Mä en jaksa tätä elämää.

Vierailija

Olen taas ruvennut miettimään itsemurhaa. Ilman lapsia en jaksaisi olla tässä ja toisaalta he ovat osa ongelmaa. Rakastan heitä yli kaiken mutta kaikenlainen muu mikä siihen kasvattamiseen liittyy. Miten sitä onkin ennen kasvettu "heinäpellossa" nykyään kaikkea valvotaan ja saa jatkuvasti tuntea olevansa huono äiti tai vanhempi. Toisaalta valvonta on hyvä, mutta itse koen etten olisi lapsia tehnyt jos olisin tiennyt sen olevan tälläistä. Pitäisi olla kauhean sosiaalinen ja pärjäävä tässä maailmassa. Ja vaikka kuin altistan itseäni niin minusta ei tule sellaista. Koen etten voi lapsilleni antaa samalla tavalla kuin pärjäävä ja reipas vanhempi. Sama työelämässä. Koen jatkuvasti olevani muita huonompi ja etten osaa mitään. Itsetuntoni on ihan nollassa. Masennuksesta olen vuosia kärsinyt ja sekin jättänyt jo jälkensä. Ja hoidossa olen ettei kukaan sitä suosittele. Terapiaan ei ole varaa. En näe kohta muuta ulospääsyä kuin itsemurha. Koen olevani rasite kaikille.

Kommentit (5)

Vierailija

Kyllä se kannattaa ihan oma itsensä olla ja nauttia päivästä päivä kerrallaan, kiinnittää huomioita myös niihin arjen pieniin iloihin hyvässä hengessä, niistä pikkuhiljaa kasvaa ja kasvaa... Ei yksikään ihminen ole samanlainen, vaan jokainen oma yksilönsä, joten turha verrata itseä muihin.

Vierailija

Kokeile pari viikkoa kasvattaa lapsia kuin pellossa. Sitten huomaat, ettei niitä kukaan vienyt eikä ne muutenkaan kärsineet niin paljon kuin luulit. Sen sijaan sinä olet päässyt kaksi viikkoa paljon helpommalla.

Seuraavaksi päättelet sitten, että siitä pellossa kasvamisestahan voi tehdä ihan pysyvän tavan, niin kaikilla on mukavampaa.

Vierailija

Älä anna periksi! Jokaisella on oikeus elää niinku haluaa. Olet tehnyt lapset ja sulla on se vastuu mutta ei muuta vastuuta kenellekään. Tiedän ton sosiaalisen vaatimuksen kun oon ite rauhaa kaipaava, en millään jaksais lasten kavereiden vanhempien kanssa keskustelua ja synttärikestitsemistä ym. Kaikki pitää mua varmaan ihan outona. Helpottaako yhtään, että jostakusta tuntuu samalta? Mäkin rakastan lasta, mutta en ois tähän lähtenyt jos oisin tiennyt miten kaikki menee ja kuinka vaikeaa on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat