15 v olen ehkä raskaana!! :(

Seuraa 
Liittynyt20.11.2015

harrastin seksiä entisen poikaystäväni kanssa 10 viikkoa sitten ilman kondomia :( kondomi oli poissa vain pari minuuttia ja ajateltiin että ei se haittaa.. sitten minulle tuli kuukautiset, ja olin helpottunut. mutta nämä kuukautiset kesti vain yhden päivän! se ei ole minulle normaalia... nyt taas kuukautiset on kolme viikkoa myöhässä, vaikka yleensä ne on aina säännölliset. Olen ollut todella stressaantunut koulussa ja eron takia tämän syksyn mutta olenhan ollut stressaantunut ennenkin :/ En uskalla kävellä apteekkiin ostamaan raskaustestiä, en tiedä miksi! En halua saada tietää että olen raskaana, elämä menisi pilalle :(

Jos siis olisin raskaana olisin ainakin 10viikkoa raskaana? Millaisia oireita minulla pitäisi olla? Olen hoikka ja aamuisin varsinkin ajattelen etten voi olla raskaana koska vatsa on ihan litteä... mutta kun kuukautiset ei tule :( Ja mitkä nuo yhden päivän menkat oli?

Voiko 10 viikkoa raskaana oleva olla täysin ilman raskausoireita?

Kommentit (2)

Förevör aloun
Seuraa 
Liittynyt10.10.2015

Tee nyt vaan se testi ensin... mahdollisimman äkkiä, jos sitten oletkin raskaana. Abortin tekemisen viimeinen takaraja on 20. raskausviikko, sikiöpoikkeavuuden kohdalla 24. raskausviikko. Lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen raja on kuitenkin jo rv12!

Käyttäjä69
Seuraa 
Liittynyt13.10.2015

Kuten edellä. RASKAUSTESTIN TEET SAMAN TIEN HETI PERJANTAINA. Jos positiivinen niin sitten saman tien hakemaan sitä aborttia. Tuossa alla ohjeet liittyen alaikäisen aborttiin. Oleellista on se, että homma pitää saada tapahtumaan 12 viikon kuluessa, sen jälkeen menee vaikeaksi. VARAUDU SIIHEN ETTÄ LÄÄKÄRI SAATTAA OLLA TARKOITUKSELLISESTI HANKALA ELI VARAUDU LISÄVIIVEISIIN HOITAMALLA ASIA NYT JA HETI!!!! Kts tuo viimeinen linkki.

http://www.infopankki.fi/fi/elama-suomessa/terveys/abortti

Lainaus:

Jos olet alaikäinen ja haluat hakea aborttia, et tarvitse siihen vanhempiesi lupaa. Usein asiasta on hyvä silti puhua vanhempien kanssa. Jos et kuitenkaan halua tehdä niin, terveydenhuollon ammattilaisilla on vaitiolovelvollisuus.

Abortti täytyy tehdä ennen raskausviikkoa 12. Jos siihen on erittäin painava syy, se voidaan tehdä myöhemmin, mutta silloin tarvitset Valviran erityisluvan. Valviran luvan tarvitset myös, jos abortti tehdään sikiön vaikean sairauden tai vamman takia. Kysy lisää oman terveysasemasi lääkäriltä.

Jos haluat keskeyttää raskauden, ota mahdollisimman pian yhteyttä oman alueesi terveysasemaan ja varaa aika lääkärille. Voit myös varata ajan yksityiselle lääkärille, mutta kun varaat ajan, varmista että lääkärillä on Valviran lupa antaa lausunto aborttia varten. Jos haluat, voit ottaa kumppanisi mukaan lääkärin vastaanotolle. Lääkäri kirjoittaa lähetteen sairaalaan, jossa abortti tehdään.

...

...

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=hoi27050

http://www.kaleva.fi/teemat/nuoret/abortti-voi-painaa-nuoren-mielta/232150/

Lainaus:

Lääkäri ei kirjoittanut lähetettä

Raskaustestin jälkeen Niina varasi ajan terveyskeskuslääkärille saadakseen aborttilähetteen. Terveyskeskuksessa kaikki ei kuitenkaan sujunut suunnitelmien mukaan.

"Omalääkärini kieltäytyi kirjoittamasta aborttilähetteitä eettisistä syistä, joten jouduin odottamaan siinä tilassa viikon ajan päästäkseni toiselle lääkärille. Hän olikin sitten tosi mukava ja asiallinen naislääkäri."

Sinulla ei todellakaan ole enää lisäviikkoa aikaa odotella joten TOIMI HETI ja käy hakemassa se raskaustesti. Muussa tapauksessa viivyttely päättää asian puolestasi ja sinusta voi tulla teiniäiti, halusitpa sitä tai et. 

Ensi kerralla tiedät että ehkäisyä ei voi harrastaa vain osan aikaa yhdynnästä. Riippuen siitä mitä olette tehneet voi touhutipoissa olla siittiöitä. Jos mies lauennut juuri hetkeä aiemmin ja jatkatte sen jälkeen yhdynnällä niin touhutipoissa on siittiöitä 100% varmuudella.

Ymmärrän että asia on vaikea. Se ei auta eli nyt joudut toimimaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat