Tuliskohan leipäkone halvemmaksi?

Vierailija

Maksaiskohan leipäkone itsensä takaisin? Mun vatsa kestää ainoastaan kauraleipää, ja sitä kyllä kuluukin.

Käyttääkö kukaan enää leipäkonetta?

Kommentit (12)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mihin leipäkonetta tarvitaan? Leivän leipominen on helppoa ilmankin.

Googlaa vaikka pataleipä.

Juuri näin. Minäkin pähkäilin joskus vuosituhannen alkupuolella leipäkoneen hankintaa. En siis koskaan ollut leiponut sämpylöitä kummempaa ja kuvittelin leipien leipomisen olevan jotenkin mystisen vaikeaa. Netin myötä sitten tutustuin aiheeseen ja tajusin, että leivän tekohan voi olla jopa simppelimpää, kuin sämpylöiden teko. Nyt olen jo vuosia leiponut leipäni itse.

Leipäkoneella ei siis ole mitään virkaa leivän valmistuksessa. Ap voisi vaikka aloittaa tuolla pataleivällä. Sen simppelimmäksi ja halvemmaksi ei leivän teko juurikaan voi enää mennä.

Vierailija

Leipäkoneen leipä on pieni kakkara, joka tosin pitääkin syödä samantien. Jos vain yhdelle tai kahdelle tekee, niin varmaan ok, mut perheelle riittää yksi leipä just aamupalaksi..

Vierailija

Siihen leipäkoneen kuutiomalliseen kovakuoriseen sisältä höttöiseen leipään kyllästyy pian. Minä tapaan kuitenkin edelleen tehdä leipätaikinan sillä 80-luvun leipäkoneella. Valmiin taikinan pyörittelen leiväksi ja paistan uunissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei tule kyllä käytettyä... eikä varmaan koskaan tullutkaan niin paljon että olisi voinut sanoa sen tienanneen itsensä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mielummin yleiskone joka vaivaa taikinan.

Mullakin on yleiskoneessa leipähärpäkkeet. Yleensä kyllä vaivaan käsin, koska tykkään syödä leipäni tuoreena, niin tulee tehtyä pieniä määriä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei tule kyllä käytettyä... eikä varmaan koskaan tullutkaan niin paljon että olisi voinut sanoa sen tienanneen itsensä.

Myy leipäkoneesi ap:lle. Problem solved.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat