Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäri pakottaa hakeen töitä n. 60km päästä, ainoa vaihtoehto kulkea järkevästi on oma auto..

Pahoinvoiva

mutta kun kärsin järkyttävästä matkapahoinvoinnista, ja kun autoillessa varsinkin yli 20min matkalla lentää oksennus niin mitä teen? Pitääkö silti hakea, ja entä jos saankin työn niin kärsisin joka päivä huonosta olosta. :/ matkapahoinvointipillereitä ei saa syödä säännöllisesti, saiskohan lääkäriltä jonkun todistuksen tuosta pahoinvoinnista? Ehkä jonkun mielestä turhaa ininää, mutta te jotka kärsitte samasta asiasta niin ymmärrätte varmaan ongelman. Ja mulla siis jos matkustan pidemmän matkan autolla, tulee paha olo ja kun pääsee autosta ulos niin joko jää "heikko" olo ainakin 2-3 tunniksi autoilun jälkeen tai sitten päänsärky loppupvksi. Todellinen ongelma sis tää pahoinvointi. :(

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Mulla ei tule paha olo, jos ajan itse tai istun etupenkillä. Lisäksi jos auto on hyväkuntoinen ja tie hyvä, niin ei ongelmaa. Mutta linja-autossa tuo alkaa olla maksimi. Kannattaisi ehkä niska- hartiaseutuja kokeilla, onko jännityksessä. En tiedä onko yhteyttä, mutta itselläni aloitettuani säännölliset ohjatut venyttelytunnit on helpottanut. 

Vierailija

Mun sukulainen on kirvesmies ja kärsii tuosta pahoinvoinnista. Hän käy pyörällä Vesilahdesta Tampereella töissä.

Vierailija

Kokeile sitä lääkäriä, minullakin bussit ja autot on iso ongelma ja 8 kilometrin matkakin aiheuttaa ongelmia. Oksettaa ja pyörryttää koko päivän eikä lääkkeet tee muuta kuin saa uniseksi, iltaisin kaikki liikennevalot ja autojen valot aiheuttaa migreenin.

Vierailija

Mikä ongelma? Haet paikkaa, mutta lipsautat haastattelussa "vahingossa" jotain niin hölmöä, ettet saa paikkaa. Saanko kysyä, millä yleensä matkustat? Tuleeko yhtä paha olo toisten kyydissä? Vai vältätkö aina matkustamista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma? Haet paikkaa, mutta lipsautat haastattelussa "vahingossa" jotain niin hölmöä, ettet saa paikkaa. Saanko kysyä, millä yleensä matkustat? Tuleeko yhtä paha olo toisten kyydissä? Vai vältätkö aina matkustamista?

Siis matkustan autolla ja junalla. Junassa ei iske paha olo juuri ollenkaan. Ja autoillessa jos itse ajaa niin pystyy menee about 45min ilman pahaa oloa. Muiden kyydissä siinä 20min jälkeen iskee huono olo, toki vaikuttaa myös mutkaiset ja kuoppaset tiet.
Tähän asti ei ole tarvinnut noin pitkiä matkoja autolla matkustaa päivittäin.
Ja on käyny mielessä tuo että "pilaa" haastattelun, mutta kun niitä työkkärin tarjoamia paikkoja on useita, ja niistä moni nimenomaan on juuri 50-60km päässä. Mainitsin aikasemmin työkkörissä asioidessa tästä ongelmasta, mutta eihön se nainen korvaa lotkauttanutkaan.
Onko niillä ollenkaan inhimillisyyttä jäljellä?
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun sukulainen on kirvesmies ja kärsii tuosta pahoinvoinnista. Hän käy pyörällä Vesilahdesta Tampereella töissä.

Niin kyllä työkkäri pian pakottaa kulkemaan polkupyörällä "töihin" 60 km päähän. Eihän se ole matka eikä mikään ja samalla pysyy kuntokin hyvänä. Jos kyseessä on vielä tällainen työkokeilupaikka niin eikös siitä saa peräti 9 e puhtaana käteen! Sitäkään rahaa ei siten tarvitse laittaa bensakuluihin.

Vierailija

Kuulea ap, olisiko helpointa sun katsoa, kauanko sinne kestää kulkea julkisilla? Ja sitten tarkastat, että onko "pakko" hakea sitä työpaikkaa. Tuntirajat löydät varmaan ihan itsekin.

Vierailija

Huomaa, että sinun pitää vasta hakea sitä paikkaa. Mikään ei takaa, että juuri sinä noin 67 muusta työkkärin määräyksestä siihen hakevasta saat sen paikan?

Mikään ei estä sinua hakemasta työtä lähempää. Mikä siis saa sinut kuvittelemaan, että 60 km:n päästä työtä saat, mutta lähempää et?

Sinähän kerrot pystyväsi itse ajamaan n. 45 min omalla autolla ilman pahoinvointia. Siinä ajassa ehtii jo ajaa 60 km, jos ei aivan taajama-ajoa ole.

Vierailija

Tässä on te-palvelujen sivuilta - kauanko kestää apn työmatka?

Tarjottu työ on työssäkäyntialueellasi eli 80 kilometrin etäisyydellä asuinpaikastasi, mutta päivittäinen työmatkasi kestäisi kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia ja osa-aikatyössä keskimäärin kaksi tuntia. Aikaa tarkasteltaessa otetaan huomioon joukkoliikenne, polkupyörän tai oman auton käyttö sekä mahdollisuus kävellä työmatka.
Tarjottu työ on työssäkäyntialueesi ulkopuolella ja päivittäinen työmatkasi kestäisi kokoaikatyössä keskimäärin 3 tuntia tai osa-aikatyössä keskimäärin 2 tuntia. Huomioon otetaan joukkoliikenne ja työnantajan järjestämä kuljetus.

Vierailija

Pitää hakea paikkaa ettei tule karenssia.
Olen itsekkin hakenut ja muuten kait osaat hoitaa homman niin ettet paikkaa saa.

Lapsien sairastelu, omat mielenterveysongelmat tai jos sulta kysytään jotain niin annat sellaisen vastauksen ettet paikkaa saa.
Tai olet vaan tosi hermostunut haastattelussa.
Pakottamalla ei hyvää aikaan saa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat