Miksi olet ilkeä puhelinmyyjälle?
Kysymys otsikossa. Hekin tekevät vain työtään ja elättävät sillä perheensä.
Kommentit (36)
En ole epäystävällinen. Ei myöskään kiinnosta heidän firmansa ohjeet tyrkyttää vähintään kolmeen kertaan kiellon jälkeen uudelleen tuotetta joten jos ei kerralla mene jakeluun niin sanon näkemiin ja suljen puhelimen.
Päivittäkööt ohjettaan jos se häiritsee että saa luurin korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä valittaa siitä, jos myyjä soittaa, ei ole pakko vastata vaan ollakseen ilkeä. Ei kai muillekkaan ilkeillä niin miksi pitää puhelimessa myyjille... ja numeroaan ei ole ikinä pakko antaa paikkoihin mistä voisi suoramarkkinointiin levitä. Oma moka jos vituttaa.
Tuntemattomasta numerosta voi tulla joskus ihan asiapuheluitakin, jolloin on pakko useimmiten vastata. Esimerkiksi jos on työnhakija.
Siviili-ihmisille kyllä suosittelen, että ilmoittakaa itsestänne tekstarilla jos ihminen ei vastaa puhelimeen. Hän saattaa vältellä puhelinmyyjiä, eikä siksi vastaa teidänkään tuntemattomaan soittoonne. Ei kannata jäädä odottelemaan vastasoittoa (turhaan), kun ne tekstiviestitkin on keksitty!
Vierailija kirjoitti:
itse myynnin ammattilaisena olen aina mahdollisimman ilkeä asiakaspalvelijalle
tiedän nimittäin sen että näin saan parempaa palvelua.
Et ole myynnin ammattilainen. Kyllä aika moni hoitaa ne ystävälliset asiakkaat ensin ja paremmin. Reklaamaatiostakin saa paremmat hyvitykset, kun käyttäytyy hyvin. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Koska jos minä haluaisin tilata vaikka Vauva-lehden, niin osaisin sen ihan itsekin. Ilman, että optimistisena vastaan tuntemattomaan numeroon ja kuuntelen "se on täysin ilmaista"-houkutuksia ja vastaanotan jonkin maksullisen kusetuspaketin kerran kuussa.
Rehelliset ja konkreettiset kampanjat ovat ok. Tai siis "olisivat" ok.
Siis oletatko oikeasti, että joku tekee ja painaa lehtiä sinulle ilmaiseksi? Siis tänä nykypäivänä vielä uskot niin?
En ole ilkeä, en vain pidä siitä että aikaani tuhlataan. Kieltäydyn kerran kohteliaasti, jos sen jälkeen alkaa inttämään, olen todella tyly.
Vierailija kirjoitti:
Mitä valittaa siitä, jos myyjä soittaa, ei ole pakko vastata vaan ollakseen ilkeä. Ei kai muillekkaan ilkeillä niin miksi pitää puhelimessa myyjille... ja numeroaan ei ole ikinä pakko antaa paikkoihin mistä voisi suoramarkkinointiin levitä. Oma moka jos vituttaa.
Vajakki. Jos on työpuhelin, johon asiakkaat soittavat, niin eipä ole varaa jättää vastailematta.
Esimerkiksi siksi, että jollen ole kiinnostunut lasten kurjakerhosta, myyjä alkaa syyllistämään minua sillä, kuinka lapseni varmasti olisi kiinnostunut. Tai jos en osta jotain vakuutusta esittelyn jälkeen, saan itse hirveää tylytystä. En voi kuitenkaan jättää vastaamatta tuntemattomiin, mikäli siellä olisikin joku lääkäri tms. En mitenkään äärimmäisen tyly ole, mutta reippaan negatiivinen täytyy olla kokeman mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jos minä haluaisin tilata vaikka Vauva-lehden, niin osaisin sen ihan itsekin. Ilman, että optimistisena vastaan tuntemattomaan numeroon ja kuuntelen "se on täysin ilmaista"-houkutuksia ja vastaanotan jonkin maksullisen kusetuspaketin kerran kuussa.
Siis oletatko oikeasti, että joku tekee ja painaa lehtiä sinulle ilmaiseksi? Siis tänä nykypäivänä vielä uskot niin?
Nyt oli kyllä niin hämärää, etten tiedä, mihin kohtaan viestissäni takerruit. Vaikutinko siltä, että uskon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on ärsyttävää, kun markkinoidaan muka "ilmaisena" tai "voittona", jotain neljää numeroa, joka on kestotilauksen 1. jakso. Ei meidän mummokaan niihin usko, oli viimeksi sanonut, että hän ei ole mitään ilmaiseksi koskaan saanut eikä tilaa mitään ilmaista keltään, kun jotain se maksaa kuitenkin. Se siis on vain ärsyttävää kato hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on ärsyttävää, kun markkinoidaan muka "ilmaisena" tai "voittona", jotain neljää numeroa, joka on kestotilauksen 1. jakso. Ei meidän mummokaan niihin usko, oli viimeksi sanonut, että hän ei ole mitään ilmaiseksi koskaan saanut eikä tilaa mitään ilmaista keltään, kun jotain se maksaa kuitenkin. Se siis on vain ärsyttävää kato hei.
No siinä olet aivan oikeassa, ettei ilmaista ole nähtykään. On minullekin tyrkytetty "ilmaisia" kalsareita ynnä muuta, jotka varmasti myöhemmin laskutetaan tilaushinnassa. Ihmettelin lähinnä sitä, että uskooko joku vielä nykypäivänä näihin "ilmais" tarjouksiin. (tai tarjouksiin ylipäätään, koska mitän normaalihintaahan ei ole olemassakaan)
Ei ole ollut tarvetta olla ilkeä ja kiroilla puhelinmyyjälle(kään), ovat uskoneet kun jämäkästi sanoo ei kiitos, ja syyn mahdollisesti, miksei halua voi tilata (esim.ei aikaa/rahaa/huono lehti). Joskus voi joutua toistamaan tämän, mutta ei sen kummempaa. Pari kertaa on ollut tarkoituskin tilata joku lehti, ja sitten myyjä on tietysti ollut onnesta soikeana kun joku tilaa, mikä on hauskaa ja huvittavaa. Mutta nämäkin useinmiten, joille jämäkästi mutta ystävällisesti sanoo, että ei kiitos, toivottavat hyvää yleensä hyvää päiväjatkoa, pettyneenä ja puhelimen suljettuaan varmaan v...uuntuneenakin. Mutta sama aika minulla menee sanoa ei kiitos, kuin h...ta v...u. Se on miten haluaa suhtautua.
Olen ilkeä vain puhelinmyyjille. Muut ihmiset ymmärtävät mitä tarkoittaa ei kiitos. Toivottavasti loppuisi koko puhelinmyynti. Ei mitään rajaa tahdo olla varsinkin kun kohteena ovat vanhukset.
Minä käyttäydyn puhelinmyyjiä kohtaan mielestäni ystävällisesti, toivottelen hyvänpäivänjatkot jne. Joskus jos on sattunut inttämään jäävä myyjä kohdalle, on pitänyt olla päättäväisempi kieltäytymisessä, mutta silloinkin olen sanonut kohteliaasta "Anteeksi, mutta nyt en keskustele asiasta enempää. Kiitos ja kuulemiin. " Ja sulkenut niillä sanoilla luurin.
Viimeksi tänään olin töykeä. Inhoan ylikaiken sitä valehtelumainospuhetta "olet osallistunut arvontaan" -en ole osallistunut mihinkään, "saat nyt ilmaiseksi 2 kk lehdet, jos.." -en saa ilmaiseksi, vaan niiden saaminen edellyttää 6 kk tilaamista.
Suhtaudun puhelinmyyjään ihan samalla tavalla kuin mihin tahansa muuhunkin mainokseen. Tietokoneessa on adblock, se on sillä hoidettu. Postilaatikkoon tungetut mainokset menevät suoraan mappi Ö:hön. Puhelimitse lähestyvä mainos saa luurin korvaansa. Jos siitä ottaa nokkiinsa, niin on väärällä alalla.