Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksuaalinen kemia kahden varatun välillä

Nainen
19.11.2015 |

Hieman pohjustusta: Olen ollut parisuhteessa 8 vuotta, minulla on kaksi lasta ja parisuhteemme aikana meillä on ollut niin hyviä kuin huonojakin kausia. Olen joskus jo aiemmin miettinyt eroa miehestäni, kun lapsia ei vielä ollut, mutta nyt eroaminen tuntuu entistä vaikeammalta ajatukselta lasten saannin (ja asuntolainan ja sormuksen) jälkeen. En tunne itseäni arvostetuksi suhteessamme ja puhumme nykyään mieheni kanssa mistään todella vähän. Mieheni kanssa on aina ollut hankala puhua, hän ei juuri "puhu eikä pussaa." Mieheni vähättelee minua aika usein ja koen, että minun pitäisi koko ajan tehdä lisää, enemmän ja olla parempi joka asiassa.

Olen ollut viimeiset kolme vuotta kotona lasten kanssa äitiyslomalla ja hoitovapaalla ja viime keväänä kävin todella paljon urheilemassa kuntosalilla. Kuntosalilla käymistä ehkä hieman edisti se, että osuin sinne aina samaan aikaan erään komean miehen kanssa, joka oli ilo silmälle. Emme jutelleet miehen kanssa koskaan mitään, mutta huomasin hänenkin kiinnostuksensa minuun pitkistä katseista ja yhdestä moi-sanasta parkkipaikalla.

Palasin syksyllä takaisin töihin äitiysvapailta ja firman pikkujouluissa törmäsin tähän kuntosalimieheen - hän työskenteleekin sattumalta samalla työpaikalla kanssani, mutta eri yksikössä, joten emme näe toisiamme työpaikalla. Molemmilla meinasi tipahtaa leuka lattiaan, kun kävelimme toistemme ohi ravintolassa ja hän selvästi myös myisi minut. Hänellä on myös pitkä parisuhde takana, lapset ja asuntolainat, joten meillä riitti juttua pikkujouluissa, kun jaamme aikalailla samanlaisen elämäntilanteen. Ilta sitten päättyi suudelmaan miehen aloitteesta.

Nyt en saa tätä miestä irti mielestäni. Kotona menee tällä hetkellä melko huonosti, on mennyt laimeasti jo pidemmän aikaa, joten ehkä tämän salimiehen kiinnostus minusta sitten jotenkin tuntui hyvältä ja olen siihen tunteeseen ehkä koukussa? En tiedä mitä teen ajatusteni kanssa.. Suudelma pikkujouluissa tuli salimiehen aloitteesta, mutta olinhan minäkin siihen syyllinen, kun vastasin suudelmaan. Jos olisin sinkku, olisin jo repinyt miehen matkaani, välillämme jotain todella ilmassa väreilevää seksuaalista kemiaa.

Olen miettinyt, auttaisiko kunnon pano tähän, jonka jälkeen voisin unohtaa salimiehen (onko tämmöinen edes tehonnut kenenkään kohdalla vai onko tilanne mennyt vain huonommaksi ja vaikeammaksi)? Kotona fiilikset on tosi huonot, en jaksa olla mieheni seurassa ja toivon aina, ettei hän olisi kotona, kun tulen töistä.. Huoh. Antakaa jotain ajatuksia, tilanne tuntuu vaikealta. Ei tarvitse tulla haukkumaan tai morkkaamaan, kai joku muukin on ollut samantapaisessa tilanteessa?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin syvästi varattuun työkaveriin. Erosin miehestäni vaikka työkaverin kanssa ei mitään varsinaisesti ole ollut. Toisin sanoen mitään ei ole tapahtunut. Pitkään ennen tätäkin mietin milloin mieheni kanssa erotaan. Puoli vuotta sitä mietin vakaasti. Nyt erosta puoli vuotta ei ole kaduttanut. Työkaveri on edelleen varattu. Luulen että ei tiedä tunteistani. On elämä ihan helvetin rankkaa lapsien kanssa, mutta ainakaan en elä parisuhteessa vain velvollisuuden tunnosta.

Vierailija
22/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä ja rohkaisevasta kommenteista parisuhteeni suhteen, taidan tietää mihin ratkaisuun päädyn..

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjiä saisi minun puolestani lyödä ihan kunnolla, oli sitten mies tai nainen. Pettäminen on ehdottomasti kuvottavinta mitä toiselle ihmiselle voi tehdä. Ei terroriteot  tai paloittelut paljoa paina jos pettää ihmistä jota on joskus mielestään rakastanut ja ansainnut hänen luottamuksensa. Jos on sellainen tilanne, että on pakko sullotuttaa jonkun vieraan miehen kyrpä sinne jalkojesi väliin niin jätä se miehesi ensin, kunnioita toista edes ihan pikkiriikkisen vaikka menee huonosti mielestäsi. En suutu kovin helposti, mutta pettäminen on yksi asia jota en voisi sulattaa.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
24/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä salimiehen suhteen teet, on minusta sivuseikka. Avioliittosi kuulostaa pahimmilta ongelmalta. Jos et haluaisi miehesi olevan kotona, on liiton tila ehkä sietämätön. Voisiko sille tehdä jotain? Terapiaa? Sopia vapaasta suhteesta? Tai sitten miettiä ihan konkreettisesti eroa ja sitä, miten sen pystyisi lasten kannalta järjestämään hyvin.

Ehkä salimiehen kanssa vehtaaminen voisi selvittää päätäsi. Ehkä sekoittaa lisää. Varmaan tiedät itse parhaiten, kumpi on todennäköisempää.  

Vierailija
25/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut samassa tilanteessa ja ei, älä tee sitä! Vaikka en mennytkään ihan täysin loppuun asti jutussa niin silti kadun asiaa vielä edelleekin vaikka tapahtuneesta on jo vuosia aikaa ja sain anteeksi.. Älä tee sitä virhettä hetken huuman vuoksi!

Vierailija
26/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvässä parisuhteessa ja olen kokenut silti tuon saman kemian. Tulee ikävä ensi huumaa, sitä että on jonkun elämän keskipiste, sitä halua ja intohimoa. En tehnyt asialle mitään, en oikeastaan edes harkinnut ja parissa vuodessa säkenöinti välillämme on laimentunut. Mitenhän nuo tunteet saisi palautettua tähän parisuhteeseen..?

Vierailija
27/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä juttu tää on että kaikki AV:n akat aina hommaavat sosiaalisesti vammaisia hakkaajamiehiä jotka eivät osaa puhua ja sitten itkevät täällä kuinka asiat on niin huonosti? ehkä ei kannattaisi hankkia niitä ukkoja baarista eikä olla niin amis white trash trailerihoro niin voisi löytyä parempikin ukko

Ne on useimmiten rehtejä kun taas nämä korkeakoulutetut miehet vasta väkivaltaisia ovatkin. Ne tekee sen salassa, julkisivut näyttää ihan eriä

Vierailija
28/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjiä saisi minun puolestani lyödä ihan kunnolla, oli sitten mies tai nainen. Pettäminen on ehdottomasti kuvottavinta mitä toiselle ihmiselle voi tehdä. Ei terroriteot  tai paloittelut paljoa paina jos pettää ihmistä jota on joskus mielestään rakastanut ja ansainnut hänen luottamuksensa. Jos on sellainen tilanne, että on pakko sullotuttaa jonkun vieraan miehen kyrpä sinne jalkojesi väliin niin jätä se miehesi ensin, kunnioita toista edes ihan pikkiriikkisen vaikka menee huonosti mielestäsi. En suutu kovin helposti, mutta pettäminen on yksi asia jota en voisi sulattaa.

Terveisin Naispelko22

Sairaan ihmisen puhetta. Ketään ei saa lyödä, ei ketään. Jos ei pysty puhumalla selvittämään asioita, ei pysty parisuhteeseen.

Vierailija
29/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin Naispelko22

Sairaan ihmisen puhetta. Ketään ei saa lyödä, ei ketään. Jos ei pysty puhumalla selvittämään asioita, ei pysty parisuhteeseen.

Jos ei pysty olemaan pettämättä parisuhteessa, ei pysty parisuhteeseen.

Vierailija
30/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lueskellut viime aikoina paljon artikkeleita työpaikkaflirttailusta. Käsittääkseni tämä on melko tavallista, että pitkässä parisuhteessa olevat henkilöt, jotka jakavat samanlaisen tilanteen kotona, tulevat työpaikalla hyvin juttuun ja etenkin jossain perinteisissä pikkujouluissa saattaa tapahtua lähestymistä. 

-AP

Minun käsittääkseni myös avioerot ja pettäminen ovat tavallista. Erityisesti vähän tyhmempien ihmisten keskuudessa, jotka eivät osaa oikein ajatella muulla kuin sukupuolielimillään. En halua tuomita eroamista, mutta tilanne, jossa pettäminen johtuu omasta holtittomasta luonteesta ja pienestä tylsyydestä kotona on kyllä hölmöä ja kuuluu nk. tyhmemmälle väestönosalle.

Toki jokainen valitsee itse haluaako pysyä normaalissa parisuhteessa pidempään, kenties lopullisesti (olet ymmärtääkseni tehnyt jo tuon päätöksen joskus aiemmin että unohdat muut miehet ja sitoudut omaasi kun on sormuskin) vai lähteekö vähän paneen aina kun eteen astuu kiinnostava tyyppi. Panemisen tapahtumista voit yrittää edistää ruokkimalla tilannetta rohkealla flirtillä. Sillä tavallisella. Koska se on tavallista niin hyvähän se vain on, ettei oma puoliso pahemmin paina omallatunnolla ja painaa entistä vähemmän kun mielessä on vaan se ihastus, joka pahenee koko ajan kiitos rohkean flirttailun.

Vierailija
31/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hyvässä parisuhteessa ja olen kokenut silti tuon saman kemian. Tulee ikävä ensi huumaa, sitä että on jonkun elämän keskipiste, sitä halua ja intohimoa. En tehnyt asialle mitään, en oikeastaan edes harkinnut ja parissa vuodessa säkenöinti välillämme on laimentunut. Mitenhän nuo tunteet saisi palautettua tähän parisuhteeseen..?

Niinpä, ajattele millaisen karhunpalveluksen omalle parisuhteellesi teit tuolla mielikuvissasi luomallasi "kemialla"? Tunteita on tosi vaikea palauttaa ja ehkä silloin kun saat ne palaamaan, miehesi onkin rakastunut toiseen naiseen ja antaa sinulle kenkää.

Vierailija
32/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo salimies ei halua muuta kuin seksiä, saat varautua siihenkin, että koet sydänsuruja. On vaikea olla ihastumatta ihmiseen, jonka kanssa on hyvää seksiä.

On myös hyvin mahdollista että tuo salimies ei todellakaan ole halukas mihinkään muuhun kuin flirttiin. Ei edes jutteluun saati mihinkään muuhun. Sen vuoksi tällaiset "pannako vai eikö panna" -tarinat ihastuneen naisen näppikseltä ovat enemmän kuin hölmöjä.

Voi olla, että salimies on varattu itsekin, voi olla, että hänellä on tuore ja hehkeä parisuhde ihanan naisen kanssa tai voi olla, että tuo ihana nainen odottaa hänelle jälkikasvua. Mitä jos ap miettisit asiaa tuolta kannalta, auttaisiko viilentämään tunteitasi? Jos mies flirttailee, se ei todellakaan usein tarkoita yhtään mitään muuta. Varsinkaan, kun kyse on aikuisista ihmisistä, ei teineistä. Jotkut miehet (ja naiset) ovat todella härskejä flirtissään ja pelaavat jatkuvasti jotain pelejä vieraiden kanssa, vaikka ovat muuten kiltisti ja onnellisesti parisuhteessa.

Vierailija
33/59 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin Naispelko22

Niin eli pettäminen, valehteleminen ja toisen ihmisen täydellinen kunnioituksen puute on ihan tervettä? Sille pohjalle on tosi hyvä lähteä suhdetta rakentamaan. Jos pitää alkaa pettämään toista niin onko silloin kykenevä parisuhteeseen?

Huom! En ole sanonut, että asioista ei voi keskustella, vaan, että pettäjää saa lyödä. Eikö silloin ole jätetty keskustelematta asioista jos pitää pettää? Ainakaan siitä keskustelusta ei ole ollut mitään apua. En aio ketään lyödä vaikka joskus kävisikin niin, että saisin naisen ja se pettäisi, mutta niinhän sitä sanotaan, että henkinen nöyryytys on pahempaa kuin fyysinen. Ei tule mieleen pahempia tapoja  nöyryyttää kuin pettää ihmistä joka luottaa ja välittää, tai on joskus välittänyt. Siitä seuraa luottamuksen katoaminen ja täydellinen nöyryytys. Tuskin on sen jälkeen kovin helppoa luottaa enää kehenkään mieheen tai naiseen. 

Varmaan ero on paras ratkaisu jos ei kumppani enää miellytä ja kotona on vaikeaa. Pettäminen tuskin ratkaisee mitään ongelmia ainakaan parempaan suuntaan vaan tulee johtamaan eroon ja pahimmassa tapauksessa todella riitaisaan sellaiseen.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
34/59 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparat......

Vierailija
35/59 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lueskellut viime aikoina paljon artikkeleita työpaikkaflirttailusta. Käsittääkseni tämä on melko tavallista, että pitkässä parisuhteessa olevat henkilöt, jotka jakavat samanlaisen tilanteen kotona, tulevat työpaikalla hyvin juttuun ja etenkin jossain perinteisissä pikkujouluissa saattaa tapahtua lähestymistä. Mitään keinoja miten voisin yrittää unohtaa tämän salimiehen? En keksi, miten tilanne kotonakaan paranisi.

-AP

Ei se tilanne siellä kotona parane, jos et asialle mitään tee. Oletko koskaan kuullut, että toimivan parisuhteen eteen pitää tehdä töitä? Nyt viimeistään olisi sen aika. Ilmoitat teidät parisuhdeterapiaan (esim. kirkon perheasian neuvottelukeskus on ilmainen) ja perustelet miehellesi miksi se on teille tärkeää. Jos miestäsi ei sinne tulo kiinnosta, niin asia lienee selvä. Tiedät ainakin yrittäneesi.

Noin minä tein, kun meillä oli pitkälti sama tilanne. Tosin meillä vaimo oli se, joka ei puhu eikä pussaa. Ja merkit oli siihen suuntaan että hänellä oli jonkinlainen ihastus töissä. Keskusteluyhteys on hieman parantunut ja ymmärrämme jo jotenkin toistemme käytöstä. Yhteisen ajan puute meitäkin vaivaa, mutta olemme oivaltaneet, ettei se itsekseen muutu. Sitä yhteistä aikaa on joskus raivattava kalenteriin väkisin. Matkaa hyvään parisuhteeseen vielä on, mutta sentään näkyy valoa tunnelin päässä.

Vierailija
36/59 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mitä salimiehen suhteen teet, on minusta sivuseikka. Avioliittosi kuulostaa pahimmilta ongelmalta. Jos et haluaisi miehesi olevan kotona, on liiton tila ehkä sietämätön. Voisiko sille tehdä jotain? Terapiaa? Sopia vapaasta suhteesta? Tai sitten miettiä ihan konkreettisesti eroa ja sitä, miten sen pystyisi lasten kannalta järjestämään hyvin.

Ehkä salimiehen kanssa vehtaaminen voisi selvittää päätäsi. Ehkä sekoittaa lisää. Varmaan tiedät itse parhaiten, kumpi on todennäköisempää.  

Miten se salimiehen kanssavehtaaminen voi olla sivuseikka? Eikä pettäminen liity mitenkään parisuhteeseen? En voi käsittää tätä (useimmiten juuri naisten) tapaa testata/miettiä omaa parisuhdettaan pettämällä. Arvostatteko uskollisuutta parisuhteessa todella noin vähän? Vai olisiko miehennekin pettäminen teille ihan jees, kun se tehtäisiin vain parisuhteen ongelmien ratkomisen takia?

Vierailija
37/59 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen herkästi sellaisia kemioita miesten kanssa, koska ajattelen seksiä koko ajan, se ehkä jotenkin huokuu läpi. Mitä sitten? Omaan mieheeni kuitenkin ainoastaan sellaiset energiat puran.

Vierailija
38/59 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä palstat ovat aina täynnä kaiken maailman jeesustelijoita. Ei täältä kannata mitään neuvoja kysellä. Sanoisin, että jos kotona ei ole seksiä, hae sitä muualta, niin ne miehetkin tekevät. Minä petin miestäni eikä kaduta, koska se avasi lopullisesti silmät suhteemme suhteen. Erosimme aika pian sen jälkeen. Mieheni ei saanut tietää pettämisestä. En jatkanut suhdetta sen toisen miehenkään kanssa, koska hän oli varattu. Nyt olen uudessa suhteessa.

Jos päädyt pettämään miestäsi, varaudu siihen, että voi olla aika hankalaa jatkaa nykyisessä suhteessasi. Siis etenkin jos kokemus on hyvä. Oma suhde alkaa tuntua vankilalta, ja siitä on päästävä pois. Jos tuo salimies ei halua muuta kuin seksiä, saat varautua siihenkin, että koet sydänsuruja. On vaikea olla ihastumatta ihmiseen, jonka kanssa on hyvää seksiä. Teitpä miten tahansa, edessä on jossain vaiheessa oman suhteen puntarointi. Se kannattaisi tehdä mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

Tuo perustelu, että niin tekevät miehetkin on ihan paskaa. Pettureita on miehissä ja naisissa suunnilleen saman verran. Mikä ihmeen sukupuolien välinen sota on menossa? On joku mies vaimonsakin raiskannut. Oikeuttaako se AP:n raiskaamaan miehensä? Vai voiko AP:n mies tappaa lapset sillä oikeutuksella, että naisetkin on syyllistyneet lapsisurmiin?

Vierailija
39/59 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaisen kokemuksen perusteella sanoisin, että lopeta nyt. Satutat itsesi aivan varmasti jollain tavalla, jos et nyt lopeta. Älä kuvittele, että suhteesi mieheesi olisi samanlainen sen jälkeen, kun olet pettänyt tätä. Ei se ole, vaikket ikinä kiinni jäisikään. Et myöskään tiedä, olisiko toinen mies valmis kanssasi sänkyyn saati sitten muuhun. Voi olla, että päädyt keräilemään kokoon itsetuntosi rippeitä sen jälkeen, kun sinut on torjuttu.

Omasta kokemuksesta tiedän myös sen, että tuskin välität tästä ohjeestani. Järjen ääni ei vain joissain tilanteissa mene fiksunkaan ihmisen kalloon ja tietyt asiat on tässä elämässä ilmeisesti pakko oppia kantapään kautta.

Mutta jos pelkäät sitä, että jos et petä, jäät ilman jotain ainutlaatuista ja ihanaa, niin se pelko on turhaa. Usko edes tämä.

Vierailija
40/59 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi vain erota ensin? Ei ne miehet puolessa vuodessa maailmasta mihinkään katoa. Sen jälkeen voit panna ihan vapaasti ilman mitään salailua ja kiinnijäämisen pelkoa. Saattaa jopa yhteistyö lastenhoidossa toimia exän kanssa paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä