Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Okei? Sain valituksen kotirauhan rikkomisesta.

Vierailija
17.11.2015 |

Olen opiskelija, asun pienessä yksiössä Helsingin kantakaupungissa. Ja siis pienessä yksiössä, 14 neliön lukaalissa. Tämä on entinen "palvelijanhuone", osa isompaa huoneistoa. Minulla on tasan yksi ikkuna ja tila, jossa nukun, syön ja elän. Pieni vessa, jossa on suihku.

Olen asettanut yksiööni huonekalut niin, että nukun ikkunan edessä ja sohva ja sängyn väliin jää ruhtinaallisesti metrin verran tilaa. En edes tiedä, miksi minulla on sohva näin pienessä asunnossa..

No, joka tapauksessa istuessani sohvalla katselen tietenkin ulos siitä ainoasta ikkunasta, joka yksiössäni on. Vastapäinen talo on aika lähellä ja niistä ikkunoista näkee helposti yksiööni.

Teen kaikki opiskelutyöt sohvalla, läppäri sylissä ja katselen välillä ulos. Vastapäisestä talosta joku on tehnyt valituksen, että minä vakoilen heitä. Istun päivät pitkät sohvalla ja katselen heitä.

Tässä nyt istuessani tajusin, ettei läppäriäni näy, kun istun sohvalla. Vastapäisen talon kerrokset eivät ole ihan samassa tasossa kuin tässä, koska tämä talo on 1800-luvulta ja vastapäinen talo 1960-luvulta. Joku siis voi luulla läppäriäni näkemättä, että vakoilen heitä, koska istun tässä samassa paikassa aina.

MITÄ TEEN? Valitus oli nimetön, mutta tuli isännöitsijän kautta. Annanko olla ja jatkan opiskelemista sohvalta käsin vai alanko istua uunin päällä? Lattialla sohvan ja sängyn välissä? Pöntöllä? Ihan hirveästi näitä vaihtoehtoja ei ole.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on vuokra 14 neliön lukaalissa? Onko se ees siisti vai semmonen vanha loukko?

340 euroa maksan vuokraa. Pesutuvan käyttö ilmainen, asuntoon kuuluu ilmainen netti (on siellä lukaalin puolella wi-fi, jota saan käyttää), vesi ja sähkö kuuluu myös vuokraan. 

14 neliötä kuulostaa toki ihan kamalalta luukulta, mutta huonekorkeus on yli neljä metriä ja se tekee tästä paljon avaramman. Muutin tänne vasta elokuussa ja olen jo suunnitellut rakentavani tänne parven. Tulisi melkein tuplasti neliöitä, kun tekisi puolikkaan kerroksen lisää.

Onhan tämä riistohinta, mutta luksussijainti ja tämä yksiö on huippuremontoitu ja -varusteltu. Keittonurkkaus on superihana.

ap

Vierailija
22/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on vuokra 14 neliön lukaalissa? Onko se ees siisti vai semmonen vanha loukko?

340 euroa maksan vuokraa. Pesutuvan käyttö ilmainen, asuntoon kuuluu ilmainen netti (on siellä lukaalin puolella wi-fi, jota saan käyttää), vesi ja sähkö kuuluu myös vuokraan. 

14 neliötä kuulostaa toki ihan kamalalta luukulta, mutta huonekorkeus on yli neljä metriä ja se tekee tästä paljon avaramman. Muutin tänne vasta elokuussa ja olen jo suunnitellut rakentavani tänne parven. Tulisi melkein tuplasti neliöitä, kun tekisi puolikkaan kerroksen lisää.

Onhan tämä riistohinta, mutta luksussijainti ja tämä yksiö on huippuremontoitu ja -varusteltu. Keittonurkkaus on superihana.

ap

On kyllä edullinen jos on Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On kyllä edullinen jos on Helsingissä.

Kyllä, Ullanlinnassa häiritsen toisten kotirauhaa :)

ap

Vierailija
24/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kutsut riistohinnaksi 340 e yksiötä Ullanlinnassa? Tuohan on edullinen. Kantanaupungin soluhuoneista pyydetään helposti 500 e/kk.

Loistodiili sulla!

Vierailija
25/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota isännöitsijään yhteyttä ja selitä tilanne vaikka samoin kuin sen aloituksessakin teit. Saat ainakin mielenrauhan eikä isännöitsijälle jää huonoa mielikuvaa sinusta.

Vierailija
26/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, keksit omiasi! Se on poliisi, joka ottaa yhteyttä, jos on kotirauhaa rikottu!!!! Kuka ei tätä tiedä?

Vierailija
27/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kutsut riistohinnaksi 340 e yksiötä Ullanlinnassa? Tuohan on edullinen. Kantanaupungin soluhuoneista pyydetään helposti 500 e/kk.

Loistodiili sulla!

Koska tämä on vedätys.

Vierailija
28/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, ap on aika kaukaa maalta. Vain maalainen sanoo 340 e vuokraa riistohinnaksi. Tai sitten hän on suuri humoristi.

Vierailija
29/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä asia kirjallisesti isännöitsijälle. Saatat meinaan saada lopulta häädön, jos et reagoi asiaan ja ne valittajat jatkavat valittamistaan.

Vierailija
30/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta niille verhot 😊

Vierailija
31/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niinkuin ennenkin,  mutta silloin tällöin voisit nostaa keskisormen pystyyn.

Vierailija
32/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, keksit omiasi! Se on poliisi, joka ottaa yhteyttä, jos on kotirauhaa rikottu!!!! Kuka ei tätä tiedä?

No vaikkapa se isännöitsijä, joka otti yhteyttä ja käytti samaa sanamuotoa kuin yhteyden ottaja? Itse olen sellaisissa töissä, että olen todella paljon tekemisissä taloyhtiöiden kanssa ja kyllä noita isännöitsijöitä löytyy todella moneen lähtöön - sitä myöten, että pyydetään tekemään joku työ ja kun siitä tulee lasku, tulee ihmettelyä, että ettekö te tätä ilmaiseksi teekään? Kyllä se on tilaus jos joku homma pyydetään tekemään. 

Vierailija
33/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija, asun pienessä yksiössä Helsingin kantakaupungissa. Ja siis pienessä yksiössä, 14 neliön lukaalissa. Tämä on entinen "palvelijanhuone", osa isompaa huoneistoa. Minulla on tasan yksi ikkuna ja tila, jossa nukun, syön ja elän. Pieni vessa, jossa on suihku.

Olen asettanut yksiööni huonekalut niin, että nukun ikkunan edessä ja sohva ja sängyn väliin jää ruhtinaallisesti metrin verran tilaa. En edes tiedä, miksi minulla on sohva näin pienessä asunnossa..

No, joka tapauksessa istuessani sohvalla katselen tietenkin ulos siitä ainoasta ikkunasta, joka yksiössäni on. Vastapäinen talo on aika lähellä ja niistä ikkunoista näkee helposti yksiööni.

Teen kaikki opiskelutyöt sohvalla, läppäri sylissä ja katselen välillä ulos. Vastapäisestä talosta joku on tehnyt valituksen, että minä vakoilen heitä. Istun päivät pitkät sohvalla ja katselen heitä.

Tässä nyt istuessani tajusin, ettei läppäriäni näy, kun istun sohvalla. Vastapäisen talon kerrokset eivät ole ihan samassa tasossa kuin tässä, koska tämä talo on 1800-luvulta ja vastapäinen talo 1960-luvulta. Joku siis voi luulla läppäriäni näkemättä, että vakoilen heitä, koska istun tässä samassa paikassa aina.

MITÄ TEEN? Valitus oli nimetön, mutta tuli isännöitsijän kautta. Annanko olla ja jatkan opiskelemista sohvalta käsin vai alanko istua uunin päällä? Lattialla sohvan ja sängyn välissä? Pöntöllä? Ihan hirveästi näitä vaihtoehtoja ei ole.

Ei, miksi ihmeessä isännöitsijä edes välittää eteenpäin noin pöljää valitusta vai onko asukas itse käynyt sen tiputtamassa postiluukusta ja allekirjoittanut isännöitsijänä. Kannattaa ehkä kysyä isännöitsijältä että onko tuo edes oikea valitus.

Sinulla on oikeus istua kotonasi missä haluat ja katsoa ikkunasta ulos. Jos se jotakuta häiritsee niin hankkikoot verhot. Jos tuolla perusteella voisi antaa valituksen niin yhtähyvin se pervo joka sinun istumisiasi kyttää saisi tuosta varoituksen koska tuijottaa jatkuvasti kotiasi.

Vierailija
34/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitä asia kirjallisesti isännöitsijälle. Saatat meinaan saada lopulta häädön, jos et reagoi asiaan ja ne valittajat jatkavat valittamistaan.

Juu, et kyllä häätöä tule saamaan tuollaisen takia. Häätö on monimutkainen prosessi ja sitä ei ratkaise joidenkin yksittäisten ihmisten valitukset vaan sitä punnitaan taloyhtiön hallituksen kanssa. Mutta kannattaa sitä kuitenkin olla  yhteydessä isännöitsijään, että jos valitukset jatkuvat niin hän osaa sitten selvittää tilannetta tälle valittajalle.

Mielestäni on todella omituista, että isännöitsijä on ylipäätään mitään lappua sulle laittanut. Jos meille soittaisi joku höyrypää ja valittaisi ikkunassa kyttäävästä vastapuolen naapuristaan niin emme kyllä ryhtyisi mihinkään toimiin. Isännöitsijöille tulee niin paljon ihan naurettavia valituksia, että ei ole kyllä aikaa tuhlata tuollaisiin. 

Vierailija
35/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta, ap on aika kaukaa maalta. Vain maalainen sanoo 340 e vuokraa riistohinnaksi. Tai sitten hän on suuri humoristi.

No on ihan totta, että olen aika kaukaa maalta :) Ei tämä tänkokoisesta asunnosta mikään loistodiili ole. 14 neliössä on minikeittiö, yksi yhtenäinen tila, vessa ja suihku. Yhtenäiseen tilaan mahtuu yhden hengen pöytä ja tuoli (jossa syön ja jossa periaatteessa voisin pitää läppäriäni, ellen kyyläisi naapuriani sohvalla ja pitäisi läppäriä sylissäni), sohva ja sänky. Ei muuta. 

Neliöhinta on yli 24€ neliöltä, vaikka Helsingin keskivuokrahinta neliöltä oli vielä kesällä 17€. 

ap

Vierailija
36/36 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen tapahtuma lapsuudesta. Meidän koti oli kuudennessa kerroksessa ja olohuoneessa oli erkkeri, josta näkyi pitkälle kahden isohkon ladun risteykseen. Seisoimme usein katselemassa kadun tapahtumia, tiirailemassa säätä tai vaikka lintuja. Toisinaan koko viisihenkinen perhe seisoskeli ikkunoiden ääressä.

Kerran aloimme ihmetellä, miksi vastapäisen asunnon ikkunassa on jo pidempään ollut valkoinen lappu. Outo paikka julisteelle. Joku meistä huomasi, että paperissa on tekstiä, ja kun kiikarit oli kaivettu esiin, meille valkeni, että naapurin nuori nainen ilmoitti: EN KAIPAA TUIJOTTELUA!