Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä eroon palstariippuvuudesta

Vierailija

"Olen itse aivan täysin tämän palstan koukussa. Yölläkin piti tarkistaa palstan viestit vaikka tiesin että valvominen nakittaa niskan kipeäksi .."

Ei nyt ihan tällaista, mutta jatkuvaa tarkastamisesta, vaikka pitäisi tehdä opiskeluhommia. Huomaan puolen tunnin välein katsovan etusivua ja kirjautuvani sisään. :(((
Lisäksi olen huomannut että haen jonkinlaista huomiota palstalta. Palsta on kuin yksi elämäni, vaikka en tunne edes henkilöitä. Tuonne siis kirjaudutaan nimimerkillä. Hyvin noloa.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mutta siis katson aina aamulla ensimmäiseksi ja illalla viimeiseksi mitä on tapahtunut ja siinä välissäkin liian monta kertaa. Ei ehkä tuo katsominen aiheuta ongelmia, mutta ns. 'toinen todellisuus' palstalla aiheuttaa.

Vierailija

Itsekin olen huomannut riippuvuuden merkejä: jatkan palstailua, vaikka se aiheuttaa vitutusta, päänsärkyä ja tarpeetonta valvomista (työnteko kärsii). AV pitäisi kieltää lailla! Tai kehittää joku minnesota-tyylinen hoito av-riippuvaisille. 12 askelta puhtauteen.

Vierailija

Ei ole av, mutta joka tapauksessa. Ei tämä olisi niin noloa, kun täällähän ei voi päteä. Eikä täällä ns. tunnekaan ketään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisinhan sää yrittää ottaa tämän posiitivisesti, että tää on yksi yhteisö johon kuulut?

Mutta onhan minulla oikeitakin yhteisöjä. Ongelma on myös se etten pysy jutuissa mukana.. tarkoitan siis että jos vähänkin aikaa olen poissa niin olen ihan tipppunut. Sitten jos ihmiset tilittää henkilökohtaisia surujaan eikä niihin ehdi saatika osaa reagoida, niin tuntee itsensä 'avuttomaksi'.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisinhan sää yrittää ottaa tämän posiitivisesti, että tää on yksi yhteisö johon kuulut?

Mutta onhan minulla oikeitakin yhteisöjä. Ongelma on myös se etten pysy jutuissa mukana.. tarkoitan siis että jos vähänkin aikaa olen poissa niin olen ihan tipppunut. Sitten jos ihmiset tilittää henkilökohtaisia surujaan eikä niihin ehdi saatika osaa reagoida, niin tuntee itsensä 'avuttomaksi'.

ap

Eli sun ongelmasi on ehkä että sulla on pakottava tarve auttaa kaikkia?

Vierailija

Tuntuu ainakin tällä hetkellä, että oon päässyt riippuvuudesta eroon.  Tein itselleni sellaisen säännön, että saan olla av:lla klo 19-20 joka päivä. Piste. Ei pidempään eikä muina aikoina. Alussa, kun teki esim. heti aamusta mieli mennä av:lle niin helpotti ajatusta, kun tiesi että pääsee sitten illalla. Näin pari kolme viikkoa tän säännön keksimisen jälkeen ei enää kovin usein oo sitä samaa pakottavaa tarvetta kytätä keskusteluja jatkuvasti niinku aiemmin oli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ainakin tällä hetkellä, että oon päässyt riippuvuudesta eroon.  Tein itselleni sellaisen säännön, että saan olla av:lla klo 19-20 joka päivä. Piste. Ei pidempään eikä muina aikoina. Alussa, kun teki esim. heti aamusta mieli mennä av:lle niin helpotti ajatusta, kun tiesi että pääsee sitten illalla. Näin pari kolme viikkoa tän säännön keksimisen jälkeen ei enää kovin usein oo sitä samaa pakottavaa tarvetta kytätä keskusteluja jatkuvasti niinku aiemmin oli.
Eli vapauduit kun nyt oot väärään aikaan. Käytkö edes joka päivä?

Vierailija

Tämä palsta ei mielestäni koukuta yhtä pahasti kuin sellainen palsta, jossa kaikki kirjoittavat nimimerkeillään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta ei mielestäni koukuta yhtä pahasti kuin sellainen palsta, jossa kaikki kirjoittavat nimimerkeillään.
niin sellaseen just olenkin. ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat