Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin baarissa, kun vauvani oli viikon vanha.

Vierailija

Kivittäkää :D Miksi isällä on oikeus pitää varpajaiset, mutta äiti ei saisi edes käydä baarissa piiitkään aikaan?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Oliko hauskaa? Itse olin kun vauva oli kuukauden ikäinen. Tottakai saa äiditkin käydä baareissa ja missä nyt haluaa.

Vierailija

No jos vauvan äiti juo baarissa pelkkää appelsiinimehua, niin asiahan on täysin okei. Alkoholin juominen taas ei ole. Tiedät toki itsekin, miksi ei ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No jos vauvan äiti juo baarissa pelkkää appelsiinimehua, niin asiahan on täysin okei. Alkoholin juominen taas ei ole. Tiedät toki itsekin, miksi ei ole.

Miksei äiti saa juoda alkoholia?

Vierailija

Minä en tuomitse baarissa käymistä, en myöskään alkoholin juomista jos kyse on 1-2 annoksesta.

Jos taas on pakko päästä vetämään perseet olalle kun koton pieni vauva, niin kannattaa miettiä onko kenties alkoholisti ja hakeutua hoitoon.

Miesten varpajaisista sen verran, etteivät kaikki miehet pidä niitä lainkaan ja suurin osa (ainakin omista tutuistani) kyllä varpajaiset pitävät, mutta niissä lähinnä saunotaan ja otetaan muutama kalja (ei mennään perseitä vetämään baariin).

Mutta ihmisiä on erilaisia, joillekin dokaaminen on se juttu, eli mitään ei voida tehdä ilman viinaa. Normaalit ihmiset voivat tehdä asioita kokonaan ilman viinaa, tai niin että otetaan vaan muutama annos illan mittaan.

Hyvänä esimerkkinä kun oli mökki vuokrattuna ja siellä luokkakokous, muutama tuli paikalle "kaljakeissin ja kossupullon" kanssa, muuta suurimmalla osalla oli vain muutama olut/siideri tai viinipullo mukanaan. Arvata saattaa että jossain vaiheessa iltaa oli aika ikävää kuunnella muutamien kännisten örinää, jotka tavallaan pilasivat isomman joukon illanvieton liiallisella juomisellaan.

Vierailija

Mulla ainakin toosa vuoti ku aisa vielä viikko synnytyksestä ja tissejä piti tyhjätä tunnin välein. Muutenkin olo oli erittäin väsynyt ja olomuoto lässähtänyt ja räjähtänyt. Ei olis tullut mieleenkään lähteä baariin siinä tilassa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin toosa vuoti ku aisa vielä viikko synnytyksestä ja tissejä piti tyhjätä tunnin välein. Muutenkin olo oli erittäin väsynyt ja olomuoto lässähtänyt ja räjähtänyt. Ei olis tullut mieleenkään lähteä baariin siinä tilassa!

Sama homma. Siksi vetäsinkin hönöt kotona. Sellasen rapulan sain, että en toista kertaa ole ollut 9 kk juomatta..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No?

Elimistölle aika kova juttu se synnytys ja palautuminen kestää aika paljon enemmän, kuin viikon. Ei varmaan järin fiksua hidastaa palautumista kännäämisellä?

-ohis

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No?

Elimistölle aika kova juttu se synnytys ja palautuminen kestää aika paljon enemmän, kuin viikon. Ei varmaan järin fiksua hidastaa palautumista kännäämisellä?

-ohis

Alkoholia voi juoda kännäämättäkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No?

-ohis

Henkinen hyvinvointi on ihan yhtä tärkeää, eli hyvä nollata kun kuukaustolkulla saanu hermoja kiristellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No?

-ohis

mikä tää palautuminen on mistä puhutaan? mulla oli ihan normaali olo synnytyksen jälkeen. toki vatsa vähän pömpötti ja tissit turpos. mutta arki jatkui kuten ennenkin vaikka oli yksi huollettava lisää. kaupassa käynnit, ruuan laitot, siivoamiset jne. kyllä sinne jokunen ruokaviini/saunakaljakin kuului.. en huomannut niiden vaikuttavan itseeni millään tavalla negatiivisesti. tietysti olemme kaikki erilaisia.

Vierailija

No ei tarvitse asiallista ketjua pilata. Minuakin kiinnostaisi miksi alkoholia ei saisi juoda pian synnytyksen jälkeen.

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat