Köyhä: Mieti sittenkin menetkö marjastamaan

Sivut

Kommentit (18)

gjfdkgfdg

Joo, ei myöskään kannata opiskella avoimessa yli 5op/tukikuukausi. Avoimessa opiskelu maksaa itsessäänkin ja lisäksi katoaa muutkin tuet. Opintotukea ei kuitenkaan saa avoimen opiskelusta, joten sitten ei saa mitään. 

Vierailija

EIkä tehdä vapaaehtoistyötä. Meidän työpaikassamme kävi vapaaehtoinen, jota kiellettiin työkkärin puolelta tekemästä vapaaehtoistyötä niin paljon, kun halusi tehdä. 

Vierailija

Nyt on ihan ministeriön ohje, että työttömän pitää kysyä te-keskuksesta ennen kuin tekee "jotain". Jos vielä joskus jään työttömäksi täytyy ottaa tästä kopio ja pyytää te:sä lausunto aina, jos meinaa tulla tehneensä jotain. "Järvisen rouva tässä huomenta! Tota sellasta mulla vaa, että puurot meinasin keittää lapsille. Passaa se teille vai pitäskö mun varmuuren vuaks tehrä se mikrossa? Ettei vaa tuu tehtyä jotai."

Vierailija

Ja mitenkään tuo marjastus estää mahdollisen palkkatyön vastaanottamisen? Työtön ei saisi aikansa kuluksi edes marjastaa? Pitäisi istua kotona passiivisena?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nyt on ihan ministeriön ohje, että työttömän pitää kysyä te-keskuksesta ennen kuin tekee "jotain". Jos vielä joskus jään työttömäksi täytyy ottaa tästä kopio ja pyytää te:sä lausunto aina, jos meinaa tulla tehneensä jotain. "Järvisen rouva tässä huomenta! Tota sellasta mulla vaa, että puurot meinasin keittää lapsille. Passaa se teille vai pitäskö mun varmuuren vuaks tehrä se mikrossa? Ettei vaa tuu tehtyä jotai."

Ei se nyt mitenkään käy, jos olet ammatiltasi kokki tai lastenhoitaja.

Ehkä katsovat läpi sormien, jos oletkin leipuri tai lähihoitaja, eikä tuommoinen varsinaista ammattityötäsi ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt mitenkään käy, jos olet ammatiltasi kokki tai lastenhoitaja.

Ehkä katsovat läpi sormien, jos oletkin leipuri tai lähihoitaja, eikä tuommoinen varsinaista ammattityötäsi ole.

En kyllä uskaltaisi luottaa, että ne kattoo läpi sormien vaikka olisi autokuski tai filosofi: "Turvallisilla vesillä ollaan yleensä, jos samaa vapaaehtoistyötä on ehtinyt tehdä jo työssä ollessaan. Työn ohella aloitettua vapaaehtoistyötä ei siis tarvitse jättää sen takia, että jää työttömäksi."

En mä aikanaan ehdi aamupuuroja keitellä töissä käydessäni, joten ihan selkeästi se on hommaa, joka estäisi työssäkäynnin. SItä paitsi puuro on halpaa, joten siinähän säästää ja säästäminenhän on kuin  verotonta tuloa! Siinähän siis tienaa, eikä ehdi töihinkään ajoissa,  jos pitää aamupuuroja keitellä. Sitä paitsi kun se on verotonta, joten se saattaa olla veronkiertoakin samalla. Parempi jättää puurot keittämättä, voi muuten käydä huonosti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja mitenkään tuo marjastus estää mahdollisen palkkatyön vastaanottamisen? Työtön ei saisi aikansa kuluksi edes marjastaa? Pitäisi istua kotona passiivisena?

Ei kai nyt työtön osaa lopettaa marjastamista, jos saa töitä! Väkisin vaan marjastaa ja marjastaa päivästä toiseen. Seuraavaksi tarvitsee kysyä ministeriön mielipidettä sukan kudontaan. Jos oikein innostuu kutomaan, eihän sitä töitä voi ottaa vastaan. Villapaidan kutomista ei ainakaan uskalla myöntää te-keskuksessa!

Vierailija

Jotenkin uskomaton juttu. Mitä työtön uskaltaa tehdä? Pitäisi olla sitten jokin tarkka lista siitä mitä saa tehdä ja mitä ei.

Sain sen käsityksen jutusta, että esim. itse en ompelijana saisi ommella itselle ja lapsille vaatteita, pitää niitä ja myydä pois. Koska näin harjoitan ammattiani enkä ole enää työtön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotenkin uskomaton juttu. Mitä työtön uskaltaa tehdä? Pitäisi olla sitten jokin tarkka lista siitä mitä saa tehdä ja mitä ei.

Sain sen käsityksen jutusta, että esim. itse en ompelijana saisi ommella itselle ja lapsille vaatteita, pitää niitä ja myydä pois. Koska näin harjoitan ammattiani enkä ole enää työtön.

Tällainen lista tulisi ehdottomasti tarpeeseen:

- Laulaja: Karaokessa ei saa laulaa. Yksin suihkussa voi, kunhan naapurit eivät kuule, eikä laula yli kahta kertaa viikossa.

- IT-inssi: Tietokoneiden asentaminen sukulaisille kielletty!

- Filosofi: Ei saa funtsata liikaa, eikä varsinkaan kulmakuppilassa. Yksinkin funtsiminen sekä eksistentiaalinen ahdistuminen ehdottomasti kielletty!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat