Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä: Mieti sittenkin menetkö marjastamaan

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

::DDD

Vierailija
2/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei myöskään kannata opiskella avoimessa yli 5op/tukikuukausi. Avoimessa opiskelu maksaa itsessäänkin ja lisäksi katoaa muutkin tuet. Opintotukea ei kuitenkaan saa avoimen opiskelusta, joten sitten ei saa mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkä tehdä vapaaehtoistyötä. Meidän työpaikassamme kävi vapaaehtoinen, jota kiellettiin työkkärin puolelta tekemästä vapaaehtoistyötä niin paljon, kun halusi tehdä. 

Vierailija
4/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan ministeriön ohje, että työttömän pitää kysyä te-keskuksesta ennen kuin tekee "jotain". Jos vielä joskus jään työttömäksi täytyy ottaa tästä kopio ja pyytää te:sä lausunto aina, jos meinaa tulla tehneensä jotain. "Järvisen rouva tässä huomenta! Tota sellasta mulla vaa, että puurot meinasin keittää lapsille. Passaa se teille vai pitäskö mun varmuuren vuaks tehrä se mikrossa? Ettei vaa tuu tehtyä jotai."

Vierailija
5/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä sitten mene, lumilapion olen kyllä jo noutanut varalta valmiiksi, jos vaikka marjastushimo iskee.

Vierailija
6/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ole menossa. Sen sijaan aion jatkossakin kalastaa.

Vierailija
7/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenkään tuo marjastus estää mahdollisen palkkatyön vastaanottamisen? Työtön ei saisi aikansa kuluksi edes marjastaa? Pitäisi istua kotona passiivisena?

Vierailija
8/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ihan ministeriön ohje, että työttömän pitää kysyä te-keskuksesta ennen kuin tekee "jotain". Jos vielä joskus jään työttömäksi täytyy ottaa tästä kopio ja pyytää te:sä lausunto aina, jos meinaa tulla tehneensä jotain. "Järvisen rouva tässä huomenta! Tota sellasta mulla vaa, että puurot meinasin keittää lapsille. Passaa se teille vai pitäskö mun varmuuren vuaks tehrä se mikrossa? Ettei vaa tuu tehtyä jotai."

Ei se nyt mitenkään käy, jos olet ammatiltasi kokki tai lastenhoitaja.

Ehkä katsovat läpi sormien, jos oletkin leipuri tai lähihoitaja, eikä tuommoinen varsinaista ammattityötäsi ole.

Vierailija
9/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt mitenkään käy, jos olet ammatiltasi kokki tai lastenhoitaja.

Ehkä katsovat läpi sormien, jos oletkin leipuri tai lähihoitaja, eikä tuommoinen varsinaista ammattityötäsi ole.

En kyllä uskaltaisi luottaa, että ne kattoo läpi sormien vaikka olisi autokuski tai filosofi: "Turvallisilla vesillä ollaan yleensä, jos samaa vapaaehtoistyötä on ehtinyt tehdä jo työssä ollessaan. Työn ohella aloitettua vapaaehtoistyötä ei siis tarvitse jättää sen takia, että jää työttömäksi."

En mä aikanaan ehdi aamupuuroja keitellä töissä käydessäni, joten ihan selkeästi se on hommaa, joka estäisi työssäkäynnin. SItä paitsi puuro on halpaa, joten siinähän säästää ja säästäminenhän on kuin  verotonta tuloa! Siinähän siis tienaa, eikä ehdi töihinkään ajoissa,  jos pitää aamupuuroja keitellä. Sitä paitsi kun se on verotonta, joten se saattaa olla veronkiertoakin samalla. Parempi jättää puurot keittämättä, voi muuten käydä huonosti.

Vierailija
10/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenkään tuo marjastus estää mahdollisen palkkatyön vastaanottamisen? Työtön ei saisi aikansa kuluksi edes marjastaa? Pitäisi istua kotona passiivisena?

Ei kai nyt työtön osaa lopettaa marjastamista, jos saa töitä! Väkisin vaan marjastaa ja marjastaa päivästä toiseen. Seuraavaksi tarvitsee kysyä ministeriön mielipidettä sukan kudontaan. Jos oikein innostuu kutomaan, eihän sitä töitä voi ottaa vastaan. Villapaidan kutomista ei ainakaan uskalla myöntää te-keskuksessa!

Vierailija
11/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin uskomaton juttu. Mitä työtön uskaltaa tehdä? Pitäisi olla sitten jokin tarkka lista siitä mitä saa tehdä ja mitä ei.

Sain sen käsityksen jutusta, että esim. itse en ompelijana saisi ommella itselle ja lapsille vaatteita, pitää niitä ja myydä pois. Koska näin harjoitan ammattiani enkä ole enää työtön.

Vierailija
12/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin uskomaton juttu. Mitä työtön uskaltaa tehdä? Pitäisi olla sitten jokin tarkka lista siitä mitä saa tehdä ja mitä ei.

Sain sen käsityksen jutusta, että esim. itse en ompelijana saisi ommella itselle ja lapsille vaatteita, pitää niitä ja myydä pois. Koska näin harjoitan ammattiani enkä ole enää työtön.

Tällainen lista tulisi ehdottomasti tarpeeseen:

- Laulaja: Karaokessa ei saa laulaa. Yksin suihkussa voi, kunhan naapurit eivät kuule, eikä laula yli kahta kertaa viikossa.

- IT-inssi: Tietokoneiden asentaminen sukulaisille kielletty!

- Filosofi: Ei saa funtsata liikaa, eikä varsinkaan kulmakuppilassa. Yksinkin funtsiminen sekä eksistentiaalinen ahdistuminen ehdottomasti kielletty!

Vierailija
13/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää maa kyl on Absurdistan

Vierailija
14/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä marjoja tähän aikaan vuodesta poimitaan? Karpaloita?

Vierailija
15/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuliko yllätyksenä että jos tekee TYÖTÄ kuten poimii marjoja, ei voi samalla nostella tukia.

Vierailija
16/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuliko yllätyksenä että jos tekee TYÖTÄ kuten poimii marjoja, ei voi samalla nostella tukia.

Marjojen poiminta ei todellakaan ole mitään työtä vaan lähinnä harrastus/ajankulua. Jos se olisi työtä niin meistäkin pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus lapsityövoiman käytöstä. Meillä nimittäin lapsetkin keräävät kesällä ja syksyllä aika paljon marjoja. 

Vierailija
17/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä! Jotkut urheileekin ammatikseen, joten ei saa työtön käydä lenkillä tai hiihtämässä ainakaan useammin kuin kerran viikossa ja silloinkin pitää varoa menemästä liian lujaa. Se kun voi muuttua työksi muuten. Varovainen pitää olla, ettei vaan tee "jotain".

Vierailija
18/18 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti te-toimistossa lukevat tämän keskustelun :DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi