****SYYSKEIJUT VIIKONLOPPUUN****
Kommentit (31)
Täällä voidaan hyvin ...aina niin kauan kun päivä kääntyy iltaan. Iltapäivän puolella alkaa se ellotus ja kuvotus. Takana on aika rankka viikko ja kun eilen illalla pääsi vähän relaamaan, niin eiköhän olo ollut mitä kamalin - ei oksua ei pahempaa, vaan lamauttavaa ellotusta.
No, viikolla pääsin ultraan ja (*koputtaa puuta*) kohdusta löytyi elävä lähes laskettua vastaava sikiö :) Tähän asti siis kaikki hyvin. Sikäl hassua, että bongasin oviksen olleen aikaisintaan 26pv. ja nyt näyttäisikin, että ovis on ollut 22pv...(?) Ja LH-pitoisuus oli koholla vielä 31pv. itseasiassa saman verran kuin tuolloin 22pv. (päivät siis joulukuun päiviä, ei kiertopäiviä). Ja tähän mennessä ovikseni on ollut aina kp. 21, nyt siis näyttäisi olleen jo kp16!!
Tulipa pohdiskeltua. Mutta siis tähän asti tilanne masussa ok. 12rv:lla jos ei dopplerilla kuulla ääniä, niin terkkari ultraa sen verran, että sykkeen näkee.
Päivittäinen olotila kyllä onneksi antaa luottoa tähän raskauteen.
Loofii 9+1/3
Täällä voidaan itseasiassa aikasta mainiosti! Ei ole vielä ainakaan tullut edes se vähäinen öklötys.
Väsymystä kyllä on, varsinkin kun eilen olitiin kattomassa sitä Apassionataa. Kyllä on muuten huonot penkit siellä Hartwal-areenalla. Eka tunti meni vielä mutta väliajan jälkeen ei löytynyt hyvää asentoa sitten millään. Takapuoli puutu ja selkää rupes kolottaan. Ja kun en ihan kehannu toppahousuissa sinne ihmisten ilmoille lähtä, ni farkutkin vielä vähän kiristi. Mutta oli se hieno esitys, vaikken mitenkään erityisemmin hevosihmisiä olekaan. Se oli joululahja pikkusiskolle joka on ihan hurahtanut ratsastukseen ja hevosiin.
Jees, mutta kaipa sitä pitäs mennä syömään ku ukko teki leivätkin valmiiksi.
rv 8+3 (tai jotain sinnepäin)
[color=olive] Täällä olo alkaa olla jo piirun verran parempi. Aamulla öllötystä tosi vähän ja väsymystäkin ehkä hieman vähemmän. Uni silti maistuu. Eilen piti sitten hakea mammahousut varastosta. Vatsa on kasvanu parissa päivässä ihan valtavasti, tai siis turvonnu lähinnä. Näytän nyt samalta kuin esikoisen aikaan about rv 20. Hoh hoi! On ihan kiva kun vatsa kasvaa, mutta toiveissa olis pitää vielä vähän aikaa salassa. Eipä taida tällä menolla onnistua.
Täällä on ollu ihania aurinkoisia kevät ilmoja ja niistä ollaan pojann kanssa nautittu. Harmi vaan kun tämä päivä näyttää vähän harmaammalta.
Iloista odotusta kaikille ja pahoitteluni keskenmenon/tuulimunan saaneille (ainakin babyt03&06 ja windii)
Oona ja sintti 7+6 (hitaasti eteenpäin!)
Ulkona on niin ihana auringonpaiste että harmittaa aivan kun tuli nukuttua myöhään...just vasta heräsin,tai torkkunut olin kahdeksasta,ei se oikein enää kunnon unta ollut.Armoton väsy koko ajan!!Nyt täytyy hoputtaa katras pihalle pakkaseen ja mennä toki itsekkin jos vaikka vähän piristyisi!!
Mulle on tullut hirmuinen pelko vauvan terveydestä...että voiko sitä mitenkään saada viidettä tervettä lasta??mutta vaikka np-ultra ja se seerumiseula(?) näyttäisi mitä,en kuitenkaan raskauden keskeytystä pystyisi tekemään.No olen kova suremaan asioita etukäteen...joten viisainta varmaan on odottaa rauhassa sitä ultraa!
Kävin eilen ostamassa kasan ihania vaaleanpunaisia vauvanvaatteita kaverin tyttövauvalle H&M:ltä,ja olipas niitä taas ihana hypistellä!!tuntuu että mukaan olisi lähtenyt puolikauppaa...ja osa jo itsellekkin,mutta sitten järki voitti ja päätin ostaa omalle vaaville vaatteita vasta sitten kun tiedän kumpi tulossa on!!
Mutta nyt ulkoilemaan!Mukavaa lauantaita kaikille!
Unelias76 ja ujo rv9+1
ja harmittaa kun ei pysty mihinkään lähteä. Kyllähän sitä toisaalta voisi ulos mennä, voihan sitä hankeen oksentaa. Mutta toisaalta taas on niin heikko olo ettei jaksaisi edes vaatteita pukea päälle..
Sain eilen varattua ekan neuvolankin ja se on vasta 2.3 :)
MiaMik rv 7+0
Täällä on jonkin sortin oksennustauti iskenyt. Oksensin ekan kerran yöllä. Pojalla oli tämä viime sunnuntaina eli ihmeen pitkä itämisaika tai sitten sain tämän töistä. Jäätiin pojan kanssa muutamaksi tunniksi kahdestaan ja eiks vaan kun käänsin selkäni hetkeksi niin kiipeili ja löi silmäkulmansa. Tosi komea patti tuli :( Pelottaa vaan että jos en saa nesteitä pysymään sisällä niin miten nopeasti se vaikuttaa vauvaan?!
Mutta nyt mentävä huilimaan.
rv 10+5
olen historiani viettäny haahuissa ja ex.haahuissa viimeset viikot,mutta kun huomasin että neronjakin on täällä(vilkuti!) niin ajattelin että piru,kyllähän minäkin.Km:n kokeneena(oli rv15) on tämä alkuraskaus,ja varmaan koko raskaus,aika pelon ja epäilyksen sekaista fiilaria.
No vähän esittelyä(onko teillä jossain esittelypino kenties?)Olen 33v 5 lapsen äiti pirkanmaalta,tämä on 8.raskaus,edellinen päättyi tosiaan 15 viikolla kuolleen sikiön synnytykseen ja ennen nelosta oli tuulimuna.Nyt odotetaan viimeistä vauvaa.
Yli kaksi viikkoa jo kestänyt jumalaton oksetus,ei ole hyvä jos syö eikä ole hyvä jos ei syö...ja väsymys...on niin uupunut ettei jaksais lähteä edes kotoa mihinkään kun väsy iskee niin yllättäen.Kuopus on 1,5 vuotta joten hänen päikkäriaikaan saan minäkin ottaa unia.
Pari viime päivää ollut taas masussa nipistelyä,eilen huomasinkin että kohtu oli kasvanut,eli sitähän se sit olikin.
Alan vasta tutustumaan teidän juttuihin....
Femmis 8+5
Olipa tuttuja ajatuksia sulla unelias76! Eipä nuo pelot tosiaan hälvene yhtään,päinvastoin,vaikka lapsia enemmän onkin! Tuota olen itsekin miettinyt,että miksi just meidän pitäis olla niin onnekkaita,että saisimme taas terveen lapsen. Ja sitä kuitenki toivon niin hartaasti,vaikka tääkin asia on kyllä suuremman käsis enkä varmasti pois anna,vaikka sairas lapsi tulisikin! Oma jaksaminenkin välillä mietityttää,mutta toisaalta,hienosti on tähänkin asti mennyt,joten kun vaan pystyisi olemaan turhia murehtimatta,niin mikäs tässä on masua kasvatellessa :D Tuskin maltan odottaa syksyä,jotta pääsen taas nuuskuttamaan sitä ihanaa vastasyntyneen tuoksua,sen kun saisi pulloon :)
Itsekin sorruin jo ostamaan yhden niin ihanan plyysipuvun vauvaa varten,tiedän,että niitä on ennestäänkin,mutta kun oli ihan PAKKO :DD
Mutta,mutta nyt on mentävä ulos nauttimaan tuosta ihanasta ilmasta,vaikka kisat ovatkin menossa.
Mukavaa viikonvaihdetta kaikille tasapuoilisesti!
H&viisikko ja " Jesse" 10+3
kuopus heräsi jo puoli kuusi, joten se niistä pitkistä aamu-unista ;)
Anoppikin sai vihdoinkin tietää raskaudestani, kun esikoinen meni möläyttämään sille, että äitin masussa on vauva ;) ei olla pojalle kerrottu asiasta mutta kerran suihkussa huomasi äidin kasvaneen vatsan ja totesi siellä asuvan vauvan...mitäpä sitä sitten enää kieltämään.
Saas nähdä miten pojat reagoi kun vauva syntyy. Hyväksyvätkö mukaan joukkoon.
Mulla olis kova hinku käydä hypistelemässä vauvan vaatteita ja ostaakkin jo vähän varastoon =D tiedän että taitaa olla turhan aikaista, mutta olisi se niin ihanaa näpräillä niitä! Kumpa tällä kertaa tulisi tyttö niin saisi ostaa ihania vaaleanpunaisia nuttuja. Vaikka onhan pojillakin kivoja vaatteita, mutta olen huomannut että pojilla ne kivat vaatteet ovat vain aika kiven alla. Kaikissa jotain pääkallon kuvia tms. ei oikein kivoja 2-4 vuotiaille!! Mihin on jäänyt kaikki nallekuvioiset tai autokuvioiset paidat ja housut?
Mutta nyt ruuan tekoon ja sitten päikkäreille. Sen jälkeen ajattelin pukea lapset ulos, ihana ilma. Ei ole paljon pakkasta...6 astetta vain.
*tiitiäinen79, pojat 02 ja 04, masu 8+4*
Tiitiainen79, kävin lukees viä eilisiä viestiä ja kirjotit raudan syömisestä ja murheesta sen johdosta. Tää itävallas annetaan heti raskauden selvittyä vitamiinitabletteja joissa on 60mg rautaa per päivä ja A-vitamiiniäkin, joita suomes ei ilmeisesti suositella ottaan, mutta on niitä lapsia täskin maas syntyny, joten ei se nyt mikään katastrofaalinen juttu voi olla.
Seirana! Olipa mielenkiintosta huomata muitakin ulkomaalaisia suomalaisia tää. Miten sulla muuten on jo niin monta ultraa ollu? Onko teillä oma vakuutus? Mä kun meen normaalin sairaskassan kautta niin pitää kattoa että lääkärillä luvat sairaskassaan, muuten tulee kalliiksi. Tää siitä ultrasta piti maksaa 25e. En tiä sit jatkossa maksaako vai ei. Enkä tiä miten paljon niitä tulee. Nyt ainakin helmikuun lopus seuraava. Täs välis on siis 4viikkoa.
Olotila: tänään on pyrryttäny ja parin hyvän päivän jälkeen on taas tehty tuttavuutta pöntön kans. Mutta ruokaakin menee vähä paremmin sisään.
Hyvää viikonloppua!!!!
T:Huuheli rv8
Huhhuh, onpas ollu taas päivä...mies reissussa ja minä lasten kans kotosalla..en ihan oikeesti voi kehua olleeni tänään erinomainen äiti :(
Mie en ihan oikeesti kohta jaksa tätä öllötystä ja väsymystä, en malta odottaa aikaa kun olo on parempi. Melkein olis helpompi jos oksentas kerran pari päivässä kuin että kaikki öklöttää koko päivän. Tuskastuttaa. Painokin on pudonnu pari kiloa kun mikään ei vaan maistu. ystävä oli lähettäny mulle ystävänpäivän kunniaks masunkasvatustervehdyksen kera Fazerin sinisen suklaalevyn, mutta ei maistu edes se. Ja sillon on kuulkaa jo vakavasta asiasta kysymys kun mulle ei maistu suklaa!! :) Siis sinänsähän se on vaan hyvä, ettei suklaa maistu, kun on jo tuota painoa kiitos ihan tarpeeks ennestään ja edellisessä raskaudessa se diabeteskin. Että uusia kiloja en kyllä kaipaakaan yhtään enempää kuin on pakko saada.
Ja väsymys..huhhei. Iskee päälle kun juna aina illalla seittämän aikoihin, vaan eipä sillon voi nukkumaan mennä.
Toivotaan, että tämä helpottaa pian...
Että tämmöstä valitusta tällä kertaa.
Minjuska ja hiirenherne 10+5 (näin pitkällä jo...)
kuinkas nukuitte yön? Täällä uni maistuu todella hyvin ja kun on saanut aika hvyin nukutuksi, niin tuntuu väsymyskin hieman hellittäneen otettaan, mutta siihen täytyy saada nukutuksi todella paljon ja hyvin.
Ja lisää omaa voinnista, eilen illalla nippaili taas oikeen kunnolla alamassusta, joten jo kerkeesin säikähtää, mutta myöhemmin tajusin, ettei se ihan alavatsalla tainut olla, saattoi olla vatsalihaksetkin jotka temppuilivat lenkkeilyn jälkeen. Mutta nippailutkin muistaakseni pitää jossain vaiheessa hieman koveta ja se on normaalia kohdun kasvukipua, vai olenko ymmärtänyt oikein. Mitenkäs teillä muilla ollut noita nippailuja ja selkäkipuja?
vauva06 rv8+6
tänään kuopus heräs jo viideltä! *haukotus*
huuheli: itsekkin ihmettelin sitä neuvolassa, ettei lisä-rautaa saisi syödä, kun mulla muutekin taipumusta anemiaan. Edellinen terkka aikaisemmista raskauksista laittoi heti syömään rautaa, että varastot täyttyis. Mutta tämä kielsi syömästä ennen rv.20:tä. Monet tuolla aiemmissa pinoissa kertoivat, että rauta saattaa paksuunnuttaa verta niin paljon, ettei veri enää kunnolla kierrä istukassa ja tämä voi aiheuttaa keskenmenon.... ikinä en ole aiemmin kokenut km, vaikka olenkin rautaa syönyt, mutta jos nyt tämän kerran teen kuten terkka pyytää =D paitsi jos ihan älyttömästi alkaa väsyttämään, aloitan raudan syönnin.
omaa napaa: se siitä pahan olon vähentymisestä! eilen illalla tuli ihan kamala olo ja kävinkin oksulla pari kertaa! oikealla kyljellä ei voi nukkua, kun silloin vihloo alavatsaa. Masullaan nukkuminenkin alkaa jo tehdä ikävää. ja selällään nukkuessa kuulemma kuorsaan ;D että kaipa tässä seisaaltaan pitää koettaa nukkua.
Vatsanahkaa kutiaa ihan kamalasti ja olenkin sitä nyt ahkerasti rasvaillut.
jaahas, kohta voisi lähteä lasten kanssa pihalle haistelemaan raitista ilmaa.
Ja huomenna pitäis muistaa ilmoittaa esikoinen kerhoon, päiväkodista on kuulemma kuljetus sinne ja kestää vain muutaman tunnin. Sinne olisi kuulemma menossa pari tuttua leikkikaveriakin =)
Enkä malttaisi odottaa syksyyn että pääsee taas perhekerhoon lasten kanssa juoruilemaan muitten kylän äitien kanssa. Nyt olen vielä työelämässä...
mutta nyt sinne pihalle
hyvää sunnuntai päivää kaikille!
*tiitiäinen79, pojat 02 ja 04, masu 8+5*
täällä ainakin on noita nippailuja ja varsinkin autoa ajaessa! Teen seisomatyötä 8-10h päivässä ja lisäksi joudun istumaan paljon autossa, että kyllä se masu on kovilla. Vielä pärjään mutta jossain vaiheessa jään luultavasti saikulle, jos ei työtahti hellitä.
edellisen raskauden kohdalla sain matkustus kiellon autossa puoli vuotta ennen la!!! tosin mulla oli ea-supistuksia paljon ja miettivät jo ompeleita kohdunsuulle... paremmalla onnella tämä raskaus =)
*tiitiäinen79,masu 8+5*
Mukava kuulla, että muillakin on samanlaisia oireita, ennätin taas illalla säikähtämään niitä kipuja ja sitten taas hieman neuroottisena vessassa juostiin ja aamullakin heti mielessä tuo asia. Miten vaikuttaako nippailuihin sekstaaminen, eilenkun sitä tuli muutamaan otteeseen harrasteltua?
vauva06 rv8+6
juuh, mulla ainakin lisääntyy jonkin verran nippailut kun ollaan harrasteltu seksiä, mutta rauhoittuvat kyllä pian. muistaakseni sain sekstailu kiellonkin edellisen kohdalla joskus rv.30+ oli aika kurjaa, mutta hyvin pärjättiin. ;D
taidetaan ottaa varovaisemmin tälläkertaa... mutta eipä se varmaan näin alussa vielä haittaa, että siten jossain puolessa välissä raskautta jos alkaa nippailemaan kunnolla niin kannattaa rauhoittaa " yöelämää" ;)
Huomenta vaan kaikille!
Meidän poikanen päätti tuossa vähän klo 6 jälkeen, ettei enää nukuta. Yritin rauhoittaa sen meidän väliin, hetken torkahti muttei kunnolla nukahtanut.. Eihän siinä auttanut muu, kuin nousta. Oltiin eilen hautajaisissa pitkämatkalaisina ja olis kyllä niin makeasti nukuttanut, mutta ei kun ei. Löytyykös kenenkään perheestä sellaista kummallista kapistusta kuin mies, joka nousis sunnuntai-aamuna muksun kanssa ylös ja antais odottavan äidin jatkaa unia? Noh, pitänee mennä syöttämään tuota kirppua:)
Hyviä päivänjatkoja!
ja luvannut sitten kun meillä lapsia, niiden kanssa aamulla touhuta niin minä saan tarvittaessa nukkua. Mutta nämä luksusaamut rajoittuu sitten viikonlopuille, koska arkena on tietenkin aina töitä. Mut näkee sitten aikanaan kumpaa väsyttää enemmän aamuisin.
vauva06 rv8+6
Vauva2006: Kyllä noita nippailuja aina välillä on, nyt ei kyllä oo pitkään aikaan tuntunut mitään. Kun neuvolaan käveltiin reippaasti ylämäkeen, vaunuja työnnellen, niin tuntu oikeen ikävästi vasemmalla puolella. Johon terkka sanoi, että ihan normaalia jos rasittaa itseään niin tukilihakset saattaa vähän krampata. Mut ei vaarallista.
Mä oon kyllä jo moneen otteeseen miettinyt, miks ei mitään nippailuja oo tuntunu. Mutta ajatellaan positiivisesti, kun ei oo mitään syytä olettaa muuta.
Kyllikki6: Meillä nous mies laittaan tytölle videon pyöriin ja kaakomukin käteen, tuli kyllä sitten takas sänkyyn.
Yleensä se nousee jos mä patistan sen ylös. Mä oon ite NIIN huono nousee aamulla, jos mies on kotona.
Oli meillä sitten yhteinen hetki, kun tyttö viihty videon ääressä! ;)
Nyt sitten puuronkeittoon.
rv 8+4 (kai)
täällä voidaan normaaliin tapaan pääkipua, väsymystä, aamulla öklöoloa niin kauan ennenkuin saa jotain alas, toisinaan lonkka ja selkä kipuja sekä vatsa nippailuja ja kylkikipua. Väsymys on todella voimakasta ja sen vuoksi nyt nämä kaksi päivää olenkin sairaslomalla, yllättävää ettei lääkäri enempää kirjoittanut, mutta kyllä jo tämäkin vähän helpottaa.
Mitenkäs muut täällä voi?
vauva06 rv8+5