Naisten mustaksi pukeutuminen, kaikki mustaa

Vierailija

Huvittaa kun Suomen syksyssä taapertavat "muotimammat" luulee olevansa niin tyylikästä kun päällä on kaikki kivasti yhteen sopivaa mustaa vaatetta :) on mustat farkut/housut, mustat kengät, musta takki ja laukku. Huivi ja paitakin vielä mustaa, ehkä jolloin minimaalisella valkoisella pilkulla.

Milloin tuo mustan ihannointi loppuu? Sen ymmärtäisin jos olisi jokin ideologia olla satanisti tms. tai olisi oikeasti Pariisissa hautajaisissa tai cocktailjuhlissa pikkumustassa, mutta kun katukuvasta joka toisella on tämä "all black"-meininki. Eikö ne osaa pukeutua ja käyttää värejä OIKEIN?

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Mistä päättelet, että kaikki tuolla ulkona syyssäässä taapertavat kuvittelevat olevansa tyylikkäitä saati jotain "muotimammoja"? Mulla on ainakin ihan käytännöllisyydestä kyse: asun Helsingissä ja täällä on ainakin niin saasteista ja likaista, että lika näkyy vaaleammassa takissa heti.

Vierailija

Erään tutkimuksen mukaan musta rauhoittaa ja helpottaa esimerkiksi taiteilijoiden työtä, koska värit saattavat visuaalisella ihmisellä häiritä. Musta tuo myös turvallisuutta ja peittää kaiken. Mulla on välillä mustia päiviä, sillon haluaa olla näkymätön tai sitten ei vaan jaksa miettiä vaatteita. Musta on helppo.

Värien kanssa on vaikeaa, koska kaikille ei sovi samat värisävyt. Voi olla ettei olla löydetty niitä sopivia. Se keltainen ei todellakaan sovi kaikille. Tai voi olla että keltainen sopii, mutta vain sävy mitä ei kaupoista ole löytynyt.

Takki on helppo ostaa musta, koska vaikka punainen olisi kiva, ei sen kanssa voi yhdistellä kaikkia kivoja kaulahuiveja, laukkuja yms. Siksi musta takki on hyvä valinta, jos ei ole varaa toiseen. Housut on yleensä mustat, koska paita siellä takin alla voi olla värillinen ja punaiset housut, sininen paita olisi vähän turhan kirjava monelle.

Vierailija

En oo edes ajatellut että ketään kiinnostaisi mun mustiin pukeutuminen, saati että joku kuvittelisi minun pitävän itteeni vielä muodikkaanakin.

Vierailija

Minä olen viisikymppinen. Viimeiset 30 vuotta olen pukeutunut lähes poikkeuksetta erilaisiin mustiin vaatekappaleisiin ja lisännyt kokonaisuuteen aina yhden väriläiskän tai valkoista. Olen pitkä ja teen itsestäni vielä pitemmän muotoilemalla olemustani tällä mustan ja yhden värikkään vaatekappaleen tai asusteen avulla. Tämä siksi, että se on minun mielestäni tyylikästä. Mi-nun mie-les-tä-ni tyy-li-käs-tä, mietipäs.

Minulla on hyvin tarkka, omanlaiseni värisilmä, joka inhoaa keskenään vähänkin riiteleviä värejä. Olisi kiva kuulla, millaisissa väreissä sinä tuolla kadulla niin huvittuneesti taaperrat. Ja senkin haluaisin tietää, kuinka monta prosenttia ihmisistä saa pukeutua haluamansa kaltaisiin vaatteisiin, jottei sinun silmäsi siitä ala kirvellä. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä kaikkien mielestä värit eivät ole hienoja.

Niin, mutta entä se kun suuri osa pukeutuu tuolla tavalla. Onko tässä puhuttu, että KAIKKIEN pitäisi tykätä väreistä?

Vierailija

Viihdyn mustassa. Voin paremmin, teen asioita varmemmin kun pukeudun itseäni miellyttävästi. En hallitse värejä, oikeastaan en edes pidä niistä vaatteissa. Joskus on värikausi, silloin on joku huivi tai aluspaita sitä tiettyä voimaväriä. Olen pahoillani, tiedän, etten näytä hyvältä, mutta tunnen oloni hyväksi.

Vierailija

Mustaa näkee niin paljon kun kaupoista ei edes saa mitään muuta kuin mustaa. Ihan helvetin naurettavaa koko touhu kun räkki toisensa jälkeen on joko mustaa tai sitten oliivinvihreätä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kaikkien mielestä värit eivät ole hienoja.

Niin, mutta entä se kun suuri osa pukeutuu tuolla tavalla. Onko tässä puhuttu, että KAIKKIEN pitäisi tykätä väreistä?

No missäs se raja menee, että kuinka monen täytyy tykätä väreistä ja pukeutua johonkin muuhun kuin mustaan? Katukuvasta voisi tehdä johtopäätöksen, että suurin osa ei tykkää väreistä. Onko tässä jotain vikaa?

Vierailija

Minä rakastan värejä, mutta käytän silti paljon mustaa. Talvella tarvitsee pipoja, huiveja ja hanskoja ja valitsen mielummin ne värillisinä, voinpahan vaihtaa väriä vaikka joka päivä, takki olisi aina samanvärinen. 

En kylläkään pidä itseäni muodikkaana saati tyylikkäänä...

Vierailija

Koska kaupasta saa vain mustia aikuisen naisen vaatteita. Ostaisin sinappia, sammalta, pinkkiä, turkoosia. Niitä löytyy vain lenkkivaatteissa. Ei esim. villakangastakkina. 

Vierailija

Myynnissä on vain mustia, harmaita ja beigejä vaatteita. Suomessa on aina ollut näin. En tiedä mikä päävika kauppojen sisäänostajilla on.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat