Määräaikaisen sopimuksen uusiminen epäpätevälle työntekijälle

df

Työskentelen epäpätevänä lastenhoitajana päiväkodissa. Todennäköistä olisi, että työntarve jatkuisi vielä sopimuksen päättymisen jälkeenkin. Onko jotain estettä, ettei minulle voitaisi tehdä uutta määräaikaista sopimusta? Eräs työkaverini väittää, ettei voi tehdä kuin vain vuodeksi, koska olen epäpätevä. Pomoni taas on sitä mieltä että voi.

Kommentit (6)

Vierailija

Voi vihtori sentään. Kuinka monta vuotta sitä kersojen kaitsemista pitää tehdä että ihminen työssä pätevöityy. Ei se kai nyt mitään rakettitiedettä ole.

Jos josku on epäpätevänä tehnyt noita hommia vuoden tai useamman niin kyllä sille pitäs ne päteävän paperit antaa automaattisesti. OIkeen malliesimerkki sääntö-Suomesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi vihtori sentään. Kuinka monta vuotta sitä kersojen kaitsemista pitää tehdä että ihminen työssä pätevöityy. Ei se kai nyt mitään rakettitiedettä ole.

Jos josku on epäpätevänä tehnyt noita hommia vuoden tai useamman niin kyllä sille pitäs ne päteävän paperit antaa automaattisesti. OIkeen malliesimerkki sääntö-Suomesta.

Totta tämäkin! Mutta miksi ne vuosikausia sitä työtä epäpätevänä tekevät eivät hanki pätevyyttä, vaikka oppisopimuksella? Ei ne opinnotkaan niin kauhean vaativia ole, ettei niistä normaalijärkinen selviä.

Olen joskus soitellut päättäjille tilanteessa, jossa oikein pidetyt mutta epäpätevät hoitajat oltiin vaihtamassa koulutettuihin. Vanhemmat vastustivat sitä kovasti ja jyrkästi, ja onneksi ne hoitajat saivat jatkaa eläkeikään ja vielä vähän sen jälkeenkin, kun olivat jo silloin mummoikäisiä. Mutta juuri niitä hoitajia lapset muistavat vieläkin suurella lämmöllä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat