mielipide mun auton kohtalosta?

Vierailija

Ostin vuosi sitten auton 350 eurolla. Tää on yli 15v vanha ja 242000 km ajettu. Nyt on tilanne et katsastus tulossa just ja pari vko sitten alko kauhea ääni kuulua ajettaessa ja jarrut ei toimi kunnolla, jarrupalat kai.ajoin korjaamon lähelle ja pahaksi onneksi vielä jätin valon päälle auton sisälle ja akku loppui. Onko tätä mitään järkeä korjauttaa enää? Itse en osaa. Siis tarkoitan että jos auton käynnistys ja korjaus maksaa jo saman verran kuin auto niin kannattaisiko se myydä vaan vähäisiksi jonnekin? Saako niistä mitään varaosiksi vai pitääkö mun myydä jollain sadalla eurolla?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Saako nykyään sitä romutuspalkkiota, vai liittyikö se vain uuden auton ostamiseen, jolloin vanhan romuttamisesta saa rahaa?

Romutuspalkkiokokeilu on päättynyt. Se onnistui hyvin, mutta nyt ei palkkioita  enää saa. Erilaiset romuroopet noutavat autoja ilmaiseksi.

Vierailija

"paha ääni" ajettaessa voi olla sen merkki, että laakerit on menneet. Kahdeksansataa.

Jarrut. Jos selviät palojen vaihdolla, niin se on helppo. Jos taas pitää vaihtaa leyvt, satulat yms. niin se on kahdeksansataa.

Käyntiinlähtö. Jos se on vaan akku, niin osta latauskaapelit, kakskymppiä. (Ja opettele käyttämään niitä). Jos taas... Niin, aika paljon jossittelua.

Toimiiko ne jarrut yhtään? Meinaan että itse olen ajanut auton, joka vuoti jarrunesteet pihalle, huoltoon n. 30 km. Anteeksi kaikille, joiden kanssa olin liikenteessä silloin, vaikka olikin hiljainen aika. Kyllä sai rukoilla ja haukkua itseään hulluksi. Parasta tietty oli, ettei siinä koslassa toiminut käsijarrukaan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos mä supervarovasti aikaisin tän pihaan ja sitten vaihdatan halvalla siihen jarrupalat? Ap

Vaarannat oman ja toisten hengen ja terveyden  ajamalla täysin romukuntoisella autolla. Se on vastuutonta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos mä supervarovasti aikaisin tän pihaan ja sitten vaihdatan halvalla siihen jarrupalat? Ap

Jarrupalojen kuluminen ei aiheuta pahaa ääntä. 350 egee autosta kertoo, että myyjä on tiennyt sen olevan jo melko romu. Tuo kilometrimäärä tai ikä ei sinällään ole vielä lainkaan paha, ihan keski-ikäinen auto. Hyvällä huolenpidolla se kantaisi vielä seuraavat 100 000km.

Mikä on muuten merkki? Mitään ranskatarta tai italian ihmettä en lähtisi huoltamaan, niillä ajetaan niin kauan kuin kulkee ja sen jälkeen käännetään ojaan nurin ja sytytetään palamaan; saksalaiset ja toyotat taas on suhteellisen halpoja korjata.

Vierailija

Kun katsastus on edessä, sinun kannattaa pyytää arvio korjauksesta, ja sen perusteella päättää, vieläkö kannattaa korjauttaa. Meidän autoilla ajetaan kyllä tuplasti tuo määrä, mutta asentaja löytyy omasta perheestä.

Vierailija

Eli mä voisin ajaa auton katsastuksen ja arvioisivat siellä?
Se meluisa ääni muuten loppui nyt ajaessa, mutta jarrut piti aika huonosti. Ei se ole todellakaan laitaa tuollaisella ajella, mutta siirsin pihaan nyt. Viimeksi katsastuksessa sanottiin vuosi sitten, et kannattaisi ehkä noi jarrupalat piakkoin vaihtaa, en sit saanut aikaan ennen rikki menemistä... mut onkohan se nyt pelkät palat vai joku muu vai onko mahdoton arvata katsomatta? Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat