Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäänkö nyt kokonaan ilman sähköjä? Apua!

Vierailija

Olen ollut jo pitkään masentunut. Hoitoon pääsy julkisella puolella kesti kauan eikä tähän mennessä kokeillut masennuslääkkeet ole toiminut mulla lainkaan. Olen jättänyt laskuja avaamatta jo pidemmän aikaa, kun se on tuntunut henkisesti niin raskaalta. Eikä mulla olisi ollut rahaakaan maksaa mitään, kun rahani on kulunut mm. eineksiin saadakseni jotain syötävää (en jaksa laittaa ruokaa).

Eilen kännykkäni lakkasi toimimasta maksamattomien laskujen takia. Se masensi mutta sain siitä voimaa käydä avaamattomien laskujen kimppuun. Sain selville, että sähkötkin katkeaa ensi keskiviikkona jos en maksa siihen mennessä yli 300 euroa. Kysyin mahdollisuutta osamaksuun mutta kaikki pitäisi maksaa kerralla. Tililläni ei ole edes satasta ja sillä pitäisi selvitä loppukuun muistakin menoista (ruuat ym.). Luottotiedot on mennyt jo eikä mulla ole yhtään kaveria tai ketään muutakaan jolta voisin pyytää rahaa lainaan. Voiko sossu auttaa näin nopeasti tai saanko apua jostain muualta? En tiedä mitä tapahtuu jos jään ilman sähköjä. Olen muutenkin masentunut ja itsetuhoinen. Elämä tuntuu niin turhalta ja raskaalta vaikka sähköt toimii. Miten pärjään jos sähköt katkaistaan?

Älkää pliis tulko sanomaan että oma on vikani ja sitä saa mitä tilaa... Tiedän että olen mokannut kaiken, en kaipaa enää yhtään lisää haukkuja. Tahdon vaan tietää voiko tästä paskasta selvitä jotenkin.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Kyllä sossu voi auttaa, kysy heiltä. Saattaa olla että sähköt ehtivät katketa mutta sossu voi mahdollisesti saada ne sinulle takaisin parin päivän sisällä.

Vierailija

Höh, tiedän tunteen. Nuorempana masentuneena meni asiat samoin, jäi vuokria maksamatta jne.

Koeta saada sossusta aikaa sosiaalityöntekijälle, voisit tietysti soittaa sossulaan neuvontaan ja kysyä apua miten toimia? Lähinnä toimeentulotukilappujen täyttämiseen jos et ole sellaista koskaan täyttänyt. Varaudu aikamoiseen tulostusrumbaan. Diakoni voisi ehkä olla toinen paikka mistä hakea apua?

Tsemppiä :)

Vierailija

Ihan siellä pimeässä kun olet niin henkisesti ja kohta materiaalisesti voi alkaa miettiä.

Mietit ja kehität itseäsi henkisesti pääsen oman korvien välin hallitsijaksi.

Itse menen mökilleni ihan moottorikelkalla ja siellä ilman sähköjä katselen miten takkatuli leimuaa ja juon hieman konjakkia. Siellä ilman sähköjä on hyvä olla ja laittaa oma korvienväli kuntoon.

Vierailija

Keneltä kysyit osamaksusta? Tuossa vaiheessa lasku ei enää ole sähköyhtiön hoidossa, vaan annettu perintätoimistolle, jonka kanssa pitää neuvotella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Keneltä kysyit osamaksusta? Tuossa vaiheessa lasku ei enää ole sähköyhtiön hoidossa, vaan annettu perintätoimistolle, jonka kanssa pitää neuvotella.

Riippuu sähköyhtiöstä meneekö perintätoimistolle vai ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun vanhemmat auta?

Hei kaikilla ei ole äitiä ja isää.

Ja vaikka olisi, välit voi olla poikki tai vanhemmat niin köyhiä ettei niillä ole varaa auttaa.

Vierailija

Sossu auttaa, sähkö kuuluu suomessa perustarpeisiin. Eli yhteys mahdollisimman pian, jos sähkö ehtii katketa sähköyhtiö vaatii myös vakuuksen jotta laittavat sähkön takaisin päälle, silloin ei 300€ enää riitä. Sossu autta sähkölaskun maksussa ja ottavat yhteyttä sähköyhtiöön.

Vierailija

Sossu ei välttämättä auta, jos tulot on sellaiset että niillä pitäisi pärjätä. Ja vaikka auttaisi, se voi vaatia melkoisen paperisodan ja pitkän odottelun... On se vaan hienoa, kuinka Suomessa jätetään omia kansalaisia pulaan samalla kun turvapaikanhakijoille taataan vastikkeetta kaikki tarpeellinen ja vielä diskorahaa päälle. :(

Toivottavasti talossasi ei ole sähkölämmitystä. Jos on, huolehdi siitä että saat paljon lämmintä ylle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sossu ei välttämättä auta, jos tulot on sellaiset että niillä pitäisi pärjätä. Ja vaikka auttaisi, se voi vaatia melkoisen paperisodan ja pitkän odottelun... On se vaan hienoa, kuinka Suomessa jätetään omia kansalaisia pulaan samalla kun turvapaikanhakijoille taataan vastikkeetta kaikki tarpeellinen ja vielä diskorahaa päälle. :(

Toivottavasti talossasi ei ole sähkölämmitystä. Jos on, huolehdi siitä että saat paljon lämmintä ylle.

Kuinka se sossu on nyt ap:n pulaan jättänyt kun ei edes tiedä ap:n pulasta? Vai pitääkö niiden kiertää joka kuukausi kaikki kunnan asukkaat läpi ja tarkistaa että näillä on kaikki ok ja sähkölaskut maksettu?

Kyllä ihmisen on lopulta tehtävä jotain itsekin, ei kaikkea voi sysätä jonkun muun viaksi. On joko hoidettava asiansa itse tai edes pyydettävä sitä apua. Ei se nyt niin mene, että kaiken voi sysätä muiden harteille ja syyksi.

Vierailija

Ehkä sut pitäisi laittaa laitoshoitoon tai vähintäänkin holhoukseen, kun et kykene elämään omillasi. Ota yhteyttä terveys- ja sosiaalipalveluihin.

Sähköyhtiön ei tarvi alkaa sosiaalitoimistoksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat