Mitä mielestäsi kuuluu miesten töihin?
Kommentit (30)
Mä rakensin kesällä puutarhan ja naiselle tein pyörän, sen lisäksi remppasin mökille yhen oleskelutilan. Teen noita ihan mielellään ja tykkään myös ruuanlaitosta ja leipomisesta. Ajattelin joku päivä aloittaa neulomisen opettelun, teen parit pipot ja villasukat.
Ihmiset jaksaa vääntää joka asiasta, mä vaan teen ja minusta on hauska tehdä kaikenlaista :)
Vierailija kirjoitti:
Marttyyrit kiillottamassa kilvan kruunuaan? Uhriutuminen on jees ja pop?
Kuinkahan minä olen edes hengissä, kun olen sinkkumies?
No kukaanhan ei ole sanonuut että se on mitenkään positiivinen asia.
Täysien keskiolutpullojen järjestely.
Tuhkakupin täyttö.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakensin kesällä puutarhan ja naiselle tein pyörän, sen lisäksi remppasin mökille yhen oleskelutilan. Teen noita ihan mielellään ja tykkään myös ruuanlaitosta ja leipomisesta. Ajattelin joku päivä aloittaa neulomisen opettelun, teen parit pipot ja villasukat.
Ihmiset jaksaa vääntää joka asiasta, mä vaan teen ja minusta on hauska tehdä kaikenlaista :)
Voi kun mun mies haluais opetella neulomista. :3 olis ihana saada miehen tekemät villasukat lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
[/quote
Mun mieskö tänne kirjoittele! Rakastan sua!
No meillä yksinomaan miehen juttuja on esimerkiksi autojen tankkaaminen (Venäjällä), autojen korjautukset/huollot/katsastukset, kodin remontti- ja huoltotyöt (vanhassa omakotitalossa niitä riittää), metsän hoitoon liittyvät asiat (no, joskus saatan olla mukana heinityksessä tai muussa raivauksessa, mutta esim. en osaa käyttää raivaussahaa jne) saunan lämmittäminen ja vesien huolehtiminen sinne, koirien ruokkiminen.
Minun "omia" kotitöitäni on leipominen, pyykkihuolto, lasten vaatehankinnat, sisustus, kukkien (niin sisällä kuin ulkonakin) huolto.
Yhteisesti (tai se kumpi ehtii) tehdään ruokaostokset, kokkailut, siivoamiset, lasten kuskaukset + muut lapsiin liittyvät menot ja asiat, koirien lenkitykset, uunien lämmitykset, lumityöt, nurmikon leikkuu, kasvimaan/huoneen kastelut.
Nuo nyt tuli äkkiseltään mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[/quote
Mun mieskö tänne kirjoittele! Rakastan sua!
Luulen, että en ole ainoa PuuhaPete, rentouttavaahan noi hommat on ja ihan mielellään noita tekee. Varsinkin kun saa ihan rauhassa tehdä omalla painollaan.
No meillä miehen tehtäviin kuuluu mm.pyykkien laittaminen kuivumaan ja roskien vienti. Sit itseasiassa sen tehtäviin kuuluu myös likakaivojen puhdistus. Ja sit se hoitaa meillä tietsi asiat kun on sillä alalla muutenkin. Ja mitähän vielä..no sen tehtäviin kuuluu soittaa ja kirjottaa sähköposteja mm.isännöitsijälle, huoltoyhtiöön yms.
Vierailija kirjoitti:
Meillä: Teknisten laitteiden ylläpito ja korjaus (sis. autot, tietokoneet, viihdepuolen, kodinkoneet, polkupyörät). Talossa lähes kaikki, mikä vaatii työkaluja, ja "ällöt" asiat. Ruokaostokset yleensä kans.
Meillä myös. Ruokaostokset yhteisiä.
Kuten lasten kuljetus.
Imurointi ja roskien vienti on miesten työ
Minä pesen pyykit, siivoan vessan, järjestelen, organisoin kaiken lasten elämään liittyvän, pesen ikkunat ym
Pihatyöt yhteiset. Lumityöt on miesten työ ja nurmikonleikkaus
Ruuanlaitto on yhteinen
Samaa täytyy kyllä ihmetellä, mutta nähtävästi pakko on hyvä mahdollistaja.