Paheneva ahdistuneisuus

Vierailija

Niin, kaikessa lyhykäisyydessään ongelma tuli otsikossa. Minulla on mt-taustaa, koulukiusaamisen vuoksi. Nuorena ja nuorena aikuisena sosiaalinen pelko oli ilmeisten syiden vuoksi valtava, hyvä että pystyin ihmisiä ohittamaan kadulla. Töiden ja niihin kuuluvan sosiaalisuuden sekä hyvien kokemusten myötä vaikka saatan tuntea ahdistusta sosiaalisissa tilanteissa toimin niissä hyvin. Lapsesta saakka muistan sen epämääräisen "jokin on vialla" -tunteen.

Olen kärsinyt toistuvista, pahoista masennuksista. Olen ollut töissä mutta parhaillaan olen sairaslomalla. Kuten kirjoitin niin sosiaalinen pelkoni on helpottanut paljon alkuvuosista. Kuten myös varsinainen masennus, jos negatiivisista tunteista puhutaan.

Nyt olen pidemmän ajan (kuukausia) ollut vain väsynyt. Sairaan väsynyt. Tunteeton. Ahdistus on pahentunut sillä tavalla että se häiritsee arkista elämää. Jokin asia rupeaa ahdistamaan niin paljon etten saa sitä tehtyä, vaikkei syytä ahdistukseen ole. Yksinkertainen omien asioiden hoitaminen, yksi helppo puhelinsoitto joka järjestäisi monta asiaa. Laskujen maksu vaikka rahaa on tilillä. Siirtymistilanteet. Se, jos joku "asettaa vaatimuksen", tuntuu että kuppi menee nurin koska en pysty, en jaksa.

Tiedän että minun "vain pitäisi", koska eihän tämä monimutkainen ongelma ole. Mutta se on vaikea. Olen yrittänyt ja jaksanut koko elämäni, ja tuntuu että tämä syö kaikki voimani, tavallinen arki lamaannuttaa ja väsyn kaikesta.

Mistä tämä ongelman muuttuminen? "Aktiivinen" itsetuhoisten ajatusten täyttämä masennus on muuttunut aloitekyvyttömyys, lamaannuttavaksi, tunteettomaksi kestoahdistukseksi.

Lääkkeitä ja niiden yhdistelmiä olen kokeillut lukuisia. Joko tulee pahoja sivuoireita tai sitten eivät tee mitään. Eivät rauhoittavatkaan tähän paljon auta, koska mitään muuta en olekaan kuin rauhallinen. Rauhoittavia käytin silloin kun masennuksen kourissa makasin kippurassa toivomassa kuolemaa.

Kunhan avauduin. Tiedän että mahdollinen apu löytyy jostain ihan muualta kuin keskustelupalstalta.

Kommentit (2)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat