Okei? Sain valituksen kotirauhan rikkomisesta.

Vierailija

Olen opiskelija, asun pienessä yksiössä Helsingin kantakaupungissa. Ja siis pienessä yksiössä, 14 neliön lukaalissa. Tämä on entinen "palvelijanhuone", osa isompaa huoneistoa. Minulla on tasan yksi ikkuna ja tila, jossa nukun, syön ja elän. Pieni vessa, jossa on suihku.

Olen asettanut yksiööni huonekalut niin, että nukun ikkunan edessä ja sohva ja sängyn väliin jää ruhtinaallisesti metrin verran tilaa. En edes tiedä, miksi minulla on sohva näin pienessä asunnossa..

No, joka tapauksessa istuessani sohvalla katselen tietenkin ulos siitä ainoasta ikkunasta, joka yksiössäni on. Vastapäinen talo on aika lähellä ja niistä ikkunoista näkee helposti yksiööni.

Teen kaikki opiskelutyöt sohvalla, läppäri sylissä ja katselen välillä ulos. Vastapäisestä talosta joku on tehnyt valituksen, että minä vakoilen heitä. Istun päivät pitkät sohvalla ja katselen heitä.

Tässä nyt istuessani tajusin, ettei läppäriäni näy, kun istun sohvalla. Vastapäisen talon kerrokset eivät ole ihan samassa tasossa kuin tässä, koska tämä talo on 1800-luvulta ja vastapäinen talo 1960-luvulta. Joku siis voi luulla läppäriäni näkemättä, että vakoilen heitä, koska istun tässä samassa paikassa aina.

MITÄ TEEN? Valitus oli nimetön, mutta tuli isännöitsijän kautta. Annanko olla ja jatkan opiskelemista sohvalta käsin vai alanko istua uunin päällä? Lattialla sohvan ja sängyn välissä? Pöntöllä? Ihan hirveästi näitä vaihtoehtoja ei ole.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Et sinä riko kenenkään kotirauhaa sillä, että katselet ikkunasta ulos. Naura koko valitukselle ja unohda se. Minun dementoitunut sukulaiseni valitti poliisia myöten, että naapuri tulee postiluukusta varastamaan hänen tyynyliinansa viedäkseen ne myyntiin Venäjälle. Eli kaikenlaisia hulluja tähän maailmaan mahtuu.

Vierailija

Kotirauhaa voit rikkoa tunkeutumalla toisen kotiin. Teleporttautuminen ei riitä.