Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää hankkiko lapsia jos

Vierailija
16.11.2015 |

- ei ole elinkeinoa tai ammattia tai edes koulutusta
- ei ole tuloja tai jonkin verran säästöjä
- ei ole vakitusta asuntoja
- ei ole tukiverkkoja
- parisuhde on huonossa jamassa etkä halua olla vapaaehtoisesti totaali yh
- ikää on olle 25v
- parisuhde on alle 18kk vanha
- jommallakummalla lähivanhemmalla on mielenterveys ( ml. syömishäiriöt, paniikkioireilu, sosiaalisten tilanteiden pelko tai unettomuus jne.)- tai päihde ongelmia ( ja päihdeongelmat on vahvasti periytyviä, juoppo vanhempi vaikkei olisi edes elämää sotkemassa on silti riski)
- jos on ongelmia stressin tai arjenhallinnassa ( ja jälleen, hermoheikon vanhemmat lapsella on suurempi riski olla yhtä ongelmainen kuin vanhempansa, hoitakaa oma pää ensin kuntoon)
- jos ei ole valmis hoitamaan vammaista tai vakasti sairasta lasta
- jos ei ole selvittänyt / valmis selvittämään ITSE kaiken vanhemmuuteen mahdollisesti liittyvän
- et ole valmis luopumaan monesta asiasta

EI OLE MIKÄÄN PAKKO HANKKIA LAPSIA!!! Ja ehkäisy, jälkiehkäisy ja abortti ovat kaikki parempia valintoja kuin onneton lapsuus

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, hankin jo. Ja hyvin pyyhkii.

Vierailija
2/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas teini?

Ei ole ihan noin mustavalkoista...elämä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä teet tälläisen aloituksen?MIKSI???

Vierailija
4/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet noista ei täyttyneet kun 19-vuotiaana ensimmäisen lapseni sain. Oikein hyvin on kuitenkin mennyt, eikä todellakaan ole kaduttanut lasten hankinta, ja vieläpä hankinta ennen koulutuksen ja työn hankkimista (ne ehti kyllä sitten lasten teon jälkeenkin).

Vierailija
5/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tästä siis päätellä, että kun on kaikki em. asiat, niin lapsuudesta tulee automaattisesti onnellinen?

Vierailija
6/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUULETKO OIKEASTI PELASTAVASI JONKUN?

Vierailija
7/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin olen toisinaan harkinnut jäkiaborttottia esamalla sylkeville teineille, niin täytyy sanoa, että tekemääsi listaa noudattaen ihmiskunta kuolee sukupuuttoon muutamassa sukupolvessa. Lienetkö juuri Linkola itse.

Vierailija
8/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on katkera kokoomuslainen.

Vierailija
9/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittaja on saanut noin negatiivisen vastaanoton viestilleen? Olen kaikesta ihan samaa mieltä. Lapsen saaminen ei ole mikään ihmisoikeus, se on etuoikeus.

Vierailija
10/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksia, joissa vanhemmilla huipputulot ja duunit ja silti ei ole osattu kasvattaa lapsia ja nykyään nuorena aikuisina kärsivät masennuksesta, koska eivät saaneet tarpeeksi huomiota ja rakkautta osakseen. Kyllä sitä siis paremmissakin piireissä.

Vierailija
11/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja on saanut noin negatiivisen vastaanoton viestilleen? Olen kaikesta ihan samaa mieltä. Lapsen saaminen ei ole mikään ihmisoikeus, se on etuoikeus.

Kerro se kaikille turvapaikanhakijoille myös.

Vierailija
12/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi plaa plaa plaa ja sitten

Jos et ole valmis ottamaan KAIKESTA ITSE selvää ja

Et ole valmis luopumaan MONESTA ASIASTA!!!

Ensin aloitetaan ihan ok ja sitten mopo lähtee hiukan keulimaan..

Mulla alkoholisti vanhemmat ja neljä lasta joten se siitä...olen paska ja kykenemätön?

VOI HITTO KUN TÄÄ LISTA TULI NYT VASTA KUN KERKESIN JO!!!!!!

Vierailija
13/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toi plaa plaa plaa ja sitten

Jos et ole valmis ottamaan KAIKESTA ITSE selvää ja

Et ole valmis luopumaan MONESTA ASIASTA!!!

Ensin aloitetaan ihan ok ja sitten mopo lähtee hiukan keulimaan..

Mulla alkoholisti vanhemmat ja neljä lasta joten se siitä...olen paska ja kykenemätön?

VOI HITTO KUN TÄÄ LISTA TULI NYT VASTA KUN KERKESIN JO!!!!!!

Nuo kaksi ovat listan kaksi tärkeintä kohtaa. Suomessa pärjää vanhempana myös ilman tuloja (vaikkei se olekaan reilua meitä muita kohtaan), mutta jos ei sopeudu vanhemman paljon lapsettoman elämää rajoitetumpaan arkeen, ongelmia tulee varmasti. -9

Vierailija
14/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakanapersu jännän äärellä. -9

Vierailija
15/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakanapersu jännän äärellä. -9

Ei vaan vihervassari, ei feministi kuitenkaan.

Vierailija
16/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että etuoikeus... kukas sitä valvoo? Kiinassakin jo löyhensivät tuota säätelyään.

Vierailija
17/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että etuoikeus... kukas sitä valvoo? Kiinassakin jo löyhensivät tuota säätelyään.

Valitettavasti asiaa ei valvo kukaan, vaan se on jätetty jokaisen oman moraalin varaan. Harmillisesti sitä ei joka lisääntyjältä löydy. -9

Vierailija
18/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tuo aloittajan viesti on hyvä. olisi vain voitu korostaa sitä, ettei noilla taloudellisella turvalla, kodilla, työllä, iällä tai oppiarvolla ole mitään merkitystä jos päässä viiraa.  omassa elämässä isännäidillä paniikkihäiriö ja alko-ongelma, isänäidin sisar narsisti, äidillä masennus, puolet äidin suvusta ollut lataamassa, serkuilla masennusta, paniikkihäiriötä ja adhdtä. Lopputulos:  Itsellä toistuva masennus ja yleinen ahdistuneisuushäiriö. kaikki edellämainitut sukuni hullut korkeasti koulutettuja, hyvin toimeentulevia, aikaansaavia päteviä ihmisiä.. mutta jälkeläisistä ei saada aikaan mieleltään terveitä kun perimä on mitä on. ja minäkin olen korkeastikoulutettu työssäkäyvä tavallinen ihminen. Ihan hyvin pystyn normaalisti toimimaan mutta henkistä kantokykyä ei käytännössä ole ollenkaan. Pienikin vastoinkäyminen ja maailma on mullinmallin.

Itse olen harkinnut lapsettomuutta juuri siksi ettei tämä sukupolvien geenivirhe yksinkertaisesti jatku enää.

aiemmin masentuneena ajattelin, että tietenkin minullakin on oikeus hankkia lapsia, olisin vain "erilainen vanhempi". näin varmaan omat vanhempani ajattelivat. Totuus on kuitenkin se että esimerkiksi masennuksesta kärsivän äidin rakkaus on erilaista kuin itseään rakastavan.. kiintymyssuhdehäiriöt on niin vahvoja, ettei mikään lääkitys tai terapia ole 20 vuoden aikana onnistunut niitä poistamaan. aikuistuttuani olen saanut selville tämän valtavan sukurasitteen mikä minulla on mielenterveydenhäiriöiden suhteen, ja ajatukset sitä myötä muuttunut. mielenkiintoista olisi tietää onko muita masentuneiden masentuneita lapsia, jotka toivoo että vanhemmat olisivat pysähtyneet miettimään, että onkohan näitä geenejä järkeä siirtää eteenpäin..

Vierailija
19/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyviä pointteja, vaikkakin en tuomitse ketään joka tulee vahingossa raskaaksi ja päättää pitää lapsen vaikka nuo kriteerit ei täyty.

Vierailija
20/37 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia kuin18:lla, omat vanhempani olisivat tehneet palveluksen maailmalle jos olisivat valinneet lapsettomuuden. Kahden ongelmatapauksen lapsilla ei ollut onnellista lapsuutta ja olisi ollut itsekin parempi jäädä lapsettomaksi. Joskin miehelläni on ollut onnellinen lapsuus ja olen joskus ollut lähes kateellinen omille lapsilleni kun heillä on läsnänäoleva isä. Mutta silti itse toistan mm. äitini kynnysmattoelämää enkä saa miestäni osallistumaan tasa-arvoiseksi kotihommiin -kummankin lapsuudenperheestä vahvasti kopioitunut malli; mies ei siivoa, laita ruokaa eikä pese pyykkiä- 

Monta asiaa on terapiassa työstetty mutta moni asia on silti huonosti. Alkoholismia omat lapseni eivät ole joutuneet näkemään mutta äidinpuolen suku ja perhe on silti malliesimerkki salailusta , kyräilystä ja tunteiden salaamisesta. Koskaan ei riidellä ja negatiivisiä tunteita ei näytetä mutta silti 2/3 suvusta ei puhu toisilleen. Vaikkei oma lapsuuteni ollut pahimmasta päästä; silti se oli vahvasti onnetonta.