Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotimaisia viljoja välttävät: mitä syötte aterioilla?

Viljaton

Hei,

Tiedän että google on pullollaan tietoa ja keskusteluja jo tämän saman aiheen ympäriltä, mutta en ole löytänyt vastausta kysymykseen: mitä ihmiset syövät ihan konkreettisesti pastan, leivän ja puuron sijasta? jostain syystä olen onnistunut ne keskustelut, jotka ovat äityneet väittelyksi ihmisten elämäntavoista.

Mutta olen tehnyt päätöksen, ja en kaipaa mielipiteitä siitä onko se huono; kokeilen vähentää kotimaisia viljoja ja lisätä ruokaani rasvoja. Mutta ihmisenä, joka syö aamupalaksi puuroa ja leipää, en ole keksinyt millä korvaisin nämä - konkreettisesti. Tarvitsen täyttävän aamiaisen, joten pelkkä jugurtti mustikoilla ei ihan riitä - tarkennukseksi, syön jo nyt hedelmiä ja marjoja - mutta voiko sitä leipää korvata? Tai pastaa päivällisellä? Muutenkin tuntuu että kaikkeen on käytetty niitä viljoja, kauraleivissäkin usein vehnäjauhoja käytetty leivonnassa. Onko joku löytänyt jonkun hyvän leivän, joka olisi tehty vaikka hirssistä tms? Saa kertoa ihan tuotemerkkejä ja ostopaikkoja ja muita vinkkejä. Kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija

Aamulla kananmunia, jugurtteja ja pähkinöitä niiden marjojen kanssa yms. Leipää en oo korvannu oikein millään, joskus syön harvoin kauraleipää tai teen itse siemen/pellava/mantelileipää. Pastaa ei tarvii myöskään, ruoka tulee helposti kasviksilla ja proteiinilla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat