Seksuaalinen kemia kahden varatun välillä
Hieman pohjustusta: Olen ollut parisuhteessa 8 vuotta, minulla on kaksi lasta ja parisuhteemme aikana meillä on ollut niin hyviä kuin huonojakin kausia. Olen joskus jo aiemmin miettinyt eroa miehestäni, kun lapsia ei vielä ollut, mutta nyt eroaminen tuntuu entistä vaikeammalta ajatukselta lasten saannin (ja asuntolainan ja sormuksen) jälkeen. En tunne itseäni arvostetuksi suhteessamme ja puhumme nykyään mieheni kanssa mistään todella vähän. Mieheni kanssa on aina ollut hankala puhua, hän ei juuri "puhu eikä pussaa." Mieheni vähättelee minua aika usein ja koen, että minun pitäisi koko ajan tehdä lisää, enemmän ja olla parempi joka asiassa.
Olen ollut viimeiset kolme vuotta kotona lasten kanssa äitiyslomalla ja hoitovapaalla ja viime keväänä kävin todella paljon urheilemassa kuntosalilla. Kuntosalilla käymistä ehkä hieman edisti se, että osuin sinne aina samaan aikaan erään komean miehen kanssa, joka oli ilo silmälle. Emme jutelleet miehen kanssa koskaan mitään, mutta huomasin hänenkin kiinnostuksensa minuun pitkistä katseista ja yhdestä moi-sanasta parkkipaikalla.
Palasin syksyllä takaisin töihin äitiysvapailta ja firman pikkujouluissa törmäsin tähän kuntosalimieheen - hän työskenteleekin sattumalta samalla työpaikalla kanssani, mutta eri yksikössä, joten emme näe toisiamme työpaikalla. Molemmilla meinasi tipahtaa leuka lattiaan, kun kävelimme toistemme ohi ravintolassa ja hän selvästi myös myisi minut. Hänellä on myös pitkä parisuhde takana, lapset ja asuntolainat, joten meillä riitti juttua pikkujouluissa, kun jaamme aikalailla samanlaisen elämäntilanteen. Ilta sitten päättyi suudelmaan miehen aloitteesta.
Nyt en saa tätä miestä irti mielestäni. Kotona menee tällä hetkellä melko huonosti, on mennyt laimeasti jo pidemmän aikaa, joten ehkä tämän salimiehen kiinnostus minusta sitten jotenkin tuntui hyvältä ja olen siihen tunteeseen ehkä koukussa? En tiedä mitä teen ajatusteni kanssa.. Suudelma pikkujouluissa tuli salimiehen aloitteesta, mutta olinhan minäkin siihen syyllinen, kun vastasin suudelmaan. Jos olisin sinkku, olisin jo repinyt miehen matkaani, välillämme jotain todella ilmassa väreilevää seksuaalista kemiaa.
Olen miettinyt, auttaisiko kunnon pano tähän, jonka jälkeen voisin unohtaa salimiehen (onko tämmöinen edes tehonnut kenenkään kohdalla vai onko tilanne mennyt vain huonommaksi ja vaikeammaksi)? Kotona fiilikset on tosi huonot, en jaksa olla mieheni seurassa ja toivon aina, ettei hän olisi kotona, kun tulen töistä.. Huoh. Antakaa jotain ajatuksia, tilanne tuntuu vaikealta. Ei tarvitse tulla haukkumaan tai morkkaamaan, kai joku muukin on ollut samantapaisessa tilanteessa?
Kommentit (59)
Okei, jos kerran olette ajautuneet aviomiehen kanssa "kylmyyden" tilaan, onko mitään menetettävää sen suhteen että suhde kariutuisi?
Ei en neuvo pettämään vaan tekemään sun ongelmastasi aviomiehen kanssa yhteisen. Nyt on aika kommunikoida, kertoa että välisenne kylmyys ei ole asia jonka kanssa aiot elää koko loppuelämän. Että muutos alkaa nyt, olipa se muutos mikä tahansa. Että olet jo rakastunut toiseen ja haaveilet vaikkei vielä ole tapahtanutkaan mitään. Kyllä se mies siitä herää mikäli sitä kiinnostaa vielä. Jos ei kiinnosta, erosta tulee helpompi.
Näin sen näkisin!
Itsekin olen kokenut valtavan vetovoiman kollegan kanssa. Ja tiesin väistämättä että tulemme joskus päätymään samaan sänkyyn. Vaihdoin firmaa ja äijä on nyt enää piristävä muisto kaikkine flirttailuineen. Mutta luoja suokoon ettei se tuu koskaan yöelämässä vastaan...
Hyviä kommentteja, onneksi täältä löytyy myös fiksujakin ihmisiä ajatusten vaihtoon. Tämä kylmyystilanne omassa parisuhteessa on kestänyt jo pitkään, mutta lasten saanti ehkä laittoi sen tauolle hetkeksi aikaa. Olen kuitenkin sen verran periaatteellinen, että esimerkiksi eroaminen avioliitosta tuntuu minusta todella väärältä ajatukselta - aina kuolemaan asti, niin hyvinä kuin pahoinkin päivinä yms. ovat aika hyvin pukeutuneet selkärankaan. En siis pidä eroamista ensimmäisenä vaihtoehtona, mutta elämäni tuntuu kaipaavan nyt selkeästi jonkin sortin muutosta.
Salimies on sinällään täysi sivuseikka. Tämä ihastuksen tunne olisi saattanut tulla keneen tahansa kiinnostavaan ulkopuoliseen ihmiseen. Ihastun helposti. En kuvittele salimiehen kanssa mitään yhteistä elämää, onhan hänellekin oma parisuhteensa ja lapsensa. Mutta kyllähän ihailun kohteena oleminen tuntuu hyvältä ja en koe sitä kotona koskaan.
En vielä ole saanut tehtyä mitään päätöksiä parisuhteeni suhteen. Tämä yhteiselo alkoi hitaasti ja niin se myös päättyy hitaasti, jos sikseen tulee.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Tee kuten naiset yleensä, eli annat asioiden "vain tapahtua". Eli kun hupsista vaan miehen muna jotenkin vaan ajautuu pilluusi, niin eihän se silloin sun syytä ole!
Mun miehelle kävi kerran noin, että sen muna vaan ajautui yhen ämmän pilluun. En voinut olla vihainen, koska mies kuitenkin kaikkensa yritti estääkseen munansa ajautumisen sen ämmän pilluun. Ei mies voinut asialle mitään. No en mä voi syyttää tässä tapauksessa miestäni.
Vierailija kirjoitti:
Ihastuin syvästi varattuun työkaveriin. Erosin miehestäni vaikka työkaverin kanssa ei mitään varsinaisesti ole ollut. Toisin sanoen mitään ei ole tapahtunut. Pitkään ennen tätäkin mietin milloin mieheni kanssa erotaan. Puoli vuotta sitä mietin vakaasti. Nyt erosta puoli vuotta ei ole kaduttanut. Työkaveri on edelleen varattu. Luulen että ei tiedä tunteistani. On elämä ihan helvetin rankkaa lapsien kanssa, mutta ainakaan en elä parisuhteessa vain velvollisuuden tunnosta.
Luuletko, että työkaverin puolelta oli myös tunteita? Jos, niin miten näkyi? Mikä työkaverissa erityisesti vetosi? Meinaan kun niin voimakkaasti ihastuit ja ette puhuneet asiasta jne.
Olisikohan aika ottaa kunnolla puheeksi parisuhteenne tila? Voisit esimerkiksi kertoa suoraan miehellesi, että tämä tilanne on johtamassa hiljalleen eroon, jos mitään ei tapahdu. Jos vielä sittenkään mitään ei tapahdu, tilanne lienee menetetty.
Ap täällä. Tulin päivittämään tilannetta, että erosin lopulta miehestäni ja päädyin myöhemmin salimiehen kanssa yhteen. Olimme salimiehen kanssa yhdessä 7 vuotta, kunnes hän petti minua kahdesti ja erosimme. Nyt olen ollut 1,5v. sinkkuna. Kaikella on tarkoituksensa ja opetuksensa, elämä on ihmeellistä!
Haluaisitko, että miehesi pettäisi sinua?
Hei,
ja kiitos AP tilanteesi jakamisesta. Sitä jäin pohtimaan, että päädyitkö koskaan pettämään salimiehen kanssa ennen eroasi? Ja kerroitko lastesi isälle tilanteen kokonaisuudessaan? Vaikeassa tilanteessa olen jollain tavoin itsekin, mutta oletettavasti aika ja itsen rehellinen kuuntelu näyttää, mihin omalla kohdallani päädyn.
Kaikkea hyvää elämääsi! :)
Parisuhde voi tosiaan päättyä uskottomuuteen. Ja joskus käy niinkin, että uskottomuudesta alkaa uusi parisuhde. Ainakin yksi tällainen tapaus on herättänyt pitkään keskustelua sukuni piirissä.
Mummoni lapsuudenkodin lähistöllä eleli nimittäin uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde voi tosiaan päättyä uskottomuuteen. Ja joskus käy niinkin, että uskottomuudesta alkaa uusi parisuhde. Ainakin yksi tällainen tapaus on herättänyt pitkään keskustelua sukuni piirissä.
Mummoni lapsuudenkodin lähistöllä eleli nimittäin uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se
Mummo on ehdottomasti oikeassa. Kannattaa alkaa vähän vältellä paikkoja, joissa voi joutua hankaliin tilanteisiin 🙏👵🏻
Muistatko, mikä oli se rumempi sana, jota mummosi käytti tavasta, jolla tuo uusperhe sai alkunsa?
Vierailija kirjoitti:
Muistatko, mikä oli se rumempi sana, jota mummosi käytti tavasta, jolla tuo uusperhe sai alkunsa?
Mummo puhui huorintekemisestä. Mummo oli vanhan kansan ihminen eikä hyväksynyt uskottomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo puhui huorintekemisestä. Mummo oli vanhan kansan ihminen eikä hyväksynyt uskottomuutta.
Olisit vaan kuunnelkut mummoasi ap.
Vjittu näitä tekoälyn tuottamia älyttömiä hallusinaatioita. Surkea sepustus. Käytä ensi kerralla parempaa promptia.
Vierailija kirjoitti:
Vjittu näitä tekoälyn tuottamia älyttömiä hallusinaatioita. Surkea sepustus. Käytä ensi kerralla parempaa promptia.
Siitä on kuule yli 80 vuotta, kun mummolleni sattui tuo merkillinen tapaus. Ei silloin ollut mitään tekoälyä. Alkeellisia tietokoneita oli koko maapallolla vain muutama ja nekin olivat vain eräänlaisia tehokkaita laskukoneita. Kukaan ei olisi siihen aikaan osannut kuvitellakaan tietotekniikan kehitystä tulevina vuosikymmeninä.
Mutta ihmiset elivät arkeaan, toipuivat sodasta ja kissakeitto porisi mummon naapurin padassa 😼🍖🍲😋
Vierailija kirjoitti:
Tee kuten naiset yleensä, eli annat asioiden "vain tapahtua". Eli kun hupsista vaan miehen muna jotenkin vaan ajautuu pilluusi, niin eihän se silloin sun syytä ole!
Tyttö nyt vaan on uhri joka kerta.
Naikaa oikein kunnolla, se tapahtuu miehen aloitteesta ja itse olet syytön siihen. Räntty jakoon horo!