voinko julkaista facessa vapaasti kuviani?

Vierailija

Ei kai mun tarvii kysyä lupaa jos kuvassa näkyy toinen henkilö joka oli silloin lapsi?
Siis kysyä tältä ihmiseltä..

Kommentit (10)

Vierailija

Jos julkisella paikalla otettu kuva, niin ei tarvitse ( vaikka hyviin tapohin kuuluukin) 

Lisäksi oletko itse ottanut kuvan vai joku muu; tekijänoikeudet ovat kuvan ottajalla 50 vuotta.

Vierailija

Jos omassa kotonas otit kuvan jossa ystäväsi esiintyy ja ei ole loukkaava tai muuten hänelle pahaa aiheuttava niin kullä sen voi laittaa

Vierailija

Nämä on taas näitä kohtia, missä suomalainen noudattaa pilkuntarkasti sääntöjä, jos sellainen on, muttei osaa itse ajatella. Sääntöjen mukaan on ok, mutta jos käytät tunneälyäsi ja otat muita ihmisiä huomioon, kysyt tietenkin lupaa. Minä en ikinä laittaisi kuvia muista ihmisistä kysymättä lupaa heiltä. Tuntisin itseni todella piittaamattomaksi ja häpeäisin käytöstäni. Kaikki eivät halua elämäänsä nettiin, kunnioita muiden toiveita.

Vierailija

Käytä päätäsi, jos kuva on selkeästi myös toisesta ihmisestä voit varmaan siellä facessa kysyä helposti saako kuvan julkaista? Jos ei saa, rajaa lapsi pois kuvasta. Välien säilyminen ja toisen kunnioitus on varmaan tärkeämpää tässä kuin yksi kuva tai säännöt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos mun kuva ilmestyisi faceen ilman lupaa niin haaste käräjille olis jo postissa.

Niin, onhan se nyt helpompaa kuin selvittää asia keskenään kuvan julkaisseen ihmisen kanssa... En ymmärrä kuinka itsekäs pitää olla, kun kuvittelee että joka asiasta on ihan ok tehdä poliisille ilmoitus tai haastaa oikeuteen. Tässä maailmassa on ihan oikeitakin ongelmia ja resursseja vaativia haasteita, miksi haluatte tuhlata viranomaisten aikaa sellaisiin asioihin jotka voi selvittää ilmankin heitä? Poliiseja on muutenkin liian vähän kun kaikkeen ei ole varaa, miksi sinun loukkaantumiset ovat yhtä tärkeitä kuin oikeat rikokset?

Tämä vituttaa suunnattomasti suomalaisissa, varsinkin vanhemmissa ihmisissä. Mummot ovat soittelemassa poliiseille joka toinen päivä milloin mistäkin, eikö ihan oikeasti osata käyttää aivoja tai laittaa tärkeysjärjestykseen asioita... Vai onko jääty tappelevien sisarusten tasolle siinä, että tarvitaan aina joku isompi auktoriteetti väliin setvimään pienikin erimielisyys. Eikö voi itse puolustaa itseään ja pyytää ulkopuolista apua vasta sitten kun jompikumpi on oikeasti vaarassa. Tsiisus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun kuva ilmestyisi faceen ilman lupaa niin haaste käräjille olis jo postissa.

Niin, onhan se nyt helpompaa kuin selvittää asia keskenään kuvan julkaisseen ihmisen kanssa... En ymmärrä kuinka itsekäs pitää olla, kun kuvittelee että joka asiasta on ihan ok tehdä poliisille ilmoitus tai haastaa oikeuteen. Tässä maailmassa on ihan oikeitakin ongelmia ja resursseja vaativia haasteita, miksi haluatte tuhlata viranomaisten aikaa sellaisiin asioihin jotka voi selvittää ilmankin heitä? Poliiseja on muutenkin liian vähän kun kaikkeen ei ole varaa, miksi sinun loukkaantumiset ovat yhtä tärkeitä kuin oikeat rikokset?

Tämä vituttaa suunnattomasti suomalaisissa, varsinkin vanhemmissa ihmisissä. Mummot ovat soittelemassa poliiseille joka toinen päivä milloin mistäkin, eikö ihan oikeasti osata käyttää aivoja tai laittaa tärkeysjärjestykseen asioita... Vai onko jääty tappelevien sisarusten tasolle siinä, että tarvitaan aina joku isompi auktoriteetti väliin setvimään pienikin erimielisyys. Eikö voi itse puolustaa itseään ja pyytää ulkopuolista apua vasta sitten kun jompikumpi on oikeasti vaarassa. Tsiisus.

Lainaamasi viesti oli sarkasmia. Tsiisus.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat