Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****SYYSKEIJUT VIIKONLOPPUUN****

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nippailuja tulee enemmän aina tiettyyn aikaan viikkoa elikkä näin lauantai-sunnuntai päivisin, liekkö kohtu yhtä aikataulussaan kun aikanaan menkat, kun tiesi melkein kellonajalleen milloin kuukautiset alkavat ja nyt sitten oletan näiden nippailujen olevan kohdun kasvamiskipuja ja aina tulevat lähes samoihin aikoihin. Muuten sitten viikot menevät yleensä lähes ilman nippailuja, eniten näitä kuitenkin lauantai-sunnuntai päivisin. Erikoista, mutta näin tapahtunut jo monena viikonloppuna, onko muilla vastaavia kokemuksia? Vai kuvittelenko koko asian?

vauva06 rv8+6

Vierailija
22/31 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että et vaan huomaa niitä kaikkia viikolla kun on töitä (?) ja muuta puuhaa. Sitten viikonloppuna, kun on vähän rauhallisempaa niin kiinnittää niihin enemmän huomiota.

Nyt pihamaalle peuhaamaan!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin no voi tietysti olla niinkin, mutta teen vurotyötä, joten minulla on viikonloppuisinkin töitä. Hassua kun tulee pohdittua kaikenlaista, välillä ihan itteensäkin huvittaa. :)

vauva06 rv8+6

Vierailija
24/31 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa sunnuntaita kaikille, se on taas yks viikko melkein takana päin. Mihinkähän tää aika oikein rientää kun tuntuu että viikot menee ihan hirveetä vauhtia!? Tätä vauhtia kun mennään niin kohta on jo kesä ja keijuilla kauniit masut! :) Ihana ajatus! Sitä masua tulee kyllä joka päivä tuijoteltua peilistä että josko olis kasvanut edes pikkuisen...eipä se oo tainnu juuri kasvaa ensimmäinen raskaus kun on ;) Eilen tosin tuntu ekan kerran siltä, että olis housut kiristäneet, mutta voi olla että mahaa turvotti muuten vaan :) Mites muut eka kertalaiset, onko masumuutoksia havaittavissa?

Vauva2006: Kyselit nippailuista ja selkäsäryistä, mulla ei varsinaisesti oo juurikaan nippaillut muuta kun ihan silon tällön, selkää kyllä jomottelee aina välillä. Mullahan oli sillon pari vkoa sitten niitä yöllisiä tosi kovia särkyjä/jomotuksia alavatsassa joiden takia oli pakko nousta sängystäkin ylös, mutta ne loppu oikeestaan sen alkuraskauden ultran jälkeen, en tiiä johtuko siitä että lääkäri sano kaiken olevan ok vai mistä. Nyt oon kyllä huomannut sellasen, että kun esim. sängysä vaihtaa nopeasti asentoa niin toiselle puolelle alavatsaa tulee pieni kramppi.

Vuorotöistä kun oli mainintaa, niin minä teen myös vuorotöitä en tosin yövuoroja, mutta aamua ja iltaa. Meillä vuorot on " sekaisin" eli viikossa voi olla sekä aamua että iltaa vaihtelevasti. Ootan kyllä tosi paljon kotiin jäämistä koska elämä omalla tavallaan tasottuu ja esim. mahdollisuudet tavata ystäviä + sukulaisia (asuvat eri paikkakunnalla) paranee kun mun viikonlopputyöt ja vuorotyö muutenkin jää pois. Mies kun tekee pelkkää aamuvuoroa. En siis tarkota että aiottais olla vauvan kanssa jatkuvasti liikkeellä, mut ymmärrätte varmaan mitä tarkotan. Pystyy vähän erilailla miettiin esim.viikonloppukyläilyjä mummulaan kun ei tarvi aatella että on yks vapaa viikonloppu kolmessa viikossa.

Kerroin muuten eilen töissä yhdelle työkaverille joka ei vielä tiennyt (lopuille aattelin kertoa tiistain uusinta-ultran jälkeen). Oli tosi onnessaan ja ilonen :) Se oli ihan haltioissaan kun se tajus, että ne voi pitää mulle baby showerit... Ko.työkaveri asu pari vuotta Amerikassa perheensä kanssa (palasivat sieltä viime kesänä) ja sieltä sen mukaan tarttu kaikkia amerikan ihmeitä :) Kuulostaa kyllä ihan hauskalta! Onko kenelläkään kokemusta noista baby showereista?

Jaa, kai sitä täytyy alkaa valmistautuun töihin lähtöön - blaah!

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

:) elaine + papu rv 7+5

Vierailija
25/31 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kyllä koen, että vatsani on hieman pyöristynyt ja myöskin miettinyt sitä että johtunee varmaan turvotuksesta, mutta tosiaan housut on alkaneet hieman kiristää, vaikkin olen pystynytkin ihan entisissä vaatteissani liikkumaan. Mutta jotenkin alkkareidenkin kuminauhat tuntuvat ahdistavilta, vaikkeivat nyt kauheemmin puristaisikaan. Tilasin jo H&M:ltä yhdet äitiyshousut, mutta tulevat vasta maaliskuun lopussa, joten vielä pitäs sinne asti jaksaa entisissä vaatteissa. Välillä kyllä mietin sitäkin että onhan se mahdollista, että tämä raskaus olisi pidemmällä kuin oletan, kuin viimeiset kuukautisetkaan eivät ollet ihan niin runsaat kuin tavanomaisesti, mutta kaikki selviää sitten aikanaan ultrassa elikkäs 8.3. vasta pääsen ultraan.

vauva06 rv8+6

Vierailija
26/31 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tultiin lasten kanssa pihalta ja onkin ihana ilma kun ei tuule yhtään! Mennään vielä myöhemmin uudelleen jahka isompi herää päikkäreiltä. Pienempi on vieläkin ihan virkeä vaikka jo viideltä pomppas pystyyn!! kaipa sen voi laittaa sitten aikaisin illalla nukkumaan.

Nuo sunnuntain piirretyt aamuisin on ihan kiva juttu, niin vanhemmillekin jää kahenkeskistä aikaa ;) Viime aikoina mua ei kyllä ole juurikaan huvittanut. Johtuiskohan väsymyksestä?

Laitoin juuri kotitekoisen jäätelön pakkaseen. Muutaman tunnin päästä sen pitäis olla jo syömäkelpoista, nami! Jäätelöön mulla onkin tullut himo ja nimenomaan ihan perus vaniljaan... samaten mummonmehua voisin lipittää litra tolkulla pitkin päivää. Parempaa mehua en tiedä =)

Mutta nyt isompi lapsonen kuuluu heränneen...

*tiitiäinen79, masu 8+5*

Vierailija
27/31 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihana ilma ulkona, joten koko vkl oikeastaan on mennytkin ulkoillessa. Tänä aamuna käytiin uimassa, käydään siis esikoisen kanssa vauva-uinnista aikoinaan alkaneessa jatkoryhmässä edelleenkin. Ja kovasti tykkää toinen polskia. Meinasin, että tämä uusi tulokaskin kyllä viedään uimaan, jos vaan yhtään on yhteistyökykyinen sen suhteen sitten aikanaan. Ainakin esikko on sen verran tykännyt uimisesta ja nauttii suunnattomasti. :)

Itselläni kulunut viikko oli taas töissä sen verran kiireinen, etten juurikaan täällä ehtinyt käydä pyörimässä. Urakalla taas luettavaa kuluneen viikon kuulumisianne. :) Minulla olo on ollut hivenen parempi tällä viikolla ja ellotusta ei ole enää ollut niin paljon. Välillä jo huolestuin että onko kaikki kunnossa mutta toisaalta ei mulla mikään älyttömän paha tämä olo ole ollutkaan. Ja kuitenkin kun sitä etovaa oloa on päivittäin muttei niin paljon kuin aiemmin. Rinnat ainakin ovat ottaneet jättikasvupyrähdyksen ja kyllä masukin tuntuu jonkin verran jo näkyvän. Kuitenkin ekasta raskaudesta jotakin pientä röllöä tuohon vyötärön seutuun jäi, joten liekkö sekin tehnyt sen että masu tuntuu jo pömpöttävän. Miten teillä muilla kakkosta/kolmosta.. odottavilla masun laita on?

Viikon päästä maanantaina mulla olis sitten eka neuvola ja nopeastihan tuo aika tähän asti on mennyt vaikka alkuun tuntui että sinne on niiin pitkä aika. :) Tällä vauhdilla tosiaan kuten joku jo totesikin kesä tulee todella nopsaan eikä se syyskuukaan siitä enää kaukana ole... :)

Me ei siis vielä olla tästä raskaudesta kerrottu kenellekään mutta ensi la miehen työkaveri on kutsunut meidät iltaa istumaan, joten saas nähdä pystynkö keksimään jotakin valkoista valhetta miksi en viiniä juo. Hankala käyttää edes autoa tekosyynä kun asuvat tuossa muutaman sadan metrin päässä... :)

Mutta nyt katsomaan hetkeksi kisoja ja sitten leipomaan laskiaispullia! Alkoi tehdä mieli niitä, joten pakkohan se oli taikina laittaa tulille. :)

Leppoisaa sunnuntain jatkoa!

T: Anmari rv 9+? suunnilleen :)

Vierailija
28/31 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin noita nippailuja välillä tulee ja viikolla kärsin jonkin verran yskästä ja etenkin kun yskän puuska yllätti, tuntui että silloin nippaili masua välillä ikävästikin. Mutta selkäkipuja mulla ei ole ollut juurikaan. Ehkä noi pienet nippailut eivät pahasta ole, kuten joku jo totesikin, jotakin lihaskipuja tai kohdun laajentumisesta johtuvaa ainakin osittain.

Vierailija
29/31 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkahan tämä värin muuttelu onnistuu... =D [darkgreen=006400]

Vierailija
30/31 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en onnistunut...siis mitenkähän tämä toimii???

Vierailija
31/31 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla minulla oli kyllä todella heikko olo. Mitään ei ollut pysynyt sisällä kahteen päivää. Nukkumaan mennessä päätä särki ihan hirveesti ja tähtiä vilisi. Ajattelin jo että pitääkö tästä lähteä taysiin päivystykseen. No, sain kuitenkin pari rusinaa pysymään sisällä ja olo koheni hieman ja sain nukahdettua. Tänään on onneksi ollut jo vähän parempi päivä ja jopa ruokaa on vähän pysynyt sisällä!

Baby showereista.. Pidimme puoltoista vuotta sitten siskolleni semmoiset ja kivaa oli. Siellä oli kaikennäköistä ohjelmaa: tietokilpailuja, arvoituksia jne (esim arveltiin tulevan vauvan pituutta, painoa, syntymäpäivää). Vieraille oli pikkulahjat ja kaikki toivat tulevalle perheelle ja vauvalle kaikenlaisia lahjoja. Sitten vähän syötiin ja juotiin limua :)

Nippailuista.. En ole juurikaan niitä huomannut? Johtuukohan siitä, että olen niin keskittynyt oksentamiseen?? Esikoista siis odotellaan ja masusta ei vielä tietoakaan, ei edes kohtua tunnu alamasulla..Mutta kyllähän se ehtii!

MiaMik rv 7+1