Mitä ajattelet ihmisistä, jotka harrastavat jotakin todella intohimoisesti?

Vierailija

Siskoni on juurikin sellainen. Hänellä on oma hevonen ja kaikki aika menee hevosen kanssa ja tallilla. Minusta se vain on outoa, luulisi että edes joskus haluaisi muutakin. Meillä on kaunis sukumökki ja olisi kiva joskus mökkeillä siellä yhdessä, minä ja perheeni ja sisko ja hänen miehensä, mutta ei se onnistu koska sisko ei voi jättää hevostaan.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Ajattelen että se on hienoa että on löytänyt elämäänsä oman intohimon. Joskus harmittaa ettei itselläni ole sellaista intohimoa mihinkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitäisi tehdä ellei toteuttaa omia intohimojaan?
Kouluttautua, hankkia koulutusta vastaava työ, pariutua, elää yhdessä jonkin aikaa, hankkia lapsi, hankkia omistusasunto, hankkia toinen lapsi, elää lapsiperhearkea, hankkia koira, käydä koian kanssa tokon ykköskurssilla, lopettaa tokon kakkoskurssi kesken, tehdä lauantaina dippiä ja katsoa Poirotia kännykkä kädessä.

Vierailija

Minulla on monta tällaista intohimoa. Ei meinaa tunnit riittää. Jokin lapsen hankkiminen tähän arkeen olisi täysin mahdotonta. Onneksi ei kiinnosta.

Vierailija

Mä ymmärrän. Se intohimo johonkin on kuin rakastuminen, uhraat ja kärsit vaikka mitä sen takia. Ei haittaa vaikka rahat menee ja kaikki aika, kun se on ainoa mitä haluat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on monta tällaista intohimoa. Ei meinaa tunnit riittää. Jokin lapsen hankkiminen tähän arkeen olisi täysin mahdotonta. Onneksi ei kiinnosta.
Alapeukuttajatta, voisitko perustella, vitun kääpä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mahdu ilmeisesti lapset hänen elämäänsä? Entä jos niitä joskus tulee?

En ole ap eli siskon lapsitilanteesta en tiedä, mutta usein intohimoiset harrastajat ja varsinkin hevosharrastajat ovat lapsettomia. Ei niillä ole aikaa/kiinnostusta lapsia kohtaan.
Itsekin olen ollut ennen hevosenomistaja, mutta lapsien tullessa ajankohtaiseksi myin hevoseni. Tuntemani hevosenomistajat ovat pysytelleet lapsettomina.

Vierailija

No hevosta ei voi yksinkertaisesti jättää hoitamatta jos sellaisen on hankkinut, eikä lähteä tuosta noin vaan mökille. Sama juttu olipa muiden elikoiden kanssa, vaikkapa kanat, ei niitä voi jättää ja itse lähteä pois. Koira ja kissa eri juttu, ne voi pakata mukaan mökille.

Itse harrastan ja käyttäisin mielelläni kaiken vapaa-aikani harrastuksessani kehittymiseen. Se on taitolaji ja on mukavaa kehittyä siinä. Monet eivät ymmärrä miksi harrastan. Nämä ihmiset itse harrastavat tapetointia(minulla ei kuuna päivänä olisi aikaa tapetoida enkä oikein jaksa kuunnella muiden kahvipöytäkeskusteluja tapetoinnista), sisustamista, kukkien laittoa jne. 

peesaaja

Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että se on hienoa että on löytänyt elämäänsä oman intohimon. Joskus harmittaa ettei itselläni ole sellaista intohimoa mihinkään.

Tämä! Valtava ihailu tällaisia ihmisiä kohtaan, jotka vaativat itseltään paljon, mitä minkä tahansa jokapäiväinen tekeminen on, sehän on tavalliselle ihmiselle, jolta se intohimo puuttuu, kovaa työtä, tehdä jotain juttua oli se vaikka harrastus, joka päivä.

Ja haluaisin, että itselläni olisi myös jotain tällaista. Olen kuitenkin aina kuulunut niihin, jotka osaavat kaikkea ysillä mutta ei mitään kympillä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat