Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mielestäsi kuuluu miesten töihin?

Vierailija

Siis kotona tehtäviin töihin.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Mäkin mietin, kun tuossa toisessa ketjussa ei siihen saanut vastausta. Tosin meillä ei oo miehen kanssa miesten ja naisten töitä.

Vierailija

Jos syö, pitää käydä kaupassa ja laittaa ruokaa. Jos asuu jossain, se pitää välillä siivota. Jos käyttää vaatteita, ne pitää pestä.

Vierailija

Marttyyrit kiillottamassa kilvan kruunuaan? Uhriutuminen on jees ja pop?

Kuinkahan minä olen edes hengissä, kun olen sinkkumies?

Vierailija

Meillä: Teknisten laitteiden ylläpito ja korjaus (sis. autot, tietokoneet, viihdepuolen, kodinkoneet, polkupyörät). Talossa lähes kaikki, mikä vaatii työkaluja, ja "ällöt" asiat. Ruokaostokset yleensä kans.

Vierailija

- ruuanvalmistus

- tiskaus

- siivous

- pyykkihuolto

- silitys

- roskien vienti

Nämähän kuuluvat jokaisen aikuisen elämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis kotona tehtäviin töihin.

Kaikki se, mitä nainen ei osaa tehdä.

Ja siinähän riittää tekemistä...

Vierailija

Emme mieti mikä on miesten tai naisten työ vaan hommat on jakautunut sen perusteella, että olen kätevämpi kun nainen tietyissä jutuissa. Ei tarkoita, että nainen ei voisi oppia, mutta ihan ajan säästämiseksi minä teen ne, hänen ei tarvitse ruveta opettelemaan ja siihen voisi mennä suht kauan että osaa. Lisäksi mulla nyt vain on enemmän voimaa, niin teen sitten nekin jutut.

Kas näin homma hoituu käytännöllisesti, eikä asiasta tarvitse tapella sen enempää ja voi keskittyä tärkeämpiin asioihin.

Vierailija

Helppo määritellä: kaikki muu paitsi ruoanlaitto, siivous, tiskaaminen, kodin tavaroiden siirtely ja lastenhoito. Eli miespoloisille kuuluvat autotallijutut ja lumihommat, anyway!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siittäminen. En nyt keksi muita. 

Luin väärin: silittäminen. Näin jo sieluni silmin vastaajan miehen silitysrauta kädessä tyynyliinojen kimpussa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Emme mieti mikä on miesten tai naisten työ vaan hommat on jakautunut sen perusteella, että olen kätevämpi kun nainen tietyissä jutuissa. Ei tarkoita, että nainen ei voisi oppia, mutta ihan ajan säästämiseksi minä teen ne, hänen ei tarvitse ruveta opettelemaan ja siihen voisi mennä suht kauan että osaa. Lisäksi mulla nyt vain on enemmän voimaa, niin teen sitten nekin jutut.

Kas näin homma hoituu käytännöllisesti, eikä asiasta tarvitse tapella sen enempää ja voi keskittyä tärkeämpiin asioihin.

Meillä aika lailla sama homma. 

Esimerkiksi miehellä on kielto pyykinpesukoneelle koska onnistuu aina pilaamaan pyykit tavalla tai toisella. Mutta hänen vastuullaan on sitten taas ruuanlaitto koska on parempi siinä kuin minä (ja tykkää siitä hommasta).

Meillä ei kuitenkaan ole mitään ehdotonta tasajakoa kotihommissa, joihin totta kai lapsetkin ottaa osaa. 

Vierailija

Lisään senverran, että ihan mielellään saisi nainen tehdä noita minunkin juttuja, mutta kun häntä ei kiinnosta, eikä kiinnosta opetella. Jonkun ne on tehtävä, muuten jää tekemättä.

*11

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat