Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä näitä " .. meillä on jo 3 lasta ja lisää saa tulla... " -juttuja..

Vierailija
10.02.2006 |

... meinaan onkohan nää ihmiset jotka tehtailee näitä vauvoja jatkuvasti, oikein miettineet millä meinaavat ne lapsensa sitten elättää. Kun noi sosiaaliluukun rahat ovat kuitenkin aika niukkoja ja suomi on tunnetusti aika kallis maa?

Vaiko tuleeko lapsilisiä niin, että niillä kenties pärjäisi?

Kun työnteko tuskin näitä mammoja kiinnostaa (siis sellanen mistä saisi ihan palkkaa, kotityötä ei lasketa)

Vai otetaanko ne rahat mies rukan selkänahasta??

Kertokaas mulle!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta millä perusteella mamman pitää ne elättää?

Missäs se isä on

Vierailija
2/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen ollut kaikkien lasten syntymien välissä. Hoitovapaata pitänyt kustakin n. 1/2 vuotta. Onhan se taloudellisesti tiukkaa, kun on monta lasta, mutta kuitenkin meillä on omakotitalo, 2 autoa, 3 lasta jotka kaikki harrastaa suht kallista lajia.. Omista tarpeista vaan tingitään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sä et ymmärrä? Olen töissä paitsi sillon kun hoidan lapsia, jokaista hoidan kotona vuoden tai kaksi ainakin. Lapset on pienellä ikäerolla joten jos lasket niin ei siinä niitä kaikkia työvuosia mene. Olen vielä nuori, reilusti alle 30 vuotta joten ehdin hyvin takaisin töihin. Miehelläkin on hyväpalkkainen vakiotyö, meillä on iso oma talo johon mahtuu...... Miksei lisää lapsia kun molemmat sitä haluamme ja todella pidämme lapsista ja unelmoimme isosta perheestä.

Vierailija
4/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään molemmat töissä.

Vierailija
5/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä ehtii välillä olla duunissakin, jolloin säästyy rahaa lastenhankintaan ja äitiysrahakin pysyy mukavalla tasolla.

Kannattaisi sunkin ap vaan tukea noita monilapsisia äitejä, niitä käsiä tarvitaan sinunkin kroonikkovaippojesi vaihtamiseen sitten joskus...

Vierailija
6/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks teillä paljon velkaa??

Vierailija
7/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kannattaisi sunkin ap vaan tukea noita monilapsisia äitejä, niitä käsiä tarvitaan sinunkin kroonikkovaippojesi vaihtamiseen sitten joskus...

Sitä ennen tarvitaan tyotä tekeviä veronmaksajia kustantamaan muiden lisääntymisen.

Ja loppujen lopuksi lapset valitsevat rikollisuuden joten niitä veronmaksajia tarvitaan ylläpitämään vankiloita ja mielisairaita.

Niitä käsiä kroonikkovaippojen vaihtamiseen sitten joskus saa ulkomailta halvemmalla.

Vierailija
8/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheet (tai sellaiset naiset) joita ei huvita se oikea työssäkäynti. Kun tekee parin kolmen vuoden välein mukulan, niin voi mukavasti loikoilla kotisohvalla eikä tarvitse takapuoltaa nostella aikaisin aamulla työpaikalle.

Onko se ihan oikein, että yhteiskunta näitä tällaisia elättää.

Vierailija
9/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hauskinta mitä tiedät on maata sohvalla?

Vierailija
10/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaasti jäten sen viimeiseksi

Vierailija
11/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhuin näistä mammoista kun sanoin että makaavat kotisohvalla, sitähän se just on!

Vierailija
12/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, että ymmärrän itse perheeni merkityksen. Minulla ja miehelläni on viisi lasta - saatu kahdessa erässä. Ensin akateeminen koulutus, sen jälkeen pari vuotta töissä, sitten kuusi vuotta kotona hoitamassa kolmea lasta, sitten viisi vuotta töissä ja nyt tulee viiden vuoden kotiäitiys kahta pientä hoidellessa. Ja vielä on aikaa eläkeikään reilusti yli 20 vuotta. Mieheni on ollut töissä opintojen jälkeen 20 v. - meillä velaton talo, auto ja kesämökki. Niin, viidestä lapsesta saa lapsilisää yli 600 euroa, joten alahan ap vaan tekemään niitä lapsia niin et joudu sossun luukulle ;)

Vierailija
13/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Sitä ennen tarvitaan tyotä tekeviä veronmaksajia kustantamaan muiden lisääntymisen.

Ja loppujen lopuksi lapset valitsevat rikollisuuden joten niitä veronmaksajia tarvitaan ylläpitämään vankiloita ja mielisairaita.

Niitä käsiä kroonikkovaippojen vaihtamiseen sitten joskus saa ulkomailta halvemmalla.

Ensinnäkin: mistä saat päähäsi, että monilapsiset perheet elävät välttämättä sen enempää sosiaalituen varassa kuin 1/2-lapsisetkaan? Osa varmaan hakee tukea sosiaalivirastosta, mutta niin hakee lapsettomistakin.

Toiseksikin mistä saat päähäsi, että monilapsisesta perheestä kasvaa todennäköisemmin rikollisia kuin narsisistiseksi kasvatetuista ainokaisista?

Kolmanneksikin sinua ei dementikkona varmaan kauheasti ilahduta ummikko maahanmuuttaja. Maahanmuuttajista muuten huomattavasti isompi % nostaa sosiaalitukia, mm. vaikean työllistymisen ja isomman syrjäytymisriskin vuoksi.

Vierailija
14/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Viisaasti jäten sen viimeiseksi

Ihan tiedoksesi vaan, niin lapsilla on 2-3 vuotta ikäeroa ja olen ollut raskauksien välissä töissä. Olemme sumplineet nuo niin, että olen ollut töissä, kun mies on ollut kotona lasten kanssa (hän on palomies) ja tehnyt lyhyemmän päivän, kun mies on ollut töissä ja appi on ollut lapsenhoitajana. Olen lastenhoitaja.

T:16

Vierailija
15/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä saa yhtesikunnalta muuta tke akun tuon lapsilisän, vaikka kotisoffalla makaan,hoidan kodin, lapset, yrityksen kirjanpidon, laskutuksen, asiakasmarkkinoinin ja käytänössä lähes yh, mies aina viikot pois. Eli minulla huvin, makaan soffalla päivät pitkät ja valtio maksaa minulle sekä saan vielä tekemästäni työstä palkkaa toisesta yrityksestä. Kyllä elämä on ihanaa!

Vierailija
16/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen mikään ei kiinnosta tyyppi, varmaan yhtä harmata riippumatta siitä mitä tekee. Meillä on 6 lasta 3 eri satsissa, ja vanhin jo yli 20. Eikä yhtään samanlaista päivää. Mies saa musisoida ja harrastaa työpäivän jälkeen ja kaikki saa tehdä mitä halua. Ruokaa on aina kaapissa valmiina, vaatehuolto pelaa, ja ketään ei syyllistetä mistään. Jos haluaa joku mennä jonnekin, aina se järjestyy, kun on vanhempia lapsia pienempien kanssa kotona. Herään aamuisin 7 aikaan ja ehdin viedä miehellekin kahvit sänkyyn ja jutella päiväohjelmasta, mitä menoja esim yhdessä on ja mitä kellekin kuuluu. Elämä on oikeesti niin lyhyt et se kannattaa elää täysillä ja nauttia joka hetkestä.

Vierailija
17/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan sulla 1 omia lapsia? Jos on niin ihmettelen suuresti miten voit arvostella suurperheitä, kun sinun pitäisi itsesikin tietää ettei se kotiäitinä olo ihan pelkkää istumista ole... ja mitä talouteen tulee, niin miun anopilla on 9 lasta, joista vanhin 30 ja nuorimmat 8v...ja hyvin tulevat toimeen... kun ei niillä lapsilla tarvii olla pleikkareita ja merkkivaatteita, ravintolaruuasta puhumattakaan, kun ihminen tulee toimeen ihan tavallisilla leluilla/virikkeillä (esim hyppynarut ja pulkat tosi halpoja) ja tavallisilla vaatteilla ja ihan normaalilla kotiruualla. että mietippä sitä, ei ole anoppini sossun luukulla hyppiny, ja 30vuotta on persettään kuluttanu sohvalla, joista viimiset 11vuotta yksinhuoltajana.

Vierailija
18/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin ja paljon, mutku en saa. Suurpeheestä on kokemusta.

Että siitä vaan. Kylä sitä pärjää.

Vierailija
19/23 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tosiaan kun tehdään niitä natiaisia 6 kappaletta, eikö yhtään ajatella, mitäköhän maksaa niitten koulutus ynnä muu tarpeellinen??? Vauvathan ei kuluta paljoa vielä.

Vierailija:

onkohan sulla 1 omia lapsia? Jos on niin ihmettelen suuresti miten voit arvostella suurperheitä, kun sinun pitäisi itsesikin tietää ettei se kotiäitinä olo ihan pelkkää istumista ole... ja mitä talouteen tulee, niin miun anopilla on 9 lasta, joista vanhin 30 ja nuorimmat 8v...ja hyvin tulevat toimeen... kun ei niillä lapsilla tarvii olla pleikkareita ja merkkivaatteita, ravintolaruuasta puhumattakaan, kun ihminen tulee toimeen ihan tavallisilla leluilla/virikkeillä (esim hyppynarut ja pulkat tosi halpoja) ja tavallisilla vaatteilla ja ihan normaalilla kotiruualla. että mietippä sitä, ei ole anoppini sossun luukulla hyppiny, ja 30vuotta on persettään kuluttanu sohvalla, joista viimiset 11vuotta yksinhuoltajana.

Vierailija
20/23 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entäs tosiaan kun tehdään niitä natiaisia 6 kappaletta, eikö yhtään ajatella, mitäköhän maksaa niitten koulutus ynnä muu tarpeellinen??? Vauvathan ei kuluta paljoa vielä.

Voi olla ettei ole rahaakaan pleikkareihin ja muuhun krääsään, mutta ihminen ei mene rikki ilman niitä. Ihminen tarvii vain yksinkertaista ruokaa, jonkinlaisen katon pään päälle, vaatteet jotka lämmittävät riittävästi ja hyviä ihmissuhteita. Ihmissuhteet ovat onnellisuuden kannalta aivan oleellinen asia ja suuressa perheessä riittää vaihtoehtoja. Toki suuressa perheessäkin voi olla suhteet solmussa niin että kaikki vaan kilpailevat keskenään ja kyräilevät toisiaan laskien etuja mitä toiset saa ja mitä itse ei saa, mutta useammin niin on kahden lapsen perheessä. Isommassa porukassa kaikki yleensä huomaavat tarvitsevansa toisiaan.

Meillä on 4 lasta ja kotiäiti, miehen käteen jäävät tulot tonnin luokkaa (lainojen jälkeen). Tiukkaa tekee kieltämättä, mutta silti on varaa kustantaa lapsille harrastuksia, joihin menee kolmatta tuhatta euroa vuodessa. Vaatteet ostetaan sitten kirpparilta, mutta siitä ei ole kukaan vielä tässä perheessä valittanut. Ja meillä on kaksi autoa ja se omakotitalo. Eikä käydä sossun luukulla vaan lainataan tarvittaessa ensin omilta lapsilta ja isommissa ostoksissa mun velipojalta tai äidiltä. Aina on lainat takas maksettu.

Miehen lapsuudenkodissa oli 6 lasta. Varmaan anoppi osas repiä kaikki sosiaaliavut ja alennukset mitä vaan saatavissa oli, mutta lapsistaan on kasvattanut yliopistokoulutettuja ja työssäkäyviä ihmisiä (naispuoliset toki ainakin tähän asti pitäneet lapsia tärkeämpänä kuin uraa, mikä onkin täysin oikein). Lapset on joutuneet kustantamaan opiskelunsa itse, joko työn teolla tai lainarahalla, ei Suomessa vanhempien tarvi moisia maksaa. Lapset myös aika pitkälle elättävät äitiänsä nyt kun hän on vanha ja ikinä palkkatöitä tekemätön. Mitään perintöjä ei ole sieltä luvassa, mutta eipä juuri minunkaan suvustani vaikka siellä on ollut vain kaksi lasta kahdessa meitä edeltävässä sukupolvessa. Kaikki ei vaan keskity sen materian keräilyyn!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi