Okei? Sain valituksen kotirauhan rikkomisesta.

Vierailija

Olen opiskelija, asun pienessä yksiössä Helsingin kantakaupungissa. Ja siis pienessä yksiössä, 14 neliön lukaalissa. Tämä on entinen "palvelijanhuone", osa isompaa huoneistoa. Minulla on tasan yksi ikkuna ja tila, jossa nukun, syön ja elän. Pieni vessa, jossa on suihku.

Olen asettanut yksiööni huonekalut niin, että nukun ikkunan edessä ja sohva ja sängyn väliin jää ruhtinaallisesti metrin verran tilaa. En edes tiedä, miksi minulla on sohva näin pienessä asunnossa..

No, joka tapauksessa istuessani sohvalla katselen tietenkin ulos siitä ainoasta ikkunasta, joka yksiössäni on. Vastapäinen talo on aika lähellä ja niistä ikkunoista näkee helposti yksiööni.

Teen kaikki opiskelutyöt sohvalla, läppäri sylissä ja katselen välillä ulos. Vastapäisestä talosta joku on tehnyt valituksen, että minä vakoilen heitä. Istun päivät pitkät sohvalla ja katselen heitä.

Tässä nyt istuessani tajusin, ettei läppäriäni näy, kun istun sohvalla. Vastapäisen talon kerrokset eivät ole ihan samassa tasossa kuin tässä, koska tämä talo on 1800-luvulta ja vastapäinen talo 1960-luvulta. Joku siis voi luulla läppäriäni näkemättä, että vakoilen heitä, koska istun tässä samassa paikassa aina.

MITÄ TEEN? Valitus oli nimetön, mutta tuli isännöitsijän kautta. Annanko olla ja jatkan opiskelemista sohvalta käsin vai alanko istua uunin päällä? Lattialla sohvan ja sängyn välissä? Pöntöllä? Ihan hirveästi näitä vaihtoehtoja ei ole.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Et sinä riko kenenkään kotirauhaa sillä, että katselet ikkunasta ulos. Naura koko valitukselle ja unohda se. Minun dementoitunut sukulaiseni valitti poliisia myöten, että naapuri tulee postiluukusta varastamaan hänen tyynyliinansa viedäkseen ne myyntiin Venäjälle. Eli kaikenlaisia hulluja tähän maailmaan mahtuu.

Vierailija

Kotirauhaa voit rikkoa tunkeutumalla toisen kotiin. Teleporttautuminen ei riitä.

Seuraavaksi alempi rikos voisi olla salakatselu, mutta sitä ei liene mahdollista harrastaa omassa asunnossaan.

Vierailija

Niin ja ymmärrän, että vastapäiset hourupäät voivat olla ihan hädässä, koska eiväthän he tiedä, että minulla on vain tämä yksi huone. Jos ne luulevat, että huoneistoni käsittää 7 makuuhuonetta, ruokasalin ja oman span, mutta tykkään vain oleilla tässä yhdessä ja tiirailla heitä? 

Olen yleisesti ottaen kiva ja kiltti ihminen ja tämä tuli nyt vähän puun takaa. En tajua, miten joku voi ärsyyntyä mistään tekemisestäni näin paljon :D

ap

Vierailija

Pyllistä paljas perseesi niille vastapäisille asukeille ja näytä sitten isoa kylttiä, että koet seksuaalista häirintää, koska he tuijottavat persettäsi.

Vierailija

Ap, tämä pallo kantaa päällään kaikenlaista vipeltäjää.

Jos sinua häiritsee, tai pelkäät valituksesta koituvan itsellesi ongelmia, laadi isännöitsijälle vastaavanlainen kirje kuin aloituksesi.  Loppuun voit liittää kehotuksen tulla toteamaan tilanne omin silmin paikan päälle. Kenties vielä valittaja mukaankutsuttuna:)

Vierailija

Otahan yhteyttä isännöitsijään ja juttele asiasta. Onko kyse juuri sinun ikkunastasi vai jonkun muun ikkunasta. Isännöitsijät ovat kyllä kokeneet kaikenlaista ja osaavat suhtautua asiaan.

Vierailija

Sori Ap, mutta tämä oli hauska! Ethän sä nyt tosiaan mitään väärää ole tehnyt. Jokainen saa tuijotella ikkunastaan ulos ihan sielunsa kyllyydestä. Jos niillä vastapäisen talon hourupäillä on asian kanssa ongelma, niin se on heidän velvollisuutensa laittaa näköeste ikkunaan. Eri asia ehkä, jos olisit kaukoputken kanssa kyttäämässä. Mutta ettei sohvalla saisi istua ja ulos katsella? Voi hyvänen aika!

Minä laittisin isännöitsijän kautta viestin takaisin, että sori, mut ei mulla muuta paikkaa ole istua ja työskennellä, joten pistäkää vaikka verhot ikkunaan. Silmiä kuuluu lepuuttaa katselemalla välillä kaukaisuuteen.

Vierailija

Laita kaihdin ja kappaverho.  Ongelma täälläkin kun aina jääkaapilla käydessä näkyisi muutoin kadulle.  Melkein aina ohikulkijat katsovat mitä varten seison ikkunassa, alkoi naurattaa koska on vähän pakko.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin ja ymmärrän, että vastapäiset hourupäät voivat olla ihan hädässä, koska eiväthän he tiedä, että minulla on vain tämä yksi huone. Jos ne luulevat, että huoneistoni käsittää 7 makuuhuonetta, ruokasalin ja oman span, mutta tykkään vain oleilla tässä yhdessä ja tiirailla heitä? 

Olen yleisesti ottaen kiva ja kiltti ihminen ja tämä tuli nyt vähän puun takaa. En tajua, miten joku voi ärsyyntyä mistään tekemisestäni näin paljon :D

ap

Niin siis tämähän on totta. Vaikuttaahan se aika omituiselta jos joku situu koko ajan saman ikkunan ääressä tiiraamassa samaan suuntaan, eikä tiedä, ettei toisella ole muita istumapaikkoja. (Vaikka vähän silti kyllä ihmettelen, että kai sä nyt väillä käyt ulkona, koulussa jne?) Ehkä voisit pyytää sitä isännöitsijää välittämään sanan (jos valitus hänelle on tehty nimellä) että sulla on pieni yksiö, jossa ei ole muuta istumapaikkaa ja että katselet mieluummin ikkunasta ulos kuin tyhjää seinää. Jos isännöitsijä ei tiedä valittajan nimeä, voit jättää naapurikerrostalon ilmoitustaululle heippalapun, jossa selität saman. ÄLÄ yritä selvittää naapurin nimeä äläkä työnnä mitään lappuja postiluukusta äläkä soita ovikelloa - vaikuttaisit vain entistä pelottavammalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ap

Mua alkoi naurattamaan miltä tää tilanne näyttää niiden vakoilun uhrien näkökulmasta. Hulppea lukaali ja ap kököttää päivät pitkät yhdessä pienessä palvelijoiden kopperossa tirkistelemässä naapuriin. :DD

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat