Flunssa ja jännitysniskasärky: kannattaako käyttää kylmäpakkausta

Vierailija

Kysymys otsikossa. Jos joku ihana ihminen viittis vastata, yritin kattoa netistä mutta pää niin jumissa ettei löydy vastausta. Luulis että sais käyttää mutta voiko kylmä pahentaa flunssaa?

Kommentit (8)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse tykkäisin kyllä käyttää lämpimää....
.

No tuo just ettei oo ehkä mukava, mut onko mitää muuta estettä.. Jos on esimerkiksi flunssa osin kylmettyminen seurausta (en usko et mun tapauksessa mut en mee vannomaan) niin voikohan kylmän käytöstä jotain seurata...

Vierailija

No eihän se kylmä pahenna. Kuumeessakin pitää jollain tavalla ihminen viilentää, ja se tehdään vaikka aukaisemalla ikkuna ta kylmillä kääreillä. 

Kylmä auttaa hyvin tuohon vaivaan, mutta lämmin jyväpussi saattais nyt rentouttaa paremmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No eihän se kylmä pahenna. Kuumeessakin pitää jollain tavalla ihminen viilentää, ja se tehdään vaikka aukaisemalla ikkuna ta kylmillä kääreillä. 

Kylmä auttaa hyvin tuohon vaivaan, mutta lämmin jyväpussi saattais nyt rentouttaa paremmin.

Kokeilen sitä :) kiitos vinkistä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jätä tyyny pois niin se korjaantuu muutamassa päivässä.

Oho enpä oo kuullutkaan tuosta. Luulis että tyyny tukis niskaa jos on oikeanlainen, mulla sellainen muotoutuva.

Vierailija

Flunssa johtuu viruksista, kylmettymisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Joten jos kylmä tuntuu sinusta mukavammalle kuin lämpö niin siitä vaan!

Vierailija

Voit käyttää kylmäkäärettä. Flunssa tosiaan johtuu viruksesta, ei kylmästä. Ja kovaa kuumetta jopa alennetaan tarkoituksella viileällä.
Tensiosäryt ovat vähän eri juttu kuin normaalit säryt. Jos sulla on aamulla niska kipeä, voit kokeilla tyynyn vaihtamista. Mutta yleensä tensiosäryt johtuvat huonoista työasennoista ja stressistä. Niihin auttaa työasentojen vaihtaminen, maltillinen voimistelu ja rentoutuminen.
T. Tensiopäänsärkyinen

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat