Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ällösetäkulttuuri"

Vierailija
18.11.2015 |

Mielenkiintoinen artikkeli vuodelta 2011. Lukekaa ja voikaa pahoin! :D

"Keski-ikäisten miesten seksielämäkö ällösetäkulttuuria?"

http://yle.fi/uutiset/keski-ikaisten_miesten_seksielamako_allosetakultt…

Kommentit (275)

Vierailija
61/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua yritti nelivitonen iskeä mainostamalla olevansa vielä nuori ja vielä kiihkeämmin voimissaan kuin kaksvitosena. Kun en lämmennyt, niin alkoi haukkua, että minäkin vanhenen ja yli 30-vuotiaana olen jo rupsahtanut, ruma, vanha akka. Silti piti ihan pokkana väittää olevansa itse, 45-vuotiaana, 25-vuotiaan nuoren miehen veroinen. 

Mistä muusta tuo asenne kertoo kuin vihasta naisia kohtaan, halusta alistaa ja loukata? En vielä ole tavannut kaksikymppisiä jahtaavaa nelikymppistä, joka suhtautuisi normaalisti ja kunnioittavasti omanikäisiinsä naisiin.

Minuun eivät uppoa väitteet siitä, että miehet vanhenevat charmantisti tai hitaammin kuin naiset. Miehet rupsahtavat ihan yhtä lailla, mutta meitä turrutetaan mediassa katsomaan vanhenevan miehen uurteita, harmaantumista, ryppyjä ja kaljuuntumista, pitämään sitä normaalina. Sen sijaan vanheneva nainen piilotetaan katseilta ja ehostamatonta vanhenevaa naista ei näytetä mainoksissa. Kaikilla "tyylikkäästi vanhenneilla" julkkisnaisillakin on kiristetty iho ja sileäksi piikitetyt kasvot.

Vierailija
62/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teidän vanhojen miesten mielestä on niin kauhea loukkaus, kun joku huomattavasti nuorempi ei lämpene? Etsikää seuraa ikäisistänne naisista, niin voisi joskus käydä jopa flaksi.

En mä ainakaan pidä yli kolmekymppistä miestä seksuaalisesti haluttavana, eikä mun tarvitsekaan. Silloin voisin vamhan miehen ottaa, kunhan tämä on yli 90-vuotias, miljonääri, impotentti ja sairastaa syöpää.

Se,että näkee ympäristössä seksuaalisuutta, on kuin näkisi kauniin kukan, ei muuta. Lisäämällä siihej jtain himoja tai seksuaalisen viehättävyysen määrettä,lisäät siihen omaa maailmaas ja tapaksessasi rajoittenuuttasi ja ehkä jotain omasta seksualisuufeastasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teidän vanhojen miesten mielestä on niin kauhea loukkaus, kun joku huomattavasti nuorempi ei lämpene? Etsikää seuraa ikäisistänne naisista, niin voisi joskus käydä jopa flaksi.

En mä ainakaan pidä yli kolmekymppistä miestä seksuaalisesti haluttavana, eikä mun tarvitsekaan. Silloin voisin vamhan miehen ottaa, kunhan tämä on yli 90-vuotias, miljonääri, impotentti ja sairastaa syöpää.

Se,että näkee ympäristössä seksuaalisuutta, on kuin näkisi kauniin kukan, ei muuta. Lisäämällä siihej jtain himoja tai seksuaalisen viehättävyysen määrettä,lisäät siihen omaa maailmaas ja tapaksessasi rajoittenuuttasi ja ehkä jotain omasta seksualisuufeastasi

Mitä lasissa?

Vierailija
64/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aivan uskomatonta miten vuodesta toiseen näissä tietyissä kirjoituksissa tuntuu paistavan se ajatusmaailma, että (nuoria) naisia ei nähdä olentoina joilla itsellään on aktiivisia seksuaalisia haluja, vaan ihan vaan ilkeinä narttuina jotka vittumaisuuttaan jättävät vanhat, köyhät ja rumat miehet ulkopuolelle ja suosivat rahakkaita, komeita ja nuorempia miehiä pedissään. "Ällösetäkulttuuri" tai ällöjen setien inhoaminen ei mukamas tule oikeasti biologisista ällötyksen tunteista, vaan ihan vaan ilkeistä naisten mielistä. Ilkeät miehiä syrjivät itseään täynnä olevat nuoret naiset kun eivät lämpene kaikille miehille, ihan epäreilua!

Samalla kuitenkin vedotaan "biologiaan jolle ei voi mitään" kun vanhatkin miehet tykkää nuorista ja kauniista naisista ja haluaisivat sekstailla niiden kanssa.

En oikeasti ymmärrä, miten kenenkään logiikka voi toimia näin. Ei me kuitenkaan oikeasti sanonnasta huolimatta olla eri planeetoilta, naiset haluavat yksilöitä jotka pystyvät lisääntymään ilman riskiä epäterveistä jälkeläisistä sekä pystyvät huolehtimaan jälkikasvusta lisääntymisen jälkeen ja naisesta raskauden aikana (status, voima ja varakkuus). Lisäksi naiset haluavat mahdollisimman komean miehen koska jälkikasvu on tällöin terveempi (esimerkiksi symmetriset piirteet ollaan liitetty tähän). Ihan samoista syistä kuin miehetkin haluaisivat mahd. kauniin, nuoren (20-25 -vuotiaan) ja terveen naisen seksikumppanikseen -> lastensa äidiksi. Biologiaa.

Minusta on myös uskomatonta kuinka jotkut rakentaa aina olkiukkoja näissä keskusteluissa ilman, että viitsivät lukea mitä toinen kirjoittaa. Ei mitään halua ymmärtää tai edes kykyä siihen. 

Argumentaatio on tasolla milloin olet lakannut hakkaamasta vaimoasi. 

Olkiukko on jo aika kulunut argumentti. No milloin olet lakannut hakkaamasta vaimoasi? Ai niin, eihän sinulla sellaista ole.

Olkiukko on mielestäni aika ajaton ja kulumaton, sillä sehän on argumentointivirhe ajasta ja paikasta riippumatta.

Vierailija
65/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo artikkeli vähentää keski-ikäisiin miehiin kohdistuvia asenteita? 

Vierailija
66/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ällöttää, kun oman isän ikäinen mies lähestyy. Tuskin tuokaan arvostaisi, jos sitä lähestyis joku vanha ukko.

Niin.. Itselläni on ollut (seksi)suhde kolme vuotta nuorempaan mieheen kuin isäni on. Ja ei kinua ällöttänyt, itse asiassa ikä oli täysin merkityksetön asia.

Vierailija
67/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua yritti nelivitonen iskeä mainostamalla olevansa vielä nuori ja vielä kiihkeämmin voimissaan kuin kaksvitosena. Kun en lämmennyt, niin alkoi haukkua, että minäkin vanhenen ja yli 30-vuotiaana olen jo rupsahtanut, ruma, vanha akka. Silti piti ihan pokkana väittää olevansa itse, 45-vuotiaana, 25-vuotiaan nuoren miehen veroinen. 

Mistä muusta tuo asenne kertoo kuin vihasta naisia kohtaan, halusta alistaa ja loukata? En vielä ole tavannut kaksikymppisiä jahtaavaa nelikymppistä, joka suhtautuisi normaalisti ja kunnioittavasti omanikäisiinsä naisiin.

Minuun eivät uppoa väitteet siitä, että miehet vanhenevat charmantisti tai hitaammin kuin naiset. Miehet rupsahtavat ihan yhtä lailla, mutta meitä turrutetaan mediassa katsomaan vanhenevan miehen uurteita, harmaantumista, ryppyjä ja kaljuuntumista, pitämään sitä normaalina. Sen sijaan vanheneva nainen piilotetaan katseilta ja ehostamatonta vanhenevaa naista ei näytetä mainoksissa. Kaikilla "tyylikkäästi vanhenneilla" julkkisnaisillakin on kiristetty iho ja sileäksi piikitetyt kasvot.

Täysin samoja kokemuksia ja ajatuksia mulla. Onneksi en ole ainut mielipiteitteni kanssa. Useat naiset tuntuvat nielevän tuon valmiiksi pureskellun valheen, että miehet muka säilyvät jotenkin pidempään paremman näköisinä ja siksi ovat etuoikeutettuja itseään huomattavasti nuorempaan naiseen. Tuo on minusta äärimmäisen epäreilu valheeseen perustuva ajatus joka meihin tyttöihin jo pienestä pitäen syötetään. Niin pinnallista ja turhauttavaa. Huoh.

Vierailija
68/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän erikoiselta persoonalta tämä Rauli Jokelin, en ihan ymmärtänyt tätä juttua:

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1434941790095

Ja jos nyt ihan suoraan henkilöön menen, niin ei Rauli Jokelinilla ainakaan muhun olisi mitään mahkuja, mutta saahan sitä yrittää jos siltä tuntuu. Tärkeintä on tehdä jotain.

Vierailija
69/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi mies on ihminen, jolla on oikeus omaan seksuaalisuuteensa ja kunnioitukseen. Mutta myös nuorempi nainen ihminen, jolla on oikeus omaan seksuaalisuuteensa ja kunnioitukseen.

Minua ei nuorena naisena ällötä ehdottelevien ällösetien seksuaalisuus, vaan miten helposti he näkevät minut pelkästään lihapalasena, johon olisi kiva tyydyttää itseään. He lähestyvät minua vain, koska ovat fetissoineet ikäni. Heitä ei kiinnosta minä ihmisenä, vaan ainoastaan seksuaalisena nuorena olentona. Aina näihin lähestymisiin kuuluu se oletus, että mennään sen miehen mukaan. Toteutetaan hänen fantasioitaan, toisen haluistani ei välitetä. Tästä kertoo jo se, miten nuo miehet järkyttyvät siitä, kun nuoret naiset eivät haluakaan heitä. Järkyttyvät siitä, kun nuorillakin naisilla on oma seksuaalisuutensa, ja heitä kaikkia eivät vanhemmat miehet haluta. Miksi minä kunnioittaisin heitä tai heidän seksuaalisuuttaan, kun he eivät kunnioita minua? 

Olen kohdannut myös toisenlaisia ehdottelevia vanhempia miehiä. Semmoisia, jotka ymmärtävät, että eivät kaikki ikäiseni halua "kokeneempaa, kypsää rakastajaa". Tai jotka lähestyvät muunkin vuoksi kuin seksin. Joita kiinnostaa minussa muukin kuin ikäni, ja mahdollisuus päästä toteuttamaan seksifantasioitaan. Iästä riippumatta olen aina vaatinut kunnioitusta toiselta osapuolelta, jotta kunnioittaisin häntäkin. Enkä itseäni vanhempien vuoksi ole tätä muuttamassa.

Vierailija
70/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyybyhyy ruikunruikun epistä kun nuoret naiset ei anna elähtäneille vanhoille kurpille syrjintää holhousyhteiskuntaa suojaikärajoja yhyybyhyy.

En välitä sun höpinöistä, vaan meen keski-ikäisenä vieläkin rohkeasti iskemään ja sujautan käden hamosen alle heti ensi tilaisuuden tullen ;-)

Ja nykynainen vetäisee oitis lättyyn vanhoja pukkeja. Sitten ruikutetaan taas.

Äläs tytönrääpäle uhoo.

"Tytönrääpäle" voipi kutsua järjestyksenvalvojan, poliisin tai portsarin paikalle ja ilmoittaa totuudenmukaisesti, että sinä ahdistelet häntä; toisen kähmiminen ilman lupaa kun on seksuaalista häirintää.

Katsotaan sitten, kuka uhoaa. :D

Vierailija
71/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu on jo 4 vuotta vanha, mutta ajatus Rauli Jokelinista riehumassa palstalla peräkammarilatsukoiden puolesta aiheuttaa epämääräisen pahanolon tunteen.

Toisten leimaaminen "peräkammarilassukoiksi" ei kuulu hyvään keskustelukulttuuriin sen enempää kuin mitkään naisvihaiset termitkään. Halventavan termin käyttö kertoo aina jotain kirjoittajasta itsestään.

L-sanan toit keskusteluun kylläkin ihan itse. Ja kuka on leimattu? Tunnistitko itsesi?

Vierailija
72/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole "aina suuri loukkaus". Jos olisit mies, ymmärtäisit, että suurin osa lähestymisyrityksistä päättyy naisen antamiin pakkeihin. Keski-ikäiset miehet jos ketkä tämän tietävät, ja se on ok. Kuuluu pelin henkeen. Sen sijaan tämä jatkuva solvaaminen ja miesten leimaaminen on ihan oma juttunsa, ja sen yleistä hyväksyntää en voi ymmärtää. Ei niin saada näitä lähestymisyrityksiä lopetettua, koska ihmisillä on ja tulee olla tasavertainen vapaus jutella toisilleen julkisilla paikoilla. Sukupuoleen tai ikään katsomatta.

Ja mielestäsi solvaamiseen riittää se, kun nuori nainen sanoo, ettei vanha mies kiinnosta. Se on miesvihaa, miesten seksuaalisuuden tukahduttamista ja naisten salaliittoa, eikös?

Vierailija
73/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ällöttää, kun oman isän ikäinen mies lähestyy. Tuskin tuokaan arvostaisi, jos sitä lähestyis joku vanha ukko.

Ei tässä ole nyt kyse pelkästään siitä, että vanha mies on ällö lähestyessään nuorta naista, joka ei miestä haluttavana näe. Vaan keski-ikäinen mies ja hänen seksuaalisuutensa on ällöä. Piste. Näin ajattelevat muut naiset siinäkin tilanteessa, kun nuori nainen itse viehättyy vanhemmista miehistä. "Tuo ällötys tuhlaa nuoren naisen parhaat vuodet ryppyisillä palleillaan ja heikolla erektiollaan." Miehen seksuaalisuuden avoin pilkkaaminen on sosiaalisesti hyväksyttyä, naisten ei. Vastaavankaltaista ajattelua ei kuule keski-ikäisten naisten ja nuorempien miesten kohdalla, vaan asenne on silloin "You go, girl!" Vain mies voi olla hyväksikäyttäjä-ällötys, ja vain nainen voi olla uhri.

Ahaa, ja siksi tuossa ylempänä ilkutaan kommentoijalle, miten tämä on itsekin 10 vuoden päästä ruma ja vastenmielinen vanha nainen?

Juuri näin. Naisen ikääntymisestä huomautetaan korkeintaan silloin, kun hän itse syyllistyy vanhempien miesten solvaamiseen. Siis hänen oman käytöksensä vuoksi. Miehen "ruttupalleilla" ja rypyillä voidaan retostella, vaikka ei ketään tiettyä henkilöä tarkoitettaisikaan. Kunhan muistutetaan siitä "tosiasiasta", että keski-ikäiset miehet ovat ällöttäviä, eikä heillä saa olla seksihaluja.

Öh, ja miksi vanhojen miesten ruttupalleista ja rypyistä ei saisi puhua? Ja jos vanha mies lähentelee nuorta tyttöä, jota ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa, silloin häntä pilkataan kyllä aivan hänen oman käytöksensä vuoksi. Pitäköön seksuaalisuutensa ihan omana tietonaan eikä ruikuta netissä, miten tytöt pitäisi velvoittaa antamaan vanhoille miehille.

Vierailija
74/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu on jo 4 vuotta vanha, mutta ajatus Rauli Jokelinista riehumassa palstalla peräkammarilatsukoiden puolesta aiheuttaa epämääräisen pahanolon tunteen.

Toisten leimaaminen "peräkammarilassukoiksi" ei kuulu hyvään keskustelukulttuuriin sen enempää kuin mitkään naisvihaiset termitkään. Halventavan termin käyttö kertoo aina jotain kirjoittajasta itsestään.

Ahaa, eipä se estä joitakin avauksia tehtailevia huutelemasta punaviherfemakoista, miesvihaajalesboista, horatsuista ja muista.

Vierailija
75/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samoja kokemuksia ja ajatuksia mulla. Onneksi en ole ainut mielipiteitteni kanssa. Useat naiset tuntuvat nielevän tuon valmiiksi pureskellun valheen, että miehet muka säilyvät jotenkin pidempään paremman näköisinä ja siksi ovat etuoikeutettuja itseään huomattavasti nuorempaan naiseen. Tuo on minusta äärimmäisen epäreilu valheeseen perustuva ajatus joka meihin tyttöihin jo pienestä pitäen syötetään. Niin pinnallista ja turhauttavaa. Huoh.

Näin. Kun keski-ikäistä naista mediassa hehkutetaan hyvännäköiseksi, ovat jutut aina tyyliin "uskoisitko tätä naista jo 45-vuotiaaksi?" ja kirjoitetaan "hyvin säilyneestä" naisesta. Nainen on vanhentunut hyvin silloin, kun näyttää ikäistään reippaasti nuoremmalta. Sen sijaan nelivitosen tai jopa viisikymppisen miehen kirjoitetaan olevan vain "mies parhaassa iässä", kaikki ikääntymisen merkit saa näkyä. Miehen ryppyjä, uurteita ja paennutta hiusrajaa ei koskaan photoshopata kuvista pois. 

Vierailija
76/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eipä se estä joitakin avauksia tehtailevia huutelemasta punaviherfemakoista, miesvihaajalesboista, horatsuista ja muista.

Perusteletko nyt oikeasti miesten solvaamisen sillä, että joku muukin käyttäytyy typerästi? "Mutku noikin tekee niin!" Juurihan minä sanoin, että  peräkammarilassukka-huutelut eivät ole sen hyväksyttävämpiä kuin naisvihaiset termitkään.

Vierailija
77/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne mitään himoa keski-ikäisiä miehiä kohtaan. En vaikka lompakon paksuus olisi mikä. Liian suuri ikäero on perverssiä ja ällöttävää, eikä se fakta muutu rahalla. Vanhenen minäkin, mutta en ole vielä koskaan tuntenut mitään himoja nuorempiin miehiin. Nuoremmat ihmiset ovat ihan eri elämänvaiheessa ja kehitysvaiheessa! Haluan itseni tasoisen kumppanin, joka ei käytä kävelykeppiä eikä skeittilautaa. En halua olla omaishoitaja enkä äiti. Minusta se on todella inhottavaa, jos joku isäni ikäinen tulee kuolaamaan. Voisin olla hänen tyttärensä. Hän oli aikuinen, kun minä olin vasta vaippaikäinen. Eli joo, ällöä, inhottavaa ja minusta luonnotonta. Ymmärrän että yläasteikäiset pitäisi minun ikäistä täti-ihmistä ällöttävänä, enkä loukkaannu siitä.

Vierailija
78/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusteletko nyt oikeasti miesten solvaamisen sillä, että joku muukin käyttäytyy typerästi? "Mutku noikin tekee niin!" Juurihan minä sanoin, että  peräkammarilassukka-huutelut eivät ole sen hyväksyttävämpiä kuin naisvihaiset termitkään.

edelleenkin olet itse ainoa, joka l-sanaa viljelee täällä ja lietsoo itseään taliköhnäiseen raivoon keski-ikäisen ja vanhenevan miehen oikeuksien puolesta.

Vierailija
79/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda jo levyä. Sulla on sairaalloinen ongelma iästä.

Ei, vaan VANHAT MIEHET EIVÄT OLE MILLÄÄN TAVALLA HOUKUTTELEVIA TAI PUOLEENSAVETÄVIÄ, PÄINVASTOIN. Paikat roikkuvat, sladdi ei toimi ja niissä on vanhan miehen haju, joten niitä siedetään ainoastaan jos niillä on rahaa. Uskokaa nyt jo perkele.

Olet jo tutuksi käynyt vanhoista miehistä raivoava jankuttaja.

En ole tuo edellinen, mutta kuinka kovapäinen miehen pitää olla ellei tajua että nuoret naiset eivät pääsääntöisesti halua keski-ikäisiä miehiä.

Eri ikäiset naiset täälläkin näissä ketjuissa sitä kuorossa vakuuttavat, mutta muutamat miehet ei usko.

Ok, palstalla voi tietysti sanoa mitä vaan mutta kaipa tosielämä näyttää onko se niin vai ei.

Vierailija
80/275 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda jo levyä. Sulla on sairaalloinen ongelma iästä.

Ei, vaan VANHAT MIEHET EIVÄT OLE MILLÄÄN TAVALLA HOUKUTTELEVIA TAI PUOLEENSAVETÄVIÄ, PÄINVASTOIN. Paikat roikkuvat, sladdi ei toimi ja niissä on vanhan miehen haju, joten niitä siedetään ainoastaan jos niillä on rahaa. Uskokaa nyt jo perkele.

Olet jo tutuksi käynyt vanhoista miehistä raivoava jankuttaja.

En ole tuo edellinen, mutta kuinka kovapäinen miehen pitää olla ellei tajua että nuoret naiset eivät pääsääntöisesti halua keski-ikäisiä miehiä.

Eri ikäiset naiset täälläkin näissä ketjuissa sitä kuorossa vakuuttavat, mutta muutamat miehet ei usko.

Ok, palstalla voi tietysti sanoa mitä vaan mutta kaipa tosielämä näyttää onko se niin vai ei.

Jos nuoret naiset todellisuudessa himoitsisivat vanhoja miehiä, niin mitään vanhojen miesten kitinää ei olisi. Nuoret naiset ja vanhat miehet pariutuisivat ja eläisivät tyytyväisinä ilman kitinää. Sitten palstat täyttyisivät kitisevistä nuorista miehistä ja vanhoista naisista jotka jäisivät ilman kumppania. :D Todellisuus taitaa kuitenkin suurimmaksi osaksi olla sitä, että useimmiten ihmiset pariutuvat ikäistensä ihmisten kanssa. Ja hyvä näin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi