Epäilen saaneeni varhaisen keskenmenon. Vai mistä muusta voisi olla kyse?

Vierailija

Kun kuukautiseni alkoivat pari päivää sitten, vuotoa oli paljon runsaammin kuin aikaisemmin ja mukana myös tummia, limaisia klönttejä. Yleensä super-tamponi kestää itselläni ekoinakin päivinä jopa 6-8 tuntia, nyt tuli useamman kerran muutamassa tunnissa läpi. Joillekin tuollainen vuoto on ihan normaalia, mutta minulle ei. Tätä runsasta vuotoa kesti reilun vuorokauden ajan.
Onkohan kyse ihan tavallisista menkoista vai voiko olla kyse keskenmenosta? En halua raskaaksi ja käytämme mieheni kanssa kondomia. Voiko esim. raskaustestin tekemällä selvittää, oliko kyseessä varhainen keskenmeno?
En ole tietääkseni aikaisemmin ollut raskaana eikä ole tuollaisia tummia klönttejä ollut vuodon seassa koskaan.

Kommentit (7)

Vierailija

Se tekee tosi kipeetä kun se vauva menee kesken..kyllä sen melkein huomaa..ja näyttää raskaustesti vielä viikonkin päästä kun on siellä vielä sitä istukka hormonia..että voit hyvin vielä varmistaa..kannattaa hankkia muuta ehkäisyä niin ei tarvi ressata!

Vierailija

Ei se kipeää välttämättä tee. Etenkin jos on normaalistikin suht kovat kuukautiskivut. Itselläni keskenmeno ei tuntunut juuri miltään (meni kesken viikolla 7).
Kannattaa tehdä testi, siinä kyllä näkyy jos olet ollut raskaana. Jos näyttää plussaa, niin suosittelen käymään vielä ultrassa jotta voidaan tarkistaa onko kaikki tullut ulos (jos kohtuun jää raskausmateriaalia, voi tulla esim kohtutulehdus.)

Vierailija

Kipuja oli ekana päivänä, niin kuin yleensäkin mulla on menkkojen ekana päivänä, mutta selvisin niistä särkylääkkeillä ja suklaalla.

Ahdistaa ajatus siitä, että olisin (ollut) raskaana :( Aikaisemmin käytin e-pillereitä, mutta halusin lopettaa ne pari vuotta sitten. Nyt olen ajatellut hankkia hormonikierukan.

Ap

Vierailija

Mulla on ollut useita keskenmenoja varhaisilla viikoilla (just ja just 5 viikkoa täynnä). Testitikkuun ei tullut viivaa enää pari päivää sen jälkeen kun vuoto on alkanut. Viikolla 9 tapahtuneen keskenmenon jälkeen testi oli plussalla vähän yli viikon.

Vierailija

Mulla oli juuri vähän aikaa sitten varhainen keskenmeno, en edes ehtinyt tietää olleeni raskaana. Vuoto alkoi aivan yhtäkkiä ja todella runsaana, vuotoa tuli miltei kolminkertainen määrä normaaliin verrattuna. Ja noita mainitsemiasi tummia "klimppejä" oli myös mukana, tosin niitä on tullut ennenkin ja ajattelin kyseessä olevan vain normaaleja limakalvon palasia tms.  Runsas vuoto jatkui yli viikon mikä säikäytti minut (yleensä vuoto kestänyt n. 4pv ja hiipunut loppua kohden) ja menin gynelle, joka käski tehdä kotona raskaustestin. Hän sanoi että jos kyseessä on ollut keskenmennyt raskaus, testi näyttäisi vielä positiivista.

Tein kotona raskaustestin ja tulos oli positiivinen. Gyne tutki ultralla kohdun mutta siellä ei näkynyt enää mitään erikoista eli kohtu oli jo lähes tyhjentynyt. Käyn vielä jälkitarkastuksessa jossa tarkistetaan kohdun tyhjentyneen kokonaan.

Eli suosittelen tekemään raskaustestin varmuuden vuoksi tai menemään gynelle, kyseessä voi hyvin olla keskenmeno mutta myös joku sukupuolitauti (kondomista huolimatta) tai jokin tulehdustila  voi olla syynä.

Vierailija

AP tässä! En sitten tehnyt raskaustestin tai käynyt gynellä... Vuoto normalisoitui ja loppui ja ajattelin, että kyseessä oli normaalia runsaammat menkat, joten jätin asian sikseen :(

Nyt vuodon alkamisesta on 5 viikkoa eikä seuraavia menkkoja vieläkään kuulu. Näin pitkä kiertoni ei mielestäni yleensä ole. Menkkaoireitakaan ei ole, paitsi muutama päivä sitten olin ihan varma, että nyt ne alkaa.

Nyt pelkään, että olenkin raskaana. Tai sitten se oli keskenmeno, mutta kohtu ei tyhjentynyt ja siksi menkkoja ei tule(?)

Olen juuri lomamatkalla, enkä oikein tiedä voiko tällaisen asian kanssa mennä lääkäriin täällä (korvaakohan edes vakuutus) ja matkaa on vielä pari viikkoa jäljellä. Menen kauppaan ostamaan raskaustestin, se lienee ainut asia mitä voin nyt tällä hetkellä tehdä?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat