Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni haluaa kieltäytyä syöpähoidoista

Vierailija
19.11.2015 |

Ystävälleni diagnosoitiin rintasyöpä. Hän on ny etsinyt tietoa hoidoista ja on löytänyt vaihtoehtohoitoja, joissa syöpä parannetaan lopullisesti ruuan avulla. Hän harkitsee jopa leikkauksesta kieltäytymistä. Hiukan hirvittää, itse ajattelen että perinteiset hoidot ja hyvät elämäntavat olisivat paras hoito... Onko täällä kellään kokemuksia ruuasta syövän hoidossa tai muuten rintasyövästä?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

julmat hoidot lentokoneen

Siis mitä??

Vierailija
22/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidoista saa kieltäytyä, jos ymmärtää realiteetit ja tavoitteena on kuolla ilman hoitojen sivuoireita. Vaihtoehtohoitoja voi kokeilla, mutta oikeiden syöpähoitojen ohella.

Kuulostaa siltä, että järkytys ja stressi on heikentänyt ystäväsi otetta todellisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus kieltäytyä hoidosta. Todennäköisin lopputuloshan tietysti on, että siinä kuolee, mutta sen valinnan voi tehdä.

Minä tiedän kyllä yhden joka ei ole syöpäänsä kuollutkaan. Hän kieltäytyi juuri rintasyövän hoidosta, ja on elänyt pattinsa kanssa jo yli 10 vuotta kasvaimen toteamisen jälkeen. Hyvin hitaasti ja vain paikallisesti on se syöpä kasvanut. 

Syövillä on erilaisia agressiivisuusasteita.

No älä: anoppi kuoli 3kk syövän toteamisesta. Oli 6kk aiemmin käynyt kontrollissa, joka oli puhdas. Ja kaikki tehtiin, mitä ehdittiin: leikkaukset, sytostaatit yms.

Voi kamala sentään . Otan osaa.

Vierailija
24/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

julmat hoidot lentokoneen

Siis mitä??

Minä haluan syöpääni lentokonehoitoja,. Kuulostaa julmalta mutta tehokkaalta.

Vierailija
25/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se siihen RINNASSA olevaan syöpään tietenkään kuole (jos ei tukehdu sen alle), mutta odotas kun aivoihin ja sisäelimiin tulee etäispesäkkeitä... Sitten tarvitaan jo pappia paikalle.

Vierailija
26/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ystävän käytös kuulostaa tutulta. Sukulaisnainen ei suostunut uskomaan, että hänellä on syöpä. Levisi aivoihin ja sen jälkeen ei enää tajunnutkaan koko asiaa.

Kallo halkesi kasvaimen aiheuttamasta paineesta, mutta oli käytännössä jo kuollut tuossa vaiheessa.

Vierailija
27/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta mikään hoito ei takaa paranemista. Edessä voi olla hemmetin tuskallinen leikkaus, julmat hoidot lentokoneen, koko oman elämän loppuminen jo ennen kuolemaa,siihen, että juoksee hoidosta toiseen saamatta apua. Joskus on armollisempaa olla ilman hoitoja ja elää ne loppukuukaudet

Totta tämäkin, mutta todennäisyydet taitavat olla "perinteisten" hoitojen eli leikkausten ym puolella

Ap

mutta jos lähdetään siitä, että kumpikaan ei auta, niin elämän mieluummin omaa mukavaa elämääsi 6 kk hiljaa hiipien vai oksentelet ja kärsit hirvittävää tuskia 12 kk?

Hoidot ovat julmia, niiden aikana ei jaksa mitään ja jos silti kuolee, aiheuttaa perheelleen vai monta kertaa turhaa toivoa854

Vierailija
28/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ystävän käytös kuulostaa tutulta. Sukulaisnainen ei suostunut uskomaan, että hänellä on syöpä. Levisi aivoihin ja sen jälkeen ei enää tajunnutkaan koko asiaa.

Kallo halkesi kasvaimen aiheuttamasta paineesta, mutta oli käytännössä jo kuollut tuossa vaiheessa.

Jännä lääketieteellinen ihme. Kallo ei halkea kasvaimen takia, paine ei riitä.

Vierailija
29/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Tottakai sytojaksot ovat raskaita, mutta monet käyvät läpi hoitojen osa-aikaisesti töissäkin.

Vierailija
30/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus kieltäytyä hoidosta. Todennäköisin lopputuloshan tietysti on, että siinä kuolee, mutta sen valinnan voi tehdä.

Minä tiedän kyllä yhden joka ei ole syöpäänsä kuollutkaan. Hän kieltäytyi juuri rintasyövän hoidosta, ja on elänyt pattinsa kanssa jo yli 10 vuotta kasvaimen toteamisen jälkeen. Hyvin hitaasti ja vain paikallisesti on se syöpä kasvanut. 

Saanko kysyä, miksi hän kieltäytyi? Kuulostaa että on ollut onnea mukana, kun ei lähtenyt leviämään.

Ap

Ei välttämättä onnea niinkään vaan Jumala :)

Vierailija
31/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään saa syyttää jos humpuukiin hairahtuu. Tiedän mistä puhun: olen sairastanut rintasyövän ja käynyt läpi koko paketin hoitoineen. Tervettä elämää olen elänyt jo yli 15 vuotta sen jälkeen. En olisi tässä, jos en olisi uskonut koululääketieteeseen. Kyllä minullekin tarjottiin humpuukihoitoja vaan en huolinut.

Tiedän henkilön, joka lopetti hoidot kesken ja rupesi syömään "elävää ravintoa". Ravinto voi olla elävää, vaan syöjä kuollut :(. Havahtui todellisuuteen liian myöhään.

Tsemppaamalla kyllä selvittää hoidot, itsekin olin työelämässä hoitojen aikana. Hoitojen aiheuttamiin oireisiin saa kyllä apua.

Ne vaihtoehtohoitojen tyrkyttäjät pitäisi saattaa edesvastuuseen.

Vierailija
32/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin pahanlaatuinen syöpä ja meinasin kieltäytyä hoidoista. Uskoin todella paranevani ilman hoitoja ja uskoin että lääkärit haluavat mulle pahaa. Mut laitettiin psykiatrillekin ja hän sanoi todellisuudentajuni hämärtyneen shokista. En hirveästi itkenyt syöpäuutisia tai mitään, luin vaan juttuja mitä pitää tehdä parantaakseen syövän.

Luin onneksi niitäkin, joissa humpuukiin uskonut oli kuollut (esim. Steve jobs). Päädyin menemään leikkaukseen, vaikka se tuntui väärältä. Nyt olen jo aika paljon tasoittunut.

Toivottavasti ystäväsi menee hoitoon. Puhu rohkeasti järkeä. Mullekin puhuttiin. Heitä faktoja niistä jotka kuoli yrteistä huolimatta. Lopulta tietenkin se on oma päätös.

Vierailija
33/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla todettiin pahanlaatuinen syöpä ja meinasin kieltäytyä hoidoista. Uskoin todella paranevani ilman hoitoja ja uskoin että lääkärit haluavat mulle pahaa. Mut laitettiin psykiatrillekin ja hän sanoi todellisuudentajuni hämärtyneen shokista. En hirveästi itkenyt syöpäuutisia tai mitään, luin vaan juttuja mitä pitää tehdä parantaakseen syövän.

Luin onneksi niitäkin, joissa humpuukiin uskonut oli kuollut (esim. Steve jobs). Päädyin menemään leikkaukseen, vaikka se tuntui väärältä. Nyt olen jo aika paljon tasoittunut.

Toivottavasti ystäväsi menee hoitoon. Puhu rohkeasti järkeä. Mullekin puhuttiin. Heitä faktoja niistä jotka kuoli yrteistä huolimatta. Lopulta tietenkin se on oma päätös.

Juuri tätä tavallaan epäilen, että ystäväni olisi shokissa ja ei tavallaan ymmärrä itsekään mistä on kysymys. Yrittivätkö omat läheisesi puhua sinulle järkeä, jos yrittivät, miten reagoit?

ap

Vierailija
34/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sukulainen suht. nuori mies kuoli haimasyöpään, sairasti sitä kaksi kuukautta. Ei mennyt lääkäriin, kuin loppuvaiheessa. Etenkin sisäelinsyöpä voi olla petollinen, haimasyöpä ei juuri oireile, kuin lopussa. Lisäksi syövällä on tilaa kasvaa, ja levitä. Jokainen päättää itse. Sano ap, että edes kokeilee, potilaan vointia seurataan. Elämä on arvaamatonta.

Vierailija
35/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sukulainen suht. nuori mies kuoli haimasyöpään, sairasti sitä kaksi kuukautta. Ei mennyt lääkäriin, kuin loppuvaiheessa. Etenkin sisäelinsyöpä voi olla petollinen, haimasyöpä ei juuri oireile, kuin lopussa. Lisäksi syövällä on tilaa kasvaa, ja levitä. Jokainen päättää itse. Sano ap, että edes kokeilee, potilaan vointia seurataan. Elämä on arvaamatonta.

Osanottoni.

Ehkäpä ystäväni ymmärtää, varsinkin jos annan vastapainoksi noille ihmeparantumisille niitä huonompia tarinoita. Hän tosin jo suunnittelee kamalan kalliiden kirjojen hankkimista ja on miettinyt Tanskaan matkustamista jollekin syövän luomuhoito-osastolle.

Ap

Vierailija
36/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta mikään hoito ei takaa paranemista. Edessä voi olla hemmetin tuskallinen leikkaus, julmat hoidot lentokoneen, koko oman elämän loppuminen jo ennen kuolemaa,siihen, että juoksee hoidosta toiseen saamatta apua. Joskus on armollisempaa olla ilman hoitoja ja elää ne loppukuukaudet

Rintasyöpäleikkaus ei ole yleensä koskaan tuskallinen, on tosi pieni leikkaus,ja siitä toipuu nopeasti. Suurempi operaatio on korjausleikkaus, mutta siitäkin toipuu hyvin. Mitä tuohon lentokoneeseen tulee, niin en osaa sanoa mitään siitä.

Itse pääsin syöpäleikkausta seuraavana päivänä kotiin ja korjausleikkauksesta kolmen päivän päästä. Tästä on nyt 6 vuotta aikaa ja ilman hoitoja tuskin täällä hengailisin.

Käske ystäväsi mennä rintasyöpäyhdistyksen keskustelufoorumille.

Vierailija
37/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni.

Ehkäpä ystäväni ymmärtää, varsinkin jos annan vastapainoksi noille ihmeparantumisille niitä huonompia tarinoita. Hän tosin jo suunnittelee kamalan kalliiden kirjojen hankkimista ja on miettinyt Tanskaan matkustamista jollekin syövän luomuhoito-osastolle.

Ap[/quote

Kiitos osanotosta. Voisit yrittää sitä strategiaa, että sanoisit, että ei kai hän halua luovuttaa heti kättelyssä, edes käymättä ensimmäisessäkään hoidossa. Häntä seurataan ja veriarvoja kontrolloidaan. Veikkaan, että jos hän suostuu siihen ensimmäiseen hoitoon, olisiko osapoisto, niin hän jatkaa hoitoja. Alku on vaikeinta, eikä diagnoosia ole helppo ottaa vastaan. Kerro,että  syövänhoidon tulokset ovat Suomessa maailman huippua. 

Vierailija
38/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tämäkin, mutta todennäisyydet taitavat olla "perinteisten" hoitojen eli leikkausten ym puolella

Ap

mutta jos lähdetään siitä, että kumpikaan ei auta, niin elämän mieluummin omaa mukavaa elämääsi 6 kk hiljaa hiipien vai oksentelet ja kärsit hirvittävää tuskia 12 kk?

Hoidot ovat julmia, niiden aikana ei jaksa mitään ja jos silti kuolee, aiheuttaa perheelleen vai monta kertaa turhaa toivoa854

Läheiseni sairastaa syöpää, ja on saanut vaikka mitä hoitoja. Ainoa sivuoire hoidoista on ollut lievä väsymys ja muuttunut makuaisti (ei pidä vahvoista mauista), ei ole ollut pahoinvointia, laihtumista, eikä hiusten lähtöä. Kivut sen sijaan ovat vähentyneet. Syövän hoito kehittyy koko ajan, ja on ihan eri tasolla kuin esim 10 v sitten.

Vierailija
39/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus viestiin 33: en mä ainakaan suuttunut järjen puhujille. En mitenkään ajatellut että he välttämättä olisivat oikeassa, mutta tunsin että musta välitetään, kun asiaan halutaan ottaa kantaa. Mulla ei oikein ollut kovin voimakasta tunne-elämää asian suhteen. Tein sen ajatustyön ja päätöksen lopulta itse omassa rauhassa. Uskon kyllä että myös jotkut luomukeinot saattaa auttaa joskus syöpäsoluihin jossain määrin, mutta en enää usko että niillä voidaan parantaa syöpää jos se on pahaksi mennyt. Ja onhan se silloin paha, jos on diagnosoitu sairaus. Se on tietenkin ikävää ja pelottavaa, että myös ne hoidot voi aiheuttaa lisää vaivoja ja joskus ihminen jopa kuolee ei syöpään, vaan syöpähoidon aiheuttamiin komplikaatioihin. On myös kuitenkin ihan järkevää ajatella, että hoidot monesti parantaa syövän, varsinkin jos muuten on aika nuori ja terve. Ehkä se on semmoinen tilanne, jota mielen on vaikea käsitellä, kun hyviä ratkaisuja ei oikein ole.

Vierailija
40/88 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja 32 vielä lisää, että ei ollut rintasyöpä kyseessä! Eli siitä ei ole kokemuksia.