Olisin miesasiahenkilö, mutten voi
Sillä miesten tasa-arvoa ajamaan porukaan kuuluu ihan sekopimeää materiaa. Tahtoisin vain pystyä muutenkin kuin hiljaisen kannattamisen kautta auttamaan armeijakysymystä ja helpottamaan koti-isyyttä, mutten voi kun nuo miesasiamiehet on noin 80% ihan suoraan sanoen sairaita. En halua identifoitua porukaan, joka ihan yksissämielin pitää yhtä tärkeänä kysymyksenä miehen pakottamista armeijaan vain sukupuolen vuoksi ja sitä että suojaikäraja syrjii vanhoja miehiä joilla ei ole mahdollisuutta yrittää saada seksiä jo sukukypsiltä tytöiltä. Tai että isien oikeuksia tärkeämpää olisi oikeus hylätä lapsi juridisesti
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen samaa mieltä siitä, että armeijakutsunnat tai huoltajuuskiistat eivät ole tasa-arvoisia.
Valitettavasti miesasiaa on vaikea ottaa vakavasti, kun suurin aika kuluu pillun saannista keskustellessa.
Luin miesasian sivuilta pohdintaa miesten tunteista. Aloitus oli jotensakin niin, ettei miehet saa näyttää tunteitaan eikä kertoa olevansa haavoittuvia, loukkaantuneita jne. vaan aina käsketään ryhdistäytymään.
Heti seuraava keskustelija alkoi väittämään vastaan, ettei miehet mitään tunnelätinää haluakaan, se kun on naisellista.
Eli liike itsessään on hiukan ristiriidassa sen kanssa mitä se mieheys on, eikä osa ihmisistä käsitä, ettei esim. tunteiden patoaminen ratkaise mitään, eikä ole osoitus jostakin mystisestä "tosimieheydestä".
Feministit ovat samaa mieltä tuosta rooliodotuksesta, ettei miehet saa olla normiston mukaan heikkoja jne. eli yhteistä asiaa löytyisi oikeasti molemmilta tahoilta, jos vain niitä edes haluttaisiin löytää.
Toinen asia, jota ihmettelin tässä miesliikkeessä on tuo turvapaikanhakijat. Luulin, että miesten arvo ihmisinä olisi jollain tasolla osa agendaa, mutta ilmeisesti se koskee vain tietyn valtion miehiä.
Turvapaikanhakijoitahan haukuttiin mammanpojiksi, pelkureiksi jne. koska eivät jääneet sotimaan, jättäen perheensä kotimaahan. Sen sijaan, että miesasiamiehet olisivat reagoineet tähän sanomalla, että on se parikymppisen miehen henki ihan yhtä kallis kuin naisenkin, heitä ainoastaan kiinnosti, että mites sen pillun saamisen kanssa käy. Joko suomalaisilta naisilta tai sitten pakolaisnaisia pelkästään tänne.
Ei siis arvoa muilla miehillä ollenkaan. Surullista.
Eiköhän Suomestakin löydy parikymppisten nuorten miesten isiä, jotka mielummin laittaisivat poikansa toiseen maahan, kun jonkin aatteen tai diktaattorin riveihin kuolemaan..
Mikähän sivusto on kyseessä. Voisin mennä hieman "keskustelemaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naisiin käytetään 1/3 enemmän terveydenhuollon resursseja kuin miehiin?.
Miehet voisivat alkaa parantaa tilannettaan sillä, että hakeutuisivat itse hoitoihin nopeammin kuin mitä nykyisin tekevät.
Täytyisi myös olla sairauden tunne.
Naiset taas hakeutuvat hoitoihin, kun on sairauden luulo.
Joo, elävät pidempään kun lähtevät ensimmäisestä oireesta terkkarille eikä viimeisestä kirurgille..
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen samaa mieltä siitä, että armeijakutsunnat tai huoltajuuskiistat eivät ole tasa-arvoisia.
Valitettavasti miesasiaa on vaikea ottaa vakavasti, kun suurin aika kuluu pillun saannista keskustellessa.
Luin miesasian sivuilta pohdintaa miesten tunteista. Aloitus oli jotensakin niin, ettei miehet saa näyttää tunteitaan eikä kertoa olevansa haavoittuvia, loukkaantuneita jne. vaan aina käsketään ryhdistäytymään.
Heti seuraava keskustelija alkoi väittämään vastaan, ettei miehet mitään tunnelätinää haluakaan, se kun on naisellista.
Eli liike itsessään on hiukan ristiriidassa sen kanssa mitä se mieheys on, eikä osa ihmisistä käsitä, ettei esim. tunteiden patoaminen ratkaise mitään, eikä ole osoitus jostakin mystisestä "tosimieheydestä".
Feministit ovat samaa mieltä tuosta rooliodotuksesta, ettei miehet saa olla normiston mukaan heikkoja jne. eli yhteistä asiaa löytyisi oikeasti molemmilta tahoilta, jos vain niitä edes haluttaisiin löytää.
Toinen asia, jota ihmettelin tässä miesliikkeessä on tuo turvapaikanhakijat. Luulin, että miesten arvo ihmisinä olisi jollain tasolla osa agendaa, mutta ilmeisesti se koskee vain tietyn valtion miehiä.
Turvapaikanhakijoitahan haukuttiin mammanpojiksi, pelkureiksi jne. koska eivät jääneet sotimaan, jättäen perheensä kotimaahan. Sen sijaan, että miesasiamiehet olisivat reagoineet tähän sanomalla, että on se parikymppisen miehen henki ihan yhtä kallis kuin naisenkin, heitä ainoastaan kiinnosti, että mites sen pillun saamisen kanssa käy. Joko suomalaisilta naisilta tai sitten pakolaisnaisia pelkästään tänne.
Ei siis arvoa muilla miehillä ollenkaan. Surullista.
Eiköhän Suomestakin löydy parikymppisten nuorten miesten isiä, jotka mielummin laittaisivat poikansa toiseen maahan, kun jonkin aatteen tai diktaattorin riveihin kuolemaan..
Muuten ihan hyvä kommentti, mutta taidat nähdä miesasiamiehiä aivan joka paikassa, aika harva miesasiamieheksi identifoituu, heillä on joku ihan oma missio ja agenda.
Miesliikkeen kannattajien joukossa on huonoja yksilöitä, naisliikkeen kannattajien joukossa on huonoja yksilöitä, Kokoomuksen kannattajien joukossa on huonoja yksilöitä. Niin kauan kuin liikkeen tarkoitus ei ole ajaa mainittujen huonojen yksilöiden ajamia tavoitteita (esim. suojaikärajan alentamista, kaikkien miesten tappamista), niin mitä väliä? Miesjärjestöt ovat listanneet asiat, joita pyrkivät parantamaan. Jos et kannata noita arvoja, älä kannata kyseisiä miesjärjestöjä. Mutta älä mene leimaamaan kuvitelluilla piiloagendoilla mitään järjestöä tai liikettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet voisivat alkaa parantaa tilannettaan sillä, että hakeutuisivat itse hoitoihin nopeammin kuin mitä nykyisin tekevät.
Tämä on juurikin feminismin ongelmia: kaksoisstandardit ja seksismi.
Feministit turhan usein näkevät naisen olosuhteiden uhrina ja kulttuurin tuotteena, kun taas mies on itse vastuussa ongelmistaan. Mm. Suomen virallinen Tasa-arvokeskus "Minna" vähän aikaa sitten kunnostautui tässä väittämällä, että poikien huono koulumenestys johtuu, yllätys yllätys, pojista itsestään, joiden pitäisi vain ottaa itseään niskasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisivat maksaa itse/yhteisvastuullisesti isän kanssa raskauteen ja synnytykseen liittyvät kulut koska oma valinta.
Tällä hetkellä naiset taitavat maksaa paljon isomman hinnan lapsista kuin miehet.
Mutta hyvä, jos sinun mielestäsi pitää maksaa yhteisvastuullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministit turhan usein näkevät naisen olosuhteiden uhrina ja kulttuurin tuotteena, kun taas mies on itse vastuussa ongelmistaan. Mm. Suomen virallinen Tasa-arvokeskus "Minna" vähän aikaa sitten kunnostautui tässä väittämällä, että poikien huono koulumenestys johtuu, yllätys yllätys, pojista itsestään, joiden pitäisi vain ottaa itseään niskasta kiinni.
Sä todistat ap. väitteet ketjun alussa täysin tosiksi.
Sen sijaan, että yrittäisit miettiä oikeita asioita ja ongelmia uliset feminismistä ja uhriudut itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah tämä perinteinen "miesten ongelmat ovat miesten omaa syytä". Heti menisin jos vain pääsisin
Vierailija kirjoitti:
Miesliikkeen kannattajien joukossa on huonoja yksilöitä, naisliikkeen kannattajien joukossa on huonoja yksilöitä, Kokoomuksen kannattajien joukossa on huonoja yksilöitä. Niin kauan kuin liikkeen tarkoitus ei ole ajaa mainittujen huonojen yksilöiden ajamia tavoitteita (esim. suojaikärajan alentamista, kaikkien miesten tappamista), niin mitä väliä? Miesjärjestöt ovat listanneet asiat, joita pyrkivät parantamaan. Jos et kannata noita arvoja, älä kannata kyseisiä miesjärjestöjä. Mutta älä mene leimaamaan kuvitelluilla piiloagendoilla mitään järjestöä tai liikettä.
Totta sen virallisen liikkeen ajamat asiat voi lukea, ei ne mitään ihmeellisiä asioita ole. Intti oli agendalla, isien oikeudet. Mutta toki jotkut jaksaa näitä Laasasenkin horinoita aina liittää siihen viralliseenkin miesasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisivat itse säästää rahaa eläkkeelle jottei niille tarvitsisi maksaa niin kauan.
Naiset voisivat maksaa itse/yhteisvastuullisesti isän kanssa raskauteen ja synnytykseen liittyvät kulut koska oma valinta.
Afrikkalaiset voisivat laittaa itse oman maanosansa kuntoon niin ei tarvitsisi tulla tänne ja valittaa köyhyyttä.
Haluatko lisätä samanlaisia argumentteja tähän?
Eivät nuo ole samanlaisia. Täällä on palveluja miehille, mutta jotkut heistä eivät halua käyttää niitä, koska "pikku säryistä valittaminen on nössöilyä". Aika vaikea uskoa, että samat miehet laittaisivat maanosansa kuntoon (kuten haluat afrikkalaisten tekevän), kun eivät suostu edes kävelemään terveysasemalle. Ihan eri tason asioita noiden vaatiminen.
Minä en myöskään ole poistamassa etuja keneltäkään, kuten sinä ("eläkkeet pois naisilta ikävuosilta, jotka ylittävät miesten eliniän").
Ja tuohon lasten aiheuttamiin kuluihin jo ehdinkin vastata, eli naiset ja naisvaltaiset alat maksavat jo nyt kovan hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah tämä perinteinen "miesten ongelmat ovat miesten omaa syytä". Heti menisin jos vain pääsisin
Jos olet sitä mieltä, etteivät ne koskaan ole, niin en näe järkeväksi keskustella eteenpäin.
Ei jatkoon, Nyt Marja-Terttu iltateelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä todistat ap. väitteet ketjun alussa täysin tosiksi.
Sen sijaan, että yrittäisit miettiä oikeita asioita ja ongelmia uliset feminismistä ja uhriudut itse.
Toi oli ihan omaa tulkintaasi. Mä en kannata feministiliikettä, mutten kyllä näitä miesasiamiehiäkään, koska molemmat on täynnä pöpipäitä. Voisihan näitä asioita ajaa, mutta on muutakin tekemistä ja henkilökohtaisesti keskittyisin ihan muihin asioihin kuin Suomen tasa-arvo-ongelmiin, jos haluaisin käyttää vapaa-aikaani maailmanparantamiseen.
Kunhan nyt totesin mielipiteeni, että feministien on turha ihmetellä miksi heitä inhotaan ja pilkataan niin paljon, kun ovat itse aika asenteellista ja mustavalkoista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta sen virallisen liikkeen ajamat asiat voi lukea, ei ne mitään ihmeellisiä asioita ole. Intti oli agendalla, isien oikeudet. Mutta toki jotkut jaksaa näitä Laasasenkin horinoita aina liittää siihen viralliseenkin miesasiaan.
Antakaa se virallinen liike mulle jo pliis, alan vähän hermostua tähän. Urputin googlettelujen tulosta, en pitkän tiedonhaun ja ymmärryksen jälkeen, toistan nyt varmaan jo viidettä kertaa: mikä on se mystinen aito miesasialiike ja mitä se ajaa? Noita terveydenhuollon ja eläkkeen sukupuolelliseen syrjintään kannustamiseen en myöskään ole valmis lähtemään, joku asiasta jo mainitsi edellisellä sivulla.
-Ap
http://www.miestentasa-arvo.fi/
Tuolta voi lukea. Ei pidä sekoittaa siihen miesasia sivuun eikä varsinkaan Laasaseen, he ovat oma poppoonsa.
Naisten terveydenhoitokulut ovat kyllä pyöreästi puolet suuremmat kuin miesten.
Stakes tutkimus vuodeöta 2004:
Kaikkiaan naisten hoitoon käytetään noin 46 prosenttia enemmän rahaa kuin miesten hoitoon. Ero johtuu siitä, että iäkkäitä naisia on lukumääräisesti huomattavasti enemmän kuin iäkkäitä miehiä. Lisäksi naisille tarjotaan monipuolisia ennalta ehkäiseviä palveluja, jotka miehiltä puuttuvat. Naiset osaavat myös käyttää tarvitsemiaan terveyspalveluja.
Lastenhoitoon liittyen, tuhannet naiset varta hankkiutuvat yksinhuoltajiksi. Yh-tuetkin juoksee paremmin.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1374455835211
Vierailija kirjoitti:
Sillä miesten tasa-arvoa ajamaan porukaan kuuluu ihan sekopimeää materiaa. Tahtoisin vain pystyä muutenkin kuin hiljaisen kannattamisen kautta auttamaan armeijakysymystä ja helpottamaan koti-isyyttä, mutten voi kun nuo miesasiamiehet on noin 80% ihan suoraan sanoen sairaita. En halua identifoitua porukaan, joka ihan yksissämielin pitää yhtä tärkeänä kysymyksenä miehen pakottamista armeijaan vain sukupuolen vuoksi ja sitä että suojaikäraja syrjii vanhoja miehiä joilla ei ole mahdollisuutta yrittää saada seksiä jo sukukypsiltä tytöiltä. Tai että isien oikeuksia tärkeämpää olisi oikeus hylätä lapsi juridisesti
Eipä noita feministejäkään tunnu häiritsevän, että samassa viiteryhmässä toimii ties minkälaisia miehentappofantasioita ja pelkkien naisten kansoittamia utopioita mehustelevia sekopäitä, miksi sinunkaan siis pitäisi häiriintyä ääritapausten koheltamisesta? Muistat vaan joka käänteessä kertoa, että edustat sitä Aitoa Oikeaa miesasialiikettä ja olet tasa-arvon, etkä misogynian asialla, näinhän feministitkin tekevät. Jos luovutat niin annat periksi tuolle feministien leimakirveen heiluttelulle, jonka tarkoituksena on nimenomaan diskreditoida asiallinenkin miesasialiike noihin huru-ukkoihin vetoamalla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tulee vastaan sellainen, niinkin maallinen ongelma kuin raha. Jos meillä on Suomessa sekä naisliike, että miesliike yksissä tuumin ajamassa tasa-arvon asiaa, niin rahaa tasa-arvotoimintaan varsinkaan tässä taloustilanteessa ei suinkaan ole kaksinverroin vaan sama potti jaetaan useammalla toimijalle.
Naisasialiikkeillä on erittän vahva taloudellinen intressi pitää miesasialiike tasa-arvokeskustelun marginaalissa, kuten he ovat aktiivisesti pyrkineet tekemäänkin, niinu Suomessa, kuin ulkomaillakin.
Miesten tasa-arvo ry on liian tylsä Laasaslaisille ja muille sekopäille. Onhan se tylsää, kun tuolla ei voi sekoilla niinkuin somessa, pitäisi ihan olla jalat maassa ja keskittyä asiaan.
Sentakia tuo sivusto ei ole tunnettu koska se ei ole mikään höyrypäiden temmellyskenttä, sieltä voi kuitenkin ne järkevät kannanotot lukea joita minäkin kannatan.
No kun puhutaan niin perusoikeudesta kuin terveydenhuolto, niin kyllä olisi järkevämpää kannustaa miehet huolehtimaan terveydestään kun rajoittaa toisen sukupuolen hoitoon pääsemistä. Miesten tiiviimät terveystarkastukset saattaisivat tasoittaa tuota eläkeikäkysymystäkin.