Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kymmenen mukavaa syytä olla viettämättä joulua

Vierailija

Tein aikaisemmin ketjun siitä, miten en aio viettää joulua, ja päätös tuntuu koko ajan paremmalta. Mitä pidemmälle muiden ihmisten jouluhössötys etenee, sitä enemmän löydän hyviä puolia.

- Ei tarvitse ostaa tai lähettää joulukortteja tai kiusaantua, kun saa niitä ihmisiltä, joille ei ole korttia lähettänyt.
- Ei tarvitse miettiä eri ihmisille sopivia joululahjoja, tilata niitä tai hikoilla jouluruuhkassa niitä metsästämässä.
- Ei tarvitse miettiä koristelua, kuusen ostamista ja kuusesta eroon hankkiutumista.
- Ei tarvitse syödä pahan makuisia perinneruokia.
- Ei tarvitse viettää aikaa sukulaisten seurassa.
- Ei tarvitse mukautua muiden perinteisiin.
- Ei tarvitse teeskennellä iloista ja reipasta mieltä vuoden pimeimpänä aikana.
- Saa olla taatusti hyvässä seurassa.
- Saa viettää pitkän työrupeaman jälkeen rentouttavan viikonlopun niin kuin parhaaksi näkee.
- Saa tuntea olevansa itsenäinen ihminen, ei traditioiden orja.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teen juuri noin, mutta vietän silti joulua. Omilla ehdoillani.
Miltä sinun joulunviettosi sitten näyttää? -ap

Vierailija

En oikein ymmärrä, miksi pitää tehdä tuollainen numero siitä, ettei vietä joulua. En minäkään vietä pääsiäistä millään tavalla, mutta en ole myöskään katsonut tarpeelliseksi hakea sille hyväksyntää, tai mikä tämän aloituksen pointti nyt sitten olikaan. Itse vietän kyllä joulua, siten kuin hyvältä tuntuu ja stressittömästi. Siihen kuvioo sopii myös muutamat lahjat, hyvän makuiset perinneruuat ja jopa sukulaiset.

Vierailija

Niin, kukapa pakottaa joulua viettämään? Meilläkin on töissä monia, jotka mielellään tekevät joulun töitä, koska siitä saa tuplapalkkaa ja lomailevat sitten muulloin.

Vierailija

Ei mulla ikinä tollasta Joulua ollut! Meillä itse kokataan vaikka mitä hyvää ja herkutellaan vaikka mitä, toki myös vähän kinkkua ja kalapöytä on nam. En ikinä tapaa sukulaisia jouluna, vain äitini ja veljeni jos on kaupungissa. Joskus naapurit (ystäviä hekin) ja kaverit tulevat kylään aattona tai myöhemmin.

Kortteja en ikinä lähetä. Kuusi ei missään nimessä ole pakollinen ja itse toki hieman lahjoja ostan koska se on kivaa, mutta kyllä ymmärtäisivät jos en ostaisi.

Mulle joulu ihania juustoja, glögiä ja suklaata ydinperheen seurassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin, kukapa pakottaa joulua viettämään? Meilläkin on töissä monia, jotka mielellään tekevät joulun töitä, koska siitä saa tuplapalkkaa ja lomailevat sitten muulloin.
Sukulaiset, puoliso ja kulttuuri painostavat minua viettämään joulua. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, miksi pitää tehdä tuollainen numero siitä, ettei vietä joulua.
Ok. Sitten et ymmärrä. Ei kukaan meistä ole täydellinen. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ikinä tollasta Joulua ollut! Meillä itse kokataan vaikka mitä hyvää ja herkutellaan vaikka mitä, toki myös vähän kinkkua ja kalapöytä on nam. En ikinä tapaa sukulaisia jouluna, vain äitini ja veljeni jos on kaupungissa. Joskus naapurit (ystäviä hekin) ja kaverit tulevat kylään aattona tai myöhemmin.

Kortteja en ikinä lähetä. Kuusi ei missään nimessä ole pakollinen ja itse toki hieman lahjoja ostan koska se on kivaa, mutta kyllä ymmärtäisivät jos en ostaisi.

Mulle joulu ihania juustoja, glögiä ja suklaata ydinperheen seurassa.

Tykkään. Juuri tänään teinilapseni arveli, että joulu tuntuisi varmasti joululta vaikka olisi vain kynttilät palamassa, vähän suklaata, sekä joulumusiikkia soimassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, miksi pitää tehdä tuollainen numero siitä, ettei vietä joulua.
Ok. Sitten et ymmärrä. Ei kukaan meistä ole täydellinen. -ap

No mutta kerro nyt ihmeessä, mitä ajat takaa tällä todistelullasi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, teitä reppanoita, jotka ette uskalla tehdä siitä loppua, löytyy myös tuttavapiiristäni. Mitä sitten tapahtuisi jos et suostuisi? Avioero, suvusta erottaminen, maasta karkoitus?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen juuri noin, mutta vietän silti joulua. Omilla ehdoillani.
Miltä sinun joulunviettosi sitten näyttää? -ap

En ole se, jolta kysyit, mutta koska minulla on sama tilanne, voinen vastata: 

En lähetä joulukortteja enkä osta lahjoja, joten ei ole tarvetta myöskään hikoilla ruuhkissa. Teen vain niitä ruokia joista pidän, ja niihinkin hommaan ainekset hyvissä ajoin (no, lohi graavattavaksi pitää jättää viime hetkeen, mutta muuten). Asunnon koristeeksi riittää muutama kynttilä ja vadillinen hedelmiä. Normaalin viikkosiivouksen kyllä teen ennen joulua, mutta en sen enempää. Jouluna lepään ja rentoudun, syön hyvää ruokaa ja juon jouluolutta. Saatan käydä kavereilla kylässä, mutta en taatusti sukulaisilla enkä muutenkaan missään kauempana. Jos siltä tuntuu niin voin lähteä vaikka ravintolaan. Uskonnollinen joulunvietto ei minua häiritse, joten jos siltä tuntuu niin voin piipahtaa kirkossakin, mutta mikään pakko ei ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, teitä reppanoita, jotka ette uskalla tehdä siitä loppua, löytyy myös tuttavapiiristäni. Mitä sitten tapahtuisi jos et suostuisi? Avioero, suvusta erottaminen, maasta karkoitus?
Luitko aloitukseni? -ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat