Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää hankkiko lapsia jos

Vierailija

- ei ole elinkeinoa tai ammattia tai edes koulutusta
- ei ole tuloja tai jonkin verran säästöjä
- ei ole vakitusta asuntoja
- ei ole tukiverkkoja
- parisuhde on huonossa jamassa etkä halua olla vapaaehtoisesti totaali yh
- ikää on olle 25v
- parisuhde on alle 18kk vanha
- jommallakummalla lähivanhemmalla on mielenterveys ( ml. syömishäiriöt, paniikkioireilu, sosiaalisten tilanteiden pelko tai unettomuus jne.)- tai päihde ongelmia ( ja päihdeongelmat on vahvasti periytyviä, juoppo vanhempi vaikkei olisi edes elämää sotkemassa on silti riski)
- jos on ongelmia stressin tai arjenhallinnassa ( ja jälleen, hermoheikon vanhemmat lapsella on suurempi riski olla yhtä ongelmainen kuin vanhempansa, hoitakaa oma pää ensin kuntoon)
- jos ei ole valmis hoitamaan vammaista tai vakasti sairasta lasta
- jos ei ole selvittänyt / valmis selvittämään ITSE kaiken vanhemmuuteen mahdollisesti liittyvän
- et ole valmis luopumaan monesta asiasta

EI OLE MIKÄÄN PAKKO HANKKIA LAPSIA!!! Ja ehkäisy, jälkiehkäisy ja abortti ovat kaikki parempia valintoja kuin onneton lapsuus

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Aika monet noista ei täyttyneet kun 19-vuotiaana ensimmäisen lapseni sain. Oikein hyvin on kuitenkin mennyt, eikä todellakaan ole kaduttanut lasten hankinta, ja vieläpä hankinta ennen koulutuksen ja työn hankkimista (ne ehti kyllä sitten lasten teon jälkeenkin).

Vierailija

Pitääkö tästä siis päätellä, että kun on kaikki em. asiat, niin lapsuudesta tulee automaattisesti onnellinen?

Vierailija

Vaikkakin olen toisinaan harkinnut jäkiaborttottia esamalla sylkeville teineille, niin täytyy sanoa, että tekemääsi listaa noudattaen ihmiskunta kuolee sukupuuttoon muutamassa sukupolvessa. Lienetkö juuri Linkola itse.

Vierailija

Miksi aloittaja on saanut noin negatiivisen vastaanoton viestilleen? Olen kaikesta ihan samaa mieltä. Lapsen saaminen ei ole mikään ihmisoikeus, se on etuoikeus.

Vierailija

Tiedän tapauksia, joissa vanhemmilla huipputulot ja duunit ja silti ei ole osattu kasvattaa lapsia ja nykyään nuorena aikuisina kärsivät masennuksesta, koska eivät saaneet tarpeeksi huomiota ja rakkautta osakseen. Kyllä sitä siis paremmissakin piireissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittaja on saanut noin negatiivisen vastaanoton viestilleen? Olen kaikesta ihan samaa mieltä. Lapsen saaminen ei ole mikään ihmisoikeus, se on etuoikeus.

Kerro se kaikille turvapaikanhakijoille myös.

Vierailija

No toi plaa plaa plaa ja sitten

Jos et ole valmis ottamaan KAIKESTA ITSE selvää ja

Et ole valmis luopumaan MONESTA ASIASTA!!!

Ensin aloitetaan ihan ok ja sitten mopo lähtee hiukan keulimaan..

Mulla alkoholisti vanhemmat ja neljä lasta joten se siitä...olen paska ja kykenemätön?

VOI HITTO KUN TÄÄ LISTA TULI NYT VASTA KUN KERKESIN JO!!!!!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No toi plaa plaa plaa ja sitten

Jos et ole valmis ottamaan KAIKESTA ITSE selvää ja

Et ole valmis luopumaan MONESTA ASIASTA!!!

Ensin aloitetaan ihan ok ja sitten mopo lähtee hiukan keulimaan..

Mulla alkoholisti vanhemmat ja neljä lasta joten se siitä...olen paska ja kykenemätön?

VOI HITTO KUN TÄÄ LISTA TULI NYT VASTA KUN KERKESIN JO!!!!!!

Nuo kaksi ovat listan kaksi tärkeintä kohtaa. Suomessa pärjää vanhempana myös ilman tuloja (vaikkei se olekaan reilua meitä muita kohtaan), mutta jos ei sopeudu vanhemman paljon lapsettoman elämää rajoitetumpaan arkeen, ongelmia tulee varmasti. -9

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lakanapersu jännän äärellä. -9

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lakanapersu jännän äärellä. -9

Ei vaan vihervassari, ei feministi kuitenkaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat