9lk laittanut koulun ihan läskiks.

Vierailija

Viime vuonna sentään jotain seiskoja, nyt pääosin vitosta ja kutosta. Vituttaa.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Elämäm kovaan korkeakouluun ei pyrkijöiltä numeroita paljon kysellä. (Paitti jos on kymppejä, niin sitten vedetään vähän turpaan)

Käyttäjä14
Seuraa 
Liittynyt6.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Elämäm kovaan korkeakouluun ei pyrkijöiltä numeroita paljon kysellä. (Paitti jos on kymppejä, niin sitten vedetään vähän turpaan)

Jos olisit käynyt koulua, osaisit kirjoittaa.

Vierailija

Käyttäjä14 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos olisit käynyt koulua, osaisit kirjoittaa.

Tais mennä sarkasmi ohi kovaa ja korkealta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No, siinähän miettii tuplatessaan, kannattiko.

Eiköhän noilla läpi pääse kuitenkin. Mutta tuskinpa mihinkään jatkopaikaan pääsee.

Vierailija

Meillä poika lopetti läksyjen luvun jo vuosi sitten 8. luokalla. Ei auta puhe, ei auta lahjominen, ei kiristys. Luokanvalvojan, erityisopettajan, rehtorin, matematiikan- ja ruotsinopettajan kanssa on palaveria pidetty. Pojalla ei kiinnosta. Kouluun menee mielellään eikä lintsaa, kavereita on. Kohta  on yhteishaku eikä mikään koulutus kiinnosta. Vaikeaa on. Numerot on viime aikoina kokeista olleet 5- lähes kaikki. Itse olen aina pitänyt koulua tärkeänä. Keskinkertainen kasin oppilas olin, kun luin läksyt ja kokeisiin. Lukion kävin ja jatko-opinnot. Minun ja miehen ammatteja poika halveksii. Luulee pääsevänsä töihin ja menestyvänsä. Järkeä on yritetty takoa päähän. Hirvittää, mutta minkäs teet. Muuten poika on kiltti ja hyväntuulinen yleensä. Koulusta puhuminen saa äänen kohoamaan ja uhma vain lisääntyy koulua kohtaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun päättöarvosanoilla nyt niin väliä, kunhan saa toisen asteen opiskelupaikan :-)

No just siihenhän niillä arvosanoilla on väliä, jatko-opiskelupaikan saamiseen. Mihin pääsee vitosella keskiarvolla? Ehkä johonkin, en tiedä, mutta kauheasti ei kyllä ole sitten valinnanvaraa.

Vierailija

Ei vitosilla eikä muutamalla kutosella pääse muualle kuin kymppiluokalle ja sekin vaatii motivaatiota.

Miten pojan kaverit? Mihin aikovat hakea? Luottaako siihen, että vanhemmat elättävät? Eikö ole mitään ns. haavetyöpaikkaa, jota tavoittelisi?

Ihan hyvä keino on todeta, että rahahanat menevät nyt kiinni, kun ei kerran opiskelu eli se teinin työ kiinnosta ja että saa hakea työpaikan saadakseen itselleen sen, mitä haluaa. Kännykkälaskun maksatte, kun tekee riittävästi kotitöitä ja ruoan saa, mutta kaikki muu sitten on itse hankittava. Voisi tässä vaiheessa ehkä huomata, että kukaan ei palkkaa tuon ikäistä nyt eikä reilua puolta vuotta myöhemminkään ja että kaveritkin painuvat kukin jatko-opintoihin.

Tiedän useamman teinin, jota ei kiinnostanut opiskella ja sitten kymppiluokalla tuli se ahaa-elämys, että kaikki muut ovat muualla ja itse vielä junnaa peruskoulussa. Toisia se motivoi hyviin suorituksiin, toisia masensi ja tulokset jäi heikoiksi tai jopa olemattomiksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole mikään porvarin orja.

Nimenomaan näin. Se ei ole mitenkään tavoittelemisen arvoista tai ihailtavaa, että pääsee koulun jälkeen 50 vuodeksi porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat