Köyhä joulu

Vierailija

Ei ole varaa tänävuonna lapsille ostaa lahjoja. Lapset pettyvät kyllä mutta ei voi mitään. ): Toimeentulotuesta loput mitä jää käteen käytämme joulu ruokiin ja juomiin. Uskon että kyllä lapset ymmärtää että nyt on lama joten joudumme viettämään köyhän joulun.

Kommentit (15)

Vierailija

Joulu tuli jälleen yllätyksenä?

Ollaan mekin köyhiä/pienituloisia mutta ilman lahjoja lapset eivät jää tänäkään vuonna. Me kun ollaan osattu ennakoida ja laittaa vähän rahaa sivuun pitkin vuotta.

Vierailija

pyytäkää seurakunnan tai sossun kautta tai jostain niistä joululahjakeräyksistä lapsille jotain, muutkin hakevat

tai jatkat provoilua

Vierailija

Muistan monta köyhää joulua. Ne eivät olleet sen huonompia kuin rikkaammat, vaan jopa parempia. Vähemmän stressiä. Marraskuussa aloin budjetoimaan joulua varten rahaa säästöön. Jouluna ruoalla herkuttelua ja pari lahjaa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joulu tuli jälleen yllätyksenä?

Ollaan mekin köyhiä/pienituloisia mutta ilman lahjoja lapset eivät jää tänäkään vuonna. Me kun ollaan osattu ennakoida ja laittaa vähän rahaa sivuun pitkin vuotta.

Hyvä kun olette osanneet.

Mulle taas tuli aika yllättäen se perhanan autoremontti, jossa tavallinen 30e öljynvaihto vaihtui vähän isommaksi summaksi.

Siihen meni se jouluun valmistautuminen.

No, veronpalautuksia odotellessa... Ja tässä pitää varautua muutenkin tulevaan, en aio viimeisiä pennosia todellakaan joulunviettoon laittaa.

Vierailija

Joulun juomiin? Mitä juotte jouluna? Säästä vaikka siitä. Ja esim. Laatikot voi tehdä itse ja ovat edullisimmat jouluruuat, punainen liha on hyvin kallista, jättäkää se välistä. Kyllä jouluruuista pääsee halvalla kun syö muutakin kuin poroa, juustoja ja älyttömän kallista viiniä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joulun juomiin? Mitä juotte jouluna? Säästä vaikka siitä. Ja esim. Laatikot voi tehdä itse ja ovat edullisimmat jouluruuat, punainen liha on hyvin kallista, jättäkää se välistä. Kyllä jouluruuista pääsee halvalla kun syö muutakin kuin poroa, juustoja ja älyttömän kallista viiniä.

Miten niin punainen liha on kallista?

Vierailija

Halvimmat legopaketit maksavat 4,90 e. Ihme jos ei tollaseen löydy edes rahaa. Itse olen myös köyhä, mutta aina lapset ovat lahjansa saaneet. Itse sitten syönyt huonommin. Mutta mikä kenellekin on tärkeää...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ette te köyhiä ole jos autoa on varaa pitää
Hevosellako pitäisi kulkea? Nykyään tosin hevosen pitäminen voi tulla autoa kalliimmaksi, eikä sillä kovin pitkiä matkoja viitsi tehdä.

Eräät meistä asuvat kaukana kaikesta, ehkä peräti ilmaiseksi jos on maksettu tai peritty talo keskellä ei mitään. Asumiskulut ovat olemattomat, mutta matkakuluja väistämättä tulee, vaikka ei tarvitsisi töissäkään käydä.

Mieti nyt ihan tosissasi, mikä tekee joulusta oikean joulun. Ei se ole valtava krääsämäärä, vaikka tunnustan kyllä ilahtuneeni, kun eräs täti toimitti pussillisen lelukaupan aattoalesta ostamiaan lahjoja lapsilleni. Se kunoli muuten todella köyhä joulu.

Meille hankitaan aina jouluksi kinkku ja kalaa,  maksoi mitä maksoi. Muuten jouluruuat ovat suorastaan halpoja, kun tekee niitä itse. Jonkunlaisen kuusen kyllä vaikka löytää, jos ei kantti kestä varastaa. Kynttilät eivät paljon maksa ja koristeissa kannattaa satsata perinteisiin. On se niin ihanaa kun saa laittaa juuri ne, jotka ovat olleet meillä "aina", eikä joka vuosi tarvitse ostaa uusia.

Vierailija

Yhtään sukulaistakaan ei ole, jotka antaisivat lapsille lahjoja. Kirkkoon ette tietenkään kuulu, joten et voi millään mennä seurakunnalta kysymään jakavatko lahjoja vähävaraisille (eivät kysy oletteko srk jäseniä, mutta hävettäähän se, jos ei kuulu ja menee jotakin pyytämään).

Lahjat saisit ostettua omin rahoinkin, mutta se "joulujuomista" tinkiminen on jo vähän liikaa vaadittu. Ei nyt sentään lasten vuoksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat