Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää hankkiko lapsia jos

Vierailija
16.11.2015 |

- ei ole elinkeinoa tai ammattia tai edes koulutusta
- ei ole tuloja tai jonkin verran säästöjä
- ei ole vakitusta asuntoja
- ei ole tukiverkkoja
- parisuhde on huonossa jamassa etkä halua olla vapaaehtoisesti totaali yh
- ikää on olle 25v
- parisuhde on alle 18kk vanha
- jommallakummalla lähivanhemmalla on mielenterveys ( ml. syömishäiriöt, paniikkioireilu, sosiaalisten tilanteiden pelko tai unettomuus jne.)- tai päihde ongelmia ( ja päihdeongelmat on vahvasti periytyviä, juoppo vanhempi vaikkei olisi edes elämää sotkemassa on silti riski)
- jos on ongelmia stressin tai arjenhallinnassa ( ja jälleen, hermoheikon vanhemmat lapsella on suurempi riski olla yhtä ongelmainen kuin vanhempansa, hoitakaa oma pää ensin kuntoon)
- jos ei ole valmis hoitamaan vammaista tai vakasti sairasta lasta
- jos ei ole selvittänyt / valmis selvittämään ITSE kaiken vanhemmuuteen mahdollisesti liittyvän
- et ole valmis luopumaan monesta asiasta

EI OLE MIKÄÄN PAKKO HANKKIA LAPSIA!!! Ja ehkäisy, jälkiehkäisy ja abortti ovat kaikki parempia valintoja kuin onneton lapsuus

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja on saanut noin negatiivisen vastaanoton viestilleen? Olen kaikesta ihan samaa mieltä. Lapsen saaminen ei ole mikään ihmisoikeus, se on etuoikeus.

Vai että etuoikeus... kukas sitä valvoo? Kiinassakin jo löyhensivät tuota säätelyään.

Valitettavasti asiaa ei valvo kukaan, vaan se on jätetty jokaisen oman moraalin varaan. Harmillisesti sitä ei joka lisääntyjältä löydy. -9

No silloin ei voida puhua mistään etuoikeudesta, jos ko. asiaan on kuka vaan oman harkintansa mukaan oikeutettu.

Vierailija
22/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan lähinnä tuota jos on päihdeongelmia tai ei pysty huolehtimaan lapsesta, ja varsinkin jos et voi hyväksyä lastasi sellaisena kun hän on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaan voisi lisätä, että jos toinen vanhempi on yrittäjä tai myöhään päivittäin töissä niin ei kannata lisääntyä. lapsille varmoja mielenterveysongelmia.

Vierailija
24/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koska olen yli 15 vuotta potenut (en siis "kärsinyt") unettomuutta ja vanhempani (turvaverkkoni) ovat edelleen työelämässä, niin meidän ei tulisi hankkia lapsia?? Oi kiitos ap kun avasit silmäni. Lopetammekin miehen kanssa heti kahden vuoden yrittämisen tähän...NOT!!

N30

Vierailija
25/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta useimmat kasvavat ja käsittävät, että se idyllinen elämäntilanne jossa lapsi on hankittu voi tuhoutua vaikka alle vuoden ajassa. Tervetuloa reaalielämään.

Vierailija
26/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin pahasta unettomuudesta ja stressinhallintaongelmista. Ovat lähinnä sellaisia vuosien aikana ominaisuuksikseni tulleita asioita, ei sellaisia, joiden edes odottaisin varsinaisesti muuttuvan miksikään. Osa stressinhallintaa on se, etten ole koskaan edes kuvitellut hankkivani lapsia. En kestäisi fyysistä ja henkistä rasitusta. Jostain syystä kaikki vain ajattelevat, että jokaisen naisen pitäisi lapsia tehdä. Päällepäin olen ihan tavallinen. Itse ajattelen, että äidilliset/isälliset, reippaat ihmiset hankkikoot.

Vierailija
27/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan lähinnä tuota jos on päihdeongelmia tai ei pysty huolehtimaan lapsesta, ja varsinkin jos et voi hyväksyä lastasi sellaisena kun hän on.

No mistähän ihmeestä sitä osaa varmuudella sanoa että pystyykö hyväksymään lapsen sellaisenaan vai ei, jos ei vielä ole lapsia tai kokemusta omista lapsista?

Vierailija
28/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen pituus ja oma ikä eivät ole mittareita hyvään vanhemmuuteen. Ammatti ja koulutus eivät vaikuta tulevan lapsen elämään. Kaikki eivät myöskään tarvitse "tukiverkostoa".

Mutta jos olet tota mieltä, niin listaan voisi laittaa myös, että kenenkään ei pitäisi hankkia lasta jos siihen ei ole lähihoitajan (lastenhoitajan), lastenohjaajan, sosionomin tai lastentarhanopettajan koulutusta. Mikäs sen parempi kasvattaja kuin ammattikasvattaja :D

Monen äidin tulot tulevat kelasta joten siihen ei tarvita "tuloja tai säästöjä".

On kyllä paska provo.

Vierailija
29/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksia, joissa vanhemmilla huipputulot ja duunit ja silti ei ole osattu kasvattaa lapsia ja nykyään nuorena aikuisina kärsivät masennuksesta, koska eivät saaneet tarpeeksi huomiota ja rakkautta osakseen. Kyllä sitä siis paremmissakin piireissä.

Paremmissa piireissä isillä ja äitillä on varaa maksaa lapsen lääkärikäynnit yksityisellä tai täydet sairasvakuutukset. Ei käy niin paljon mun pussin päälle jos paremmissa piireissä joku kärsii mielenterveysongelmista.

En olisi ihan noin ehdoton kuin ap kuitenkaan. Arvostan kyllä sitä jos ihminen päättää olla hankkimatta lapsia Apn mainitsemisen tai minkä tahansa syyn takia.

Vierailija
30/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteen pituus ja oma ikä eivät ole mittareita hyvään vanhemmuuteen. Ammatti ja koulutus eivät vaikuta tulevan lapsen elämään. Kaikki eivät myöskään tarvitse "tukiverkostoa".

Mutta jos olet tota mieltä, niin listaan voisi laittaa myös, että kenenkään ei pitäisi hankkia lasta jos siihen ei ole lähihoitajan (lastenhoitajan), lastenohjaajan, sosionomin tai lastentarhanopettajan koulutusta. Mikäs sen parempi kasvattaja kuin ammattikasvattaja :D

Monen äidin tulot tulevat kelasta joten siihen ei tarvita "tuloja tai säästöjä".

On kyllä paska provo.

On kyllä paska ajatus että lapsi kasvatetaan kelan tuloilla eli tuilla.. :(

Vierailija
31/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alkoholistivanhempien vahinkolapsi ja itselleni on kyllä vieras ajatus että olisi ollut parempi olla syntymättä.

Syntymäni tähän maailmaan on ollut hyvin epätodennäköistä. Pappani haavoittui rintamalla kolme kertaa, mummoni koti pommitettiin, ihme että he olivat sodan jälkeen hengissä lisääntymässä. Ihme että isäni ja äitini edes ovat syntyneet. Vanhempani olivat aivan sekopäitä, keskenmenoja väkivallasta ja aseella uhkailua, eikä minua ole missään vaiheessa toivottu tähän maailmaan. Minkään todennäköisyyden mukaan minua ei pitäisi olla olemassakaan. Mutta tässäpä olen. Minusta elämäni on suuri ihme ja kunnioitan sitä sellaisena. Toivon että saan elää sata vuotta.

Vierailija
32/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaan voisi vielä lisätä sen, että pitää olla riittävästi säästöjä tai tuloja omien vanhempien vanhuuden hoitamiseen. Jos varattomat vanhemmat niin yhteiskunta ei enää hoida; aikuisten lasten on maksettava kaikki - ja siltikään ei saa edes ihmisarvoista hoitoa-

Vierailija
33/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minulla ole ollut lähellekään täydelliset vanhemmat ja muutenkaan elämä ei ole mennyt hyvin muista syistä, mutta silti tykkään vanhemmistani ja tykkään olla juuri minä.

Vierailija
34/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas teini?

Ei ole ihan noin mustavalkoista...elämä...

En ole ap, vaan 46-vuotias äiti. Olen tismalleen samaa mieltä ap:n kanssa.

Vierailija
35/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja on saanut noin negatiivisen vastaanoton viestilleen? Olen kaikesta ihan samaa mieltä. Lapsen saaminen ei ole mikään ihmisoikeus, se on etuoikeus.

Nii eli jos ihmisellä on esim paniikkikohtauksia/omat vanhemmat alkoholisteja tms , niin sä päätät ettei henkilöllä ole ihmisoikeutta saada lasta....:D ei helvetti

Vierailija
36/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen veronmaksajana ainoastaan sitä mieltä, että älä hanki lapsia jos

- jos sinulla ei tuloja tai minkäänlaista lähitulevaisuuden taloudellista turvaa (esim. juuri valmistunut työllistävälle alalle tai olet juuri valmistumassa, ja olet jo tehnyt reippaasti töitä ja rahaa on säästössä vähän hankintoihin)

-Sinulla tai puolisollasi on päihdeongelma tai hoitamattomia mielenterveydellisiä ongelmia

Muuten mulle on yks lysti, kuka milloinkin lapsensa pukkaa maailmaan. Se nyt vaan on ikävä tosiasia, että tulottomat lapsiperheet (tai epävakaita lapsia kasvattavat) maksavat yhteiskunnalle rutosti enemmän kuin yksikään sairas, eläkeläinen, työtön tai opiskelija. Eikä niistä kaikista mukuloista todellakaan tule mitään veronmaksajia.

Vierailija
37/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä niin monet hankkii lapsia vai perusteet ei ole kunnossa alunperinkään? Aina voi tulla ikäviä yllätyksiä ja onnettomuuksia mutta kyllä siinä vaiheessa kun 2 työtöntä ja kouluttamatonta alkaa leikkiä kotia ja antaa lapsia tulla 1-4 ( ja pahimmassa tapauksessa 3:lla eri miehellä) niin jossain on jotain vikaa. 

Lapsi on iso vastuu 18 vuotta vähintään ja pitää olla henkiset ja taloudelliset resurssit siihen vastuuseen. Kaikilla  tämän päivän vanhemmilla ei suinkaan ole