Laihdunko jos syön 1200kcal/pv?

Vierailija

Normaalipainon sisällä, ylärajalta vähän alemmas. Jos syön siis 1200kcal/pv mutta päivinä joina lenkkeilen ja jumppaan 1400kcal. Nyt olen 2 päivää tällä ollut ja olo on ok, teen kevyttä istumatyötä. Laihtuuko tällä, kokemuksia? Mitat 165/65.

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

En voi tietää paljonko tarkalleen kulutan, vaikka netin laskureilla olenkin yrittänyt jotain suuntaa hakea. Kysyin kokemuksia, joiden pohjalta ihmiset voisivat kertoa, onko tällä kalorimäärällä laihtunut. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En voi tietää paljonko tarkalleen kulutan, vaikka netin laskureilla olenkin yrittänyt jotain suuntaa hakea. Kysyin kokemuksia, joiden pohjalta ihmiset voisivat kertoa, onko tällä kalorimäärällä laihtunut. Ap

Olisko mitenkään mahdollista, että kokeilisit laihtuuko?

Vierailija

Paljonko juot siihen päälle? Esim. sidukkaa, limua, kaakaota...

Jos nuo kalorimäärät ovat kaikki mikä suusta menee sisään, niin luultavasti laihdut, mutta et kovin nopeasti. Toisaalta ei kai siinä mikään kiire olekaan.

Vierailija

Itse syön n. 1250 kcal per päivä ja olen 164/53 ja lähtöpainoni 2 kk sitten oli 55-56 kg. Eli kyllä laihtuu, mutta aika tarkkaan ja vähän saa syödä, jotta pystyt tuossa kalorimäärässä. Itse käytän Sulamoa. Liikuntoja en merkkaa, mutta niinä päivinä syön sen 1400-1500 kcal (jos on nälkä).

Vierailija

Lepoaineenvaihduntasi, eli jos makaisit koko päivän sängyssä on n. 1400 kcal. Aktiviteettikerroin voisi olla 1,2 (vähän tai ei ollenkaan liikuntaa) jolloin kokonaiskulutus olisi 1680 kcal päivässä.  Josta taas päästään 20% vajeella (336 kcal) laihdutukseen eli 1344 kcal. Sillä pitäisi laihtua. Noin teoriassa ja laskennallisesti. Kaikki riippuu kuitenkin loppupelissä ihmisestä. Meitä on niin monenlaisia. Kuten tuossa joku totesikin kannattaa kokeilla laihtuuko tuolla sun konstilla.

Vierailija

Laihduin 12 kg parissa kk:ssa syömällä 1100-1200 kcal/pv. Liikuntaa en laskenut. Toimistotyötä teen eikä nälkä vaivannut kertaakaan.

Vierailija

7 jatkaa: lasken Sulamolla juomat + ruoat ja pakko mainita, että parikin siideriä tai lasillista viiniä vie dieetin jorpakkoon! Eli juomaksi vain vettä ja teetä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
7 jatkaa: lasken Sulamolla juomat + ruoat ja pakko mainita, että parikin siideriä tai lasillista viiniä vie dieetin jorpakkoon! Eli juomaksi vain vettä ja teetä.

Ei mulla vienyt. Laihdutin kirjan Italian dieetti mukaan, ja siinä dieettiin ihan kuuluu lasi tai pari viiniä joka päivä. Juomat huomioiden syödään 1500 kcal päivässä. Laihduin sillä 74 kilosta 58 kiloon alkuun ihan ripeää tahtia, lopssa toki hitaammin.

Mutta kyllä ihan jokainen aikuinen terve ihminen 1200 kcal päivässä syöden laihtuu. 

Vierailija

Laskeminen tuntuu tylsältä. Voithan lisätä arki- eli hyötyliikuntaa, silloin kulutat enemmän. Jätä hissit ja rullaportaat väliin, käytä portaita. Lyhennä bussimatkoja, eli kävele enemmän, vaihda auto fillariin. Silloin laihtuminen ei ole mikään tajunnan täyttävä projekt, vaan elät elämääsi ja siinä sivussa laihdut. 

Tämä on kokemusperäistä, varmaa tietoa. 

Vierailija

Harrastan kyllä hyötyliikuntaa, kävelen ja pyöräilen ja kuljen portaita. Lenkkeilen noin 3-4 kertaa viikossa, ja teen lisäksi jumppia kotona. Tänään olen syönyt

klo 7: Vaasan ruispala (eli 2 siivua) oivariinilla, juustolla ja kurkulla, lasi maitoa

klo 12: tomaattikastiketta ja pastaa n. 2 dl

klo 14.30: smoothie jossa ½banaania, ½prk bulgarian jogurttia (eli n.65g), ½dl maitoa, ½dl mustikoita

+ Juonut runsaasti vettä. Lisäksi ajattelin syödä viiden maissa annoksen kaurapuuroa (annoksessa 130kcal) ja klo 20 aikaan iltapalaksi jotain niin, ettei ole nälkä nukkumaan mennessä.

Kiitos kaikille vastanneille! Jospa minäkin saisin nuo muutaman kilon tällä pudotettua. Vielä ei ole tarvinnut nälkää nähdä, pikkunälkä tietysti jossain välissä iskee, mutta vettä juomalla jaksaa seuraavaan ateriaan asti. Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat