Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiedän onko luottotietoni menneet?

Vierailija

Voin kuitenkin tilata vaatteita mutta en osamaksulla. Minulla on liikaa pikavippejä ja enempää en niitä pysty ottamaan enkä kyllä enää haluaisikaan paitsi maksaa vanhoja pois eli toisin sanoen olen kierteessä. Yritän kyllä kaikin tavoin saada talouteni kuntoon, tuli yllättäviä menoja joihin pikavipit olivat hyvä idea mutta lopulta se johti johonkin mitä en uskaltanut edes odottaa.
Minulla on paljon perintätoimistolta laskuja ja tosiaan niitä pikavippejä.
Mietin vain kun en ole uusia vippejä voinut ottaa enää niin onko minulla jokin maksuhäiriömerkintä tms.?
Suunnilleen 1300€ on vippejä yhteensä korkoineen ja laskuja... Liikaa. Yritän kuitenkin joka kuukausi hoitaa aina perintötoimistolta tulleet laskut.

Kommentit (5)

Vierailija

Kyllä sä varmaan tietäisit, jos sulla olisi luottotiedot menneet. Luethan kaikki perintötoimistolta tulevat kirjeet?

Sitten lakkaat heti, tällä sekunnilla, elämästä enää senttiäkään velaksi. Et ota vippejä etkä maksa luotolla. Sulla ei ole vielä aivan valtavasti velkaa, joten tee nyt ryhtiliike ja päätä saada kaikki maksettua!

Kannattaa olla yhteydessä sinne perintötoimistoon ja neuvotella jonkinlainen maksusopimus. Kerro ihan rehellisesti, paljonko sulla on vippejä ja mistä firmoista. Perintätoimisto ei ole mikään mörkö, vaan kyllä ne neuvovat, miten ja missä aikataulussa laskut pitää maksaa. Sua itseäsikin helpottaisi varmasti, kun tietäisit, kuinka paljon joka kuussa tarvitsee maksaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä varmaan tietäisit, jos sulla olisi luottotiedot menneet. Luethan kaikki perintötoimistolta tulevat kirjeet?

Sitten lakkaat heti, tällä sekunnilla, elämästä enää senttiäkään velaksi. Et ota vippejä etkä maksa luotolla. Sulla ei ole vielä aivan valtavasti velkaa, joten tee nyt ryhtiliike ja päätä saada kaikki maksettua!

Kannattaa olla yhteydessä sinne perintötoimistoon ja neuvotella jonkinlainen maksusopimus. Kerro ihan rehellisesti, paljonko sulla on vippejä ja mistä firmoista. Perintätoimisto ei ole mikään mörkö, vaan kyllä ne neuvovat, miten ja missä aikataulussa laskut pitää maksaa. Sua itseäsikin helpottaisi varmasti, kun tietäisit, kuinka paljon joka kuussa tarvitsee maksaa.

Kiitos vastauksestasi! Taidan soittaa samantien perintätoimistoihin. Kovin on stressaavaa. Olen miettinyt ottavani 2000€ isomman lainan jolla maksan jokaisen pikavippilaskuni sekä perintötoinistojen laskut. Isoa lainaa lyhentäisin sitten n. 100€/kk.
Näin en ainakaan menettäisi tietojani ja stressi raha-asioissa laskisi huomattavasti.
Kyllä nyt saa tosiaan loppua ylivarojeni eläminen. Opin sen kantapään kautta ja maksan jokasen laskuni perinnästä minkä pystyn heti maanantaina kun saan rahaa.
Ap

Vierailija

Tietääkseni sieltä tulee kirje kun ne menee ekan kerran? Joka tapauksessa ota se lainasi mieluummin pankista kuin pikavippifirmasta ja sen jälkeen lopeta niiden vippien ottaminen vaikka kuinka olisi hetkellinen rahapula ja tarvitsisi jotain just nyt eikä kuukauden päästä. Sama osamaksujen kanssa.

Vierailija

Asiakastieto oy löytyy netistä :) sieltä voit kattoa luottotietoja. Itselläni oli ulosotossa pikavippejä 10 000 e kun olin kierteessä.

Vierailija

Tilanteeni olikin paljon parempi kuin kuvittelin! :)
Soitin jokaiseen perintätoimistoon, jolta olen laskuja saanut.
Yhteensä oli 4 laskua ja summa n. 300€ eli maksan ne heti kun saan rahaa.
Muut maksut pystyykin maksamaan sitten veronpalautuksilla, jotka ei ole menneet vielä perintään ja muutaman pikavipinkin maksan jos jää yhtään rahaa.
Joulua ei kyllä tule mutta pääsenpä ainakin perintötoimiston laskuista eroon :)
Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat