Mitä mieltä olette näiden joululahjojen hinnoista?

Vierailija

Olen ostanut jo joululahjat lapsille alesta. Meillä lapsia on kaksi, 3v tyttö ja 5vpoika. Tytölle ostin:
- Brio nukenvaunut, n. 67€
- Babyborn nuken, 25€
- sellaisen setin missä erilaisia puisia soittimia, 25€

Pojalle ostin:
-Playmobil merirosvolaivan jossa myös ukkelit yms. tarvikkeet mukana, 20€
-batman rooliasun, 30€
-kauko-ohjattavan auton, 25€

Lisäksi ostin yhden yhteisen lautapelin, 20€.

Kaikki nämä ostokset maksoivat siis yhteensä n. 200e, ja olivat vieläpä kaikk tarjouksesta hankittuja niin, että ilman tarjouksia hintaa olisi tullut lisää n.150€!! Nyt yksi kaveri on ihan järkyttynyt, että miten voin käyttää kahden lapsen lahjoihin tuollaisen summan rahaa. Sanokaa nyt joku, ettei 100€ per lapsi ole edes paljoa? Meillä ei osteta lapsille leluja käytännössä koskaan "ilman syytä", eli siis saavat leluja lähinnä joulu ja synttärilahjoiksi. Eihän tämä nyt ole mikään ylilyönti? Omasta mielestäni ostokseni ovat ihan järkeviä ja sellaisia, joita lapset todella ovat halunneet ja joita varmasti tulevat käyttämään.

Kommentit (9)

Vierailija

No minun näkökulmastani katsottuna tuo ei ole paljoa.

Meillä meni (ostin jo kaikki lahjat) noin 220e per lapsi. Sen lisäksi ostin vielä Stigan jääkiekkopelin (sen sellaisen pöytämallin) yhteiseksi lahjaksi ja se maksoi 50e. Eli yhteensä lahjoihin meni melkein 500e.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No minun näkökulmastani katsottuna tuo ei ole paljoa.

Meillä meni (ostin jo kaikki lahjat) noin 220e per lapsi. Sen lisäksi ostin vielä Stigan jääkiekkopelin (sen sellaisen pöytämallin) yhteiseksi lahjaksi ja se maksoi 50e. Eli yhteensä lahjoihin meni melkein 500e.

Kiva kuulla! Aloin jo miettimään, onko mun arviointikykyni jotenkin täysin hukassa vai mikä on. Omasta mielestäni nimittäin 200€ kahden lapsen lahjoihin, kahden työssäkäyvän aikuisen palkkapusseista ei ole paljoa.

Vierailija

Meillä nukenvaunut ja nukke olisi jäänyt nurkkaan, muille olisi ollut käyttöä (2 tyttöä ja 2 poikaa).

Rahasumma ihan ok jos kerta muutoin ei lahjota kuin jouluna ja synttäreillä. Olisiko kaverillasi tiukkaa rahasta.

Vierailija

Ihanan kohtuulliselta kuulostaa, kunpa itsekin pääsisi joskus samaan! Nyt on kylläkin ostettu sukset lapsille joululahjoiksi, joka tapauksessa olisi ne ostettu eikä niillä meilläpäin ennen joulua ole kuitenkaan käyttöä. Lisäksi leluja ja muutama muukin juttu mistä on puhuttu hankittavaksi joka tapauksessa. Saavatpahan paketteja sitten :)

Vierailija

Hyvät lahjat ja ihan sopivan hintaiset.

Aika paljonhan riippuu myös siitä, kuinka monta muuta ihmistä osallistuu lasten lahjomiseen. Jos molemmilla on vaikka kolme-neljä erillistä kummia (ei pariskuntia), kahdet isovanhemmat ja muutama täti ja setä/eno, jotka kaikki hankkivat myös 50-100 euron lahjoja lapsille, niin sitten jättäisin omat hankinnat vähemmälle ja kertoisin lasten toiveet eteenpäin.

Vierailija

Mielestäni lahjat vaikuttavat järkeviltä. Kun lapsemme oli 2v hän sai melkein 100e maksavan leikkikeittiön mutta sillä keittiöllä on leikitty ja on kestänyt hyvin.

Tänä vuonna 6v saa lahjaksi

- väritys- ja tehtäväkirjoja sekä uudet kynät 25e

- toivomansa legosarjan paketin 30e

- frozen sukkahousuja, paidan, tunikan ja hiuspompuloita 30e

- karkkilaatikon 4e

Olen myös etsinyt kaikki lahjat alennusmyynneistä. Kaikki ovat mieleisiä.

Vierailija

Sehän riippuu ihan siitä miten paljon saavat lahjoja muilta sukulaisilta ja ystäviltä.
Meillä on tosi isot perheet, eli isovanhempia, setiä, tätejä, kummeja jne on niin paljon, että jos itse vielä ostettaisi lapsille monta lahjaa, niin ei olisi mitään järkeä. Meillä lapset alle kouluikäisiä, eivätkä edes vielä ymmärää kuka lahjat ostaa, niin ollaan itse jätetty omille lapsille kokonaan lahjat ostamatta ja säästetty rahat sitten sellaiseen ajankohtaan kun ei ole niin paljon muuta.
Mutta toki ymmärrän, että jos ei ole suurta perhettä ja lahjat tulee vaan omilta vanhemmilta, niin tuo on ihan ok summa.

Vierailija

Musta taa on outoa jos vanhemmat ei itse anna lahjaa omalle lapselle vaan odottavat toisten tekevän niin. Ja vielä esittämällä tarkat toiveet. Usein sukulaisilla ja kummeilla on omatkin lapset.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat