Kuinka aikaisin yhdynnästä raskaus voi aikaisintaan näkyä apteekin raskaustestillä?

Vierailija

Kysymys tulikin jo otsikossa. Eli mikä on aikaisin aika jolloin voi näkyä? Näkyykö esim. monisikiöraskaudessa aikaisemmin? Ja en siis kysy että milloin saa luotettavan tuloksen (tosin käsittääkseni positiivinen tulos on aina luotettava, mutta negatiivinen epävarma) tai että kannattaako testata etuajassa kun testin joutuu sitten luultavasti tekemään vielä myöhemmin uudestaan.

Entä milloin voi aikaisintaan tulla jotain raskausoireita? Jostain olen lukenut että raskautuneet olisivat tunteneet esim. kiinnittymiskipua tai maidon nousua jo ennen olettettua kuukautisten alkamispäivää

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Aikaisintaan 10 pv ovulaation jälkeen. Ja ovulaatio on voinut tapahtua vaikka 4-5 pv seksin jälkeen. Eli aikaisintaan 10-15 pv seksistä ja voi hyvin olla ettei näy kuitenkaan vielä testissä, vaikka olisitkin raskaana.

Ps. Ruokakaupan halvat testit toimivat vähintään yhtä hyvin kuin apteekin kalliit. Itse olen saanut kaupan testeillä plussan aikaisemmin kuin apteekin herkällä testillä.

Vierailija

Itsellä on ollut kiinnittymiskipuja 6 pv ovulaation jälkeen. Kolmisen tuntia oli kohdussa sellaista tuntemusta kuin menkkojen aikana eli lievää supistelua.

Käyttäjä134
Seuraa 
Liittynyt21.10.2015

Apteekissa on eri herkyyksisiä testejä, 10mIU/ml testi voi näyttää positiivista jo 10 päivää hedelmöittymisestä, 25mIU/ml testi päivän tai pari myöhemmin. Olettaisin että

Monisikiöinen raskaus voi vaikuttaa päivän tai pari myös.

Vierailija

Voiko ovulaatio tapahtua jo ennen raskaaksi tekevää yhdyntää, vai pitääkö sen tapahtua vasta yhdynnän jälkeen?

Myydäänkö muuten Prismassakin raskaustestejä, kun en ole löytänyt kun olen etsinyt?

ap

Vierailija

Ap, jos tahdot raskaaksi niin suosittelisin vaikka terve.fi tai raskausaika.infoon vähän perehtymistä sillä tietosi lisääntymisestä ovat heikommat kuin ysiluokkalaisilta vaaditaan. Munasolu on hedelmöittymiskykyinen 12–24 tuntia ovulaatiosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap, jos tahdot raskaaksi niin suosittelisin vaikka terve.fi tai raskausaika.infoon vähän perehtymistä sillä tietosi lisääntymisestä ovat heikommat kuin ysiluokkalaisilta vaaditaan. Munasolu on hedelmöittymiskykyinen 12–24 tuntia ovulaatiosta.

Et edes vastannut kysymykseeni. Sait vain paremman mielen kun pääsit tölväisemään jotakin. Ysiluokalta päästäkseen ei tarvitse tietää milloin raskaustesti voi aikaisintaan antaa tuloksen. Ei myöskään raskaaksi tullakseen.

Ap

Vierailija

Käyttäjä134 kirjoitti:
Apteekissa on eri herkyyksisiä testejä, 10mIU/ml testi voi näyttää positiivista jo 10 päivää hedelmöittymisestä, 25mIU/ml testi päivän tai pari myöhemmin. Olettaisin että
Monisikiöinen raskaus voi vaikuttaa päivän tai pari myös.

Niinhän sitä luulis noiden herkkyyksien kanssa, mutta itsellä tosiaan kolmessa raskaudessa käynyt sama juttu eli kaupan 25 mIU testi näyttänyt pari, kolme päivää aikaisemmin plussan kuin apteekin 10 mIU testi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voiko ovulaatio tapahtua jo ennen raskaaksi tekevää yhdyntää, vai pitääkö sen tapahtua vasta yhdynnän jälkeen?

Myydäänkö muuten Prismassakin raskaustestejä, kun en ole löytänyt kun olen etsinyt?

ap

Ihan kummin vain. Siittiöt elävät muutamia päiviä sisällä. Toki jos ovulaatio on jo tapahtunut on pienempi mahdollisuus raskautua.

Raskaustestit on yleensä kondomien vieressä tai kassalla

Herkimmät raskaustestit voit tehdä 4 päivää ennen kuukautisten alkamista. Ja positiivinenkin tulos voi olla ns väärä siinä mielessä että hedelmöittynyt munasolu saattaa vain hipaista seinämää ja raskaus mennä heti kesken eli kuukautiset tulee normaalisti ja et ole enää raskaamman mutta hcg on koholla

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Et edes vastannut kysymykseeni. Sait vain paremman mielen kun pääsit tölväisemään jotakin. Ysiluokalta päästäkseen ei tarvitse tietää milloin raskaustesti voi aikaisintaan antaa tuloksen. Ei myöskään raskaaksi tullakseen.

Ap

Tämän tiedon olisi helposti löytänyt Googlesta tai jokaisesta raskaustesti esittelystä netissä. Näin myös voit valita itsellesi sopivimman testin herkkyydeltä ja testitavalta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämän tiedon olisi helposti löytänyt Googlesta tai jokaisesta raskaustesti esittelystä netissä. Näin myös voit valita itsellesi sopivimman testin herkkyydeltä ja testitavalta

Raskaustestivalmistajat ilmoittavat ajankohdan, jolloin testi antaa aikaisintaan esim. 99% :lla varmuudella oikean tuloksen. Minä taas haluan tietää milloin on vaikkapa vain 1%:n mahdollisuus saada positiivinen testitulos. Siksi kysyin täältä. Joten voitko olla oksentamatta omaa pahaa oloasi toisten niskaan.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan kummin vain. Siittiöt elävät muutamia päiviä sisällä. Toki jos ovulaatio on jo tapahtunut on pienempi mahdollisuus raskautua.

Raskaustestit on yleensä kondomien vieressä tai kassalla

Herkimmät raskaustestit voit tehdä 4 päivää ennen kuukautisten alkamista. Ja positiivinenkin tulos voi olla ns väärä siinä mielessä että hedelmöittynyt munasolu saattaa vain hipaista seinämää ja raskaus mennä heti kesken eli kuukautiset tulee normaalisti ja et ole enää raskaamman mutta hcg on koholla

Ok, sekin olisi ihan mukava tietää jos on sentään tapahtunut hedelmöitys. Sekään kun ei ole kaikille mahdollista.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Raskaustestivalmistajat ilmoittavat ajankohdan, jolloin testi antaa aikaisintaan esim. 99% :lla varmuudella oikean tuloksen. Minä taas haluan tietää milloin on vaikkapa vain 1%:n mahdollisuus saada positiivinen testitulos. Siksi kysyin täältä. Joten voitko olla oksentamatta omaa pahaa oloasi toisten niskaan.

ap

Miksi tehdä edes testi jos on vain 1%. Tämä tarkoittaisi sitä että joudut pissaamaan 100 tikkuun ollakseni 100% varma. Lisäksi vaikka hedelmöittyminen tapahtuisi niin se ei tarkoita että voi saada lapsia. Munasolut saattavat olla vioittuneita jne mikä tarkoittaa sitä että munasolut ei ikinä kiinnity jne. Lisäksi jos saa negatiivisen tuloksen ennen kuukautisia niin se on todella suurella näköisyydellä väärin. Paras tulos tulee muutama päivä kuukautisten poisjäännistä. Mikäli tuloksella on kiire esim lääkityksen takia niin mene yksityiselle verikokeisiin

Vierailija

Itse olen saanut plussan Clearbluella kahdessa raskaudessa 12 pv yhdynnän jälkeen. Olin jo varma ennen testiä(intuitio tms), että olen raskaana.

Äiti 40+

Vierailija

Mun yhdessä raskaudessa tuli + hyvin varhain. Yhdyntä ja ovulaatio olivat samoihin aikoihin( kyttäsin lämmöistä). Kolmen-neljän päivän päästä ( en muista enää tarkalleen kun jo vuosia aikaa) tuntui kiinnittymiskipua ja tuli vähän vuotoa ( ja lämmöistä kiinnittyminen näkyi myös). Laskuvirheen vuoksi tein testin muistaakseni jotain 7 pvää ovulaatiosta ja näytti +.

Ikävää tässä oli se, että kiinnittyminen tapahtui ilmeisesti ihan väärään paikkaan, kun tapahtui niin aikaisin. Kipua ja vuotoa oli koko sen 6 vkoa mitä raskaus kesti ja vaisto sanoi, ettei hyvin käy.

Seuraavissa raskauksissa kiinnittyminen tapahtui likemmäs 10 pvää ovulaatiosta, ei kiinnittymiskipua ei ongelmia ja + näytti vasta päiviä sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat