Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahtisaarta ei saamelaisten asema voisi vähempää kiinnostaa :(

Vierailija

"Olen jo aikaisemmin ilmoittanut, että minulta on turha saamelaisuudesta kysyä, koska minä en tiedä siitä tuon taivaallista.

– En ole Suomen asioihin halunnutkaan puuttua, millään lailla. Sillä ohjelmalla jota minä vedän 78-vuotiaana tuolla maailmalla edelleen, se ei anna kerta kaikkiaan tilaa siihen. Olen rehellinen kun sanon, että minulla ei ole mielipidettä noihin asioihin, enkä halua sanoa asioihin, joihin en ole paneutunut, Ahtisaari sanoo."

http://yle.fi/uutiset/presidentti_ahtisaari_minulta_on_turha_kysya_saame...

Kumma juttu, että samalla herralla oli kyllä aikaa puuhastella RKP:n ja Folktingetin kanssa ns. "Ahtisaari-paperi", jolla vaadittiin lisää ja aikaisemmin pakkoruotsia. Samoin samalla herralla on ollut aikaa kirjoitella pakkoruotsia ylistäviä kirjoituksia sanomalehtiin.

Saamelaisilla ei ole rikkaita säätiöitä, joista saisi Ahtisaaren bisneksiin rahaa. Siksikö vain ruotsinkielisten asia kiinnostaa, koska siellä liikkuu isot rahat?

Kommentit (3)

Vierailija

Kaikki arvostus Ahtisaarta kohtaan meni, kun hän rupesi RKP:n pakkoruotsimannekiiniksi ja kääntyi suomalaisia vastaan.

Vierailija

Aika kurja, saamelaiset joutuu muutenki kokoaika tappelemaan valtion kanssa ihan peruspalveluista(terveydenhuoltopalvelut esim), joten olis ollu hyvä jos jotain virkamiestäkin kiinnostais meidän alkuperäiskansalaistemme ongelmat. Olis suotavaa että junaraiteetkin menis pohjoseen saakka, saamelaisille turismi on kuitenkin aika tärkeä elinkeino, jota vois tukea mahdollistamalla sinne reissaaminen kotimaisille budjettimatkailijoillekkin. Kännykkäverkkokin oli aika olematon, oliko juuri Sonera, joka ei ollu halukas sinne linkkitornia laittamaan kun se maksaa liikaa. Niin..tässäkohtaa sais valtio ärähtää, että on laitettava, jotta esim. hätänumeroon soitto onnistuu ilma monensadan kilometrin katvealueita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat