Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi etenkin naiset vellovat jatkuvissa syyllisyydentunteissa mitä pienimmistä asioista?

Vierailija

Mitä hyötyä tuollaisesta toiminnasta on? Eikö ole inhottavaa olla tunteidensa orja?

Kommentit (11)

Vierailija

Koska siihen on kasvatettu. Ei saa sanoa ei muille, ei saa suuttua, pitää aina totella ja miellyttää, varmistaa että muut menevät etusijalle, jne.

Ei siitä mitään hyötyä ole, pikemminkin estää aika tehokkaasti onnellisuuden, itsensä kehittämisen ja rajoittaa oman potentiaalin hyödyntämisessä.

Vierailija

Eikö ole inhottavaa olla mies, jonka elämässä ei ole muuta sisältöä kuin Vauva-lehden palstalla roikkuminen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö ole inhottavaa olla mies, jonka elämässä ei ole muuta sisältöä kuin Vauva-lehden palstalla roikkuminen?
En tiedä. Voisin kuvitella, että se on. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska siihen on kasvatettu. Ei saa sanoa ei muille, ei saa suuttua, pitää aina totella ja miellyttää, varmistaa että muut menevät etusijalle, jne.
Kaikki meidät on kasvatettu tavalla tai toisella väärin. Meillä on kuitenkin nyt aikuisena mahdollista valita toisin. -ap

Vierailija

Ei kaikki naiset tuollaista tee. Ja osa miehistä tekee. Itse en ole koskaan ollut tekojeni enkä tunteideni vatvoja, vaikka olen nainen, mutta exäni oli oikein pahimmasta päästä sellainen. Aina se vatvoi jotain että miksi hänestä tuntuu siltä kuin tuntuu ja etsi syitä lapsuudesta tms, ja minunt eki mieli sanoa, että ota se pää ulos omasta perseestä ja haista raikasta ilmaa! Kun tuntui niin älyttömältä sellainen aina itsen ja omien tunteiden ja omien syyllisyyksien miettiminen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sen inhottavampaa kuin vastaavalle naisellekaan. Vai oletko sinä niitä äitejä, jotka eivät suostu viemään poikaansa balettiin, koska se on tyttöjen laji?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki meidät on kasvatettu tavalla tai toisella väärin. Meillä on kuitenkin nyt aikuisena mahdollista valita toisin. -ap

Sinä sen sijaan kysyit vain että "miksi" ja siihen annoin selityksen. Käsittääkseni halusit vain saada uutta näkökulmaa asiaan, etkä päteä itseriittoisesti asiassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sinä sen sijaan kysyit vain että "miksi" ja siihen annoin selityksen. Käsittääkseni halusit vain saada uutta näkökulmaa asiaan, etkä päteä itseriittoisesti asiassa.

Jatkokysymykseni: miksi jatkat vahingollista ajattelutapaa, vaikka voisit siitä luopuakin? -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jatkokysymykseni: miksi jatkat vahingollista ajattelutapaa, vaikka voisit siitä luopuakin? -ap

Sinulle uudelleen kun et käsitä: sinä kysyit vain "miksi" ja minä vastasin. Jos olisit tehnyt kattavan aloituksen ja liittänyt pätemisesi jo siihen kysymyksineen, olisin jatkanut sillä miten omaa toimintaansa voi muuttaa.

Jatkokysymykseesi: minä itse oivalsin miten haitallisen mallin olin saanut lapsuudessani käytökseeni ja ymmärsin olevani täysin itsestäni vastuussa. Nykyisin toimintaani ei ohjaa syyllisyydentunto tai muiden miellyttäminen. Ymmärrän silti täysin, että kaikki eivät välttämättä tule oivaltamaan taustansa vaikutusta etenkin jos perhe ja suku painostavat jatkamaan samaa käytösmallia edelleen.

Vierailija

Äiti siitä aikoinaan varmaan katsoi hyötyvänsä - joko omaa itsetuntoaan pönkittääkseen tai varmistaakseen, että tyttäret hoitaa hänet vanhoina? - kun pienestä pitäen syyllisyydentunnetta meille opetti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat