Kysymyksiä parisuhteesta teille jotka ehditte nukkua 8h/yössä
Mihin aikaan menette nukkumaan? Miten usein ja milloin vietätte kahdenkeskistä aikaa? Ehdittekö harrastaa seksiä, missä ja milloin?
Mä en saa tätä palapeliä kasaan. Selkeästi tarvitsisin lisää unta. Että ehtisin nukkua tarpeeksi, minun pitäisi olla täydessä unessa klo. 22.00. Lapset nukahtaa vähän ennen yhdeksää ja mies tekee usein hetken töitä vielä senkin jälkeen. Mistä te muut tingitte, jos ette yöunista? Omasta ajasta, parisuhdeajasta, seksistä vai kaikista näistä?
Kommentit (52)
Lapset nukkuvat vaihtelevasti 20.00-21.30 välillä. Aikuiset nukkuun noin klo 22.30-23.30 ja ylös 06-07. Illalla nussitaan jos jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menään nukkumaan kello 22.00 minä,mies ja lapset.Sitten kun himottaa niin herätellään jompikumpi,minä tai mies toisiamme ja lähdetään alas rakastelemaan.Sitten takaisin nukkumaan..mies herää kuuden aikaan ja ei aina saa nukkua 8 tuntia jos on ollut aikuisten aikaa..itse vedän sikeitä kehdeksaan lasten kanssa..HELPPOA!
No mikä vika tässä on?
No jos nyt oletuksena on että kumpikin siitä seksistä nauttii, niin tuo ei toimi itselläni. Siinä vaiheessa kun olen unessa ja siitä herätetään, niin en kyllä ole saman tien siinä mielentilassa. Samasta syystä aamutkaan ei ole ihan parasta mahdollista aikaa. Toisilla toimii toiset jutut. En myöskään tykkää seksistä missään kylpyhuoneessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi on aina mennyt nukkumaan seitsemältä. Ainakin viimeiset pari vuotta. Nyt kun joutuu heräämään kuudelta niin menee itse kuudelta nukkumaankin. Lapsi on eskarissa.
Kuudelta? Meillä on päivällinen yleensä vasta silloin.
ap
Onpa hankalaa...meillä harrastettii aamuseksiä, kun lapset olivat pieniä..ja nyt onneksi uusi partneri on iltauninen kuten minäkin, joten nukahdamme yleensä ennen minun lapsiani, mutta aamuisin meillä on pari tuntia yhteistä kuherteluaikaa ennen lasten ylösnousua...toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä..
Meillä ei oo varsinaisia nukkuumaanmenoaikoja, eikä herätyskään oo joka aamu sama, tehdään molemmat vapaata työtä. Tänään aamulla köllittiin melkein yhdeksään ja harrastettiin aamulla spontaanisti seksiä ennen töitä. Molemmat tekee paljon duunia, mutta aikaa otetaan harastuksille ja toisillemme aktiivisesti. Nukkumiseen jäis aikaa myös, mutta ollaan vähän sellaisia yökukkujia, joten oma syy jos aamulla väsyttää.. :D Seksiä on välillä enemmän, välillä vähemmän, harvoin sekään on alle puolituntista. Viikonloppuisin on luonnollisesti sillekin enemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi on aina mennyt nukkumaan seitsemältä. Ainakin viimeiset pari vuotta. Nyt kun joutuu heräämään kuudelta niin menee itse kuudelta nukkumaankin. Lapsi on eskarissa.
ap
No huhhuh! Kannattaisko aikaistaa? Kouluissakin on lounas 10-11.00 on aika pitkä väli ruuilla toi 7h. Syökää neljältä niin voitte antaa lapsille iltapalaa kuudelta ja sen jälkeen hammaspesun kautta omaan sänkyyn rauhottumaan lukien tms. Teille jää 4h nussimisaikaa ennen kun sun pitää olla nukkumassa.
Mä luulen että luovutan arkena. Siirryn siihen viikonlopun "lauantaina saunan jälkeen" -rytmiin, jota niin monet sukupolvet ennen minua on harjoittaneet. Nyt tajuan miksi.
ap
Seksiä on meillä useimmiten heti kun lapset nukkuvat, tai sen jälkeen kun ollaan katsottu leffaa/netflixiä. Olen valmis tinkimään yöunista seksin takia pari kertaa viikossa, joskus viikonloppuna seksiä on myös päivällä jos esikoinen vahtii ulkona ikkunan takana päiväunia nukkuvaa kuopusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No huhhuh! Kannattaisko aikaistaa? Kouluissakin on lounas 10-11.00 on aika pitkä väli ruuilla toi 7h. Syökää neljältä niin voitte antaa lapsille iltapalaa kuudelta ja sen jälkeen hammaspesun kautta omaan sänkyyn rauhottumaan lukien tms. Teille jää 4h nussimisaikaa ennen kun sun pitää olla nukkumassa.
Öö, mä pääsen töistä viideltä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kaikkia lapsia ei todellakaan saa nukkumaan mitään 12 tunnin yöunia.
Käydään töissä klo 7-15:30, sitten ulkoilutetaan koirat ja lapset, syödään, jos on kotitöitä niin toinen tekee niitä vuorollaan kun toinen on lasten kanssa, iltapuuhille klo 20, lapset nukkumaan klo 21 jonka jälkeen me vietämme yhteistä aikaa, sektailemme tai emme. Käymme vähintään suihkussa yhdessä vähän pusuttelemassa ja sängyssä vötkyillään kainalokkain. Viikonloppuisin yleensä seksiä aamusta kun lapset syö aamupalaa ja katsoo piirrettyjä, mennään saunaan lukkojen taakse harrastamaan pystypainia. 8h saa nukuttua ja vähintään kokonainen tunti päivässä omistetaan vain toisillemme. Mutta tosiaan, seksiä ei ole joka päivä, mies ei jaksa, enkä kyllä aina minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Niinpä. Joku työtön vähis tuolla nukuttaa lapsen kuudelta jotta voi nussia 4h/pv.
Olet ottanut ton pään että mikään ei kelpaa..elämäntilanteen mukaan kato!
Jos toi ei toimi mitä nyt teette nii sitten täytyy sun nousta paneskeleen tai hoitaa homma kun toinen nousee aamulla töihin..pääasiahan on että saa paneskeltua vai mitä?
Nukun n. 21.30-06.30, tarvitsen 9h unet. Lapsi menee aikasin nukkumaan, koisii jo puoli kahdeksan pintaan (5v). Hyvinhän siinä on aikaa olla yhdessä. Kuntosalillakin ehtii käymään ja toki töissä.
Minkä ikäisiä lapsia? Voitteko sanoa, että seittemältä omaan huoneeseen puuhastelemaan ja ysiltä valot pois. Jos ovat siis kouluikäisiä.
Monelta heräätte?
Miksi ette voi panna ennen nukkumaanmenoa omassa sängyssänne? Jos sitä seksiä ei ole tarpeeksi? Jos teillä on perhepeti niin tiedät jo vastauksen. Lapsi pois sängystänne ja seksi tilalle.
Monelta olette arkisin kotona?
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan menette nukkumaan? Miten usein ja milloin vietätte kahdenkeskistä aikaa? Ehdittekö harrastaa seksiä, missä ja milloin?
Mistä te muut tingitte, jos ette yöunista? Omasta ajasta, parisuhdeajasta, seksistä vai kaikista näistä?
Mennään yhdessä nukkumaan noin klo 22-22:30 ja herätään molemmat klo 6-6:30. Eli unta tulee juurikin se noin 8h per yö. Yritetään pitää samaa rytmiä myös viikonloppuisin, sillä pysyy pidemmän päälle paljon virkeämpänä. Kahdenkeskistä aikaa vietetään käytännössä koko vapaa-aika, mitä nyt ehkä tunti arki-illoista ja muutama viikonloppuna menee erillisiin harrastuksiin. Hyvin ehditään seksiäkin harrastaa.
Ei siis jouduta tinkimään mistään; omaa aikaa on sopivasti, käytännössä suureksi osaksi samaa kuin parisuhdeaika - kyllä sekin on minusta "omaa aikaa" jos ollaan yhdessä kotona ja molemmat puuhailee omiaan. Tai ainakaan itse en kaipaa mitään sellaista omaa aikaa jossa olisi totaalisen yksin esim. kotona, vaikka se välillä ihan kivaa onkin. Seksiäkin on ihan sen verran mitä halutaan harrastaa.
En ehkä siis ihan ymmärtänyt miksi olisi pakko tinkiä jostakin? Voitaisiin mekin varmaan enemmän viettää aikaa erillään, mutta käytännössä se voisi olla vähän hankalaa kun ollaan samaan aikaan töissä, nukutaan samaan aikaan ja molemmat viihtyy kotona...
No meillä ei seksiä ole kuin viikonloppuisin. Minä käyn koulussa 8-16, mies lähtee töihin klo 19 ja tulee aamuyöstä. Lapsi on 1v että sitä ei kyllä jätetä yksinään sen takia että haluaa nussimaan. Tähän on sopeuduttu, minä paremmin ja mies huonommin.
Meillä minä olen iltauninen (nukkumaan klo 21-22, ja ylös klo 6-7) ja mies aamu-uninen, eli nukkumiset ja heräämiset menee aina eri aikaan. Eli seksiä ei siis harrasteta, eikä tää meidän avioliitto sille edes perustu, vaan kahden aikuisen ihmisen sopimukselle pyörittää "yritystä" nimeltä meidän perhe, jotta lapset saavat kasvaa ehjässä perheessä hyvän alun elämäänsä ja arki rullaa sujuvasti kahden työssäkäyvän aikuisen ihmisen ansioista. Olemme nimenomaan ELÄMÄNkumppaneita, emmekä ole valinneet toisiamme himon sokaisemina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Niinpä. Joku työtön vähis tuolla nukuttaa lapsen kuudelta jotta voi nussia 4h/pv.
Mikä on vähis? Kun menen seittemäksi töihin, pääsen kolmelta. Neljältä ollaan jo ruokapöydässä. Sitten puuhaillaan yhdessä ja käydään koirien kanssa lenkillä. Lapsi on kuudelta jo ihan poikki ja valmis nukkumaan. Nukahtaa heti kun sänkyyn pääsee. Sekö sua nyt syö, kun meille jää ihan itsestään 4h kahdenkeskistä aikaa joka ilta?