Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka laittaa joulukorttiin kuvan lapsistaan? Ja miksi,miksi!?!?

Joulukortit joulukortteina
16.11.2015 |

Ymmärrän jos haluaa vaikka isovanhemmille lähettää joulukortin jossa on tenavat tonttuasuissa. Mutta esim. mua ei kiinosta katsella niitä joulukortissa. Kun sellaset lapsikortit ei ensinnäkään ole jouluisia. :D hehe, nojoo mut varmaan kivitetään tän mielipiteen takia. Mutta cmoon, joulukortti jossa omat lapset...eh, not working..b:D

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kyse on kateudesta vaan yksinkertaisesti siitä, ettei muiden kersat nyt kiinnosta kauheasti. Aika tyypillistä on että ne omat lapset on kivoja ja ihania, muiden ei niinkään :D itse en lapsieni kuvaa korttiin laittaisi, koska en nyt usko että kaikkia kiinnostaa lapsiani tuijotella. Se on ihan inhimillistä, ei toisten lapset aina kiinnosta.

Vierailija
22/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnä että olet vain kateellinen. Ei tuossa muukaan voi syynä olla että niin ärsyttää toisten lapsen kuvat.

Lapsien kuvat ovat ihan se ja sama joulukorteissa minulle, mutta tää ajattelu on kyllä hassua. Jos pitää lapsia ällöttävinä räkänokkina, niin miten se kuvastaa sitä, että olisi kateellinen? Voisin kuvitella, että se kertoo jotain aivan päinvastaista? Kyllä munkin pitää myöntää, että sain joskus serkulta joulukortin, jossa oli hänen kaksi poikaansa erittäin epäesteettisen näköisinä, juurikin semmosten irvistävien kauhukakaroiden. En ole heitä vuosiin nähnyt, enkä tiennyt keneltä kortti tuli. Ensimmäinen ajatus oli rehellinen "hyi hitto". Noh, sitten tajusin että on serkulta ja pystyin jotenkin ajattelemaan, että nojuu ihan kiva tietää minkänäköisiä senkin muksut on.

Koira- ja lapsiihmisissä on paljon samaa: heidän tajuntaansa on vaikea saada, että kaikkia ei todellakaan kiinnosta hankkia kuolaavaa kasaa vaivaa, vaikka se on heidän elämän keskipiste. Pahimmillaan mennään siihen, että kaikki, jotka eivät halua, ovat jotenkin mystisesti kateellisia :D tuleeko näille ihmisille mieleen ikinä, että nämä kateudessaan kihisevät ihmiset oikeastaan voisivat levittää jalkansa ihan heti ja hankkia sen kuolakasan, jos haluaisivat. Sen jälkeen klikata paria nappulaa tori.fistä ja hankkia sen toisen.

Yrittäkää nähdä niiden hormonienne läpi, että tässä maailmassa on muunlaistakin elämää kuin ne teidän nököhampaat tonttulakeissa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkaa nää tutut rutinat vääränlaisista joulukorteista, väärän värisistä ja häiritsevistä jouluvaloista, kuinka noloa on ostaa saarioisten laatikoita, ahneista lapsista ja köyhien joulusta :'D ja kuinka joulu on niin turha materialismi juhla jota vietetään vaan väkisin lasten takia. Sallikaa mun nauraa!

Vierailija
24/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäät isotätini iloitsivat aina erityisesti joulukorteista, joissa oli lasten kuvat. Niitä he esittelivät heti, kun meni heille käymään. Heistä oli kiinnostavaa nähdä suvun ja tuttavien nuorinta polvea edes kuvissa. Tädeillä oli laajat tuttavapiirit ja kortteja tuli valtava määrä. Ne koottiin isoon kulhoon tai koriin ja kuului asiaan, että ne kortit aina tutkittiin tarkkaan. Lasten kuvat olivat joko päällimmäisenä korttipinossa tai erikseen senkin päällä ja joskus seinälläkin. Ei puhettakaan, että lasten kuvat olisivat olleet vastenmielisiä. 

Vierailija
25/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21: Ei niitä kuvia tarvitse katsoa sillä mielellä, että tämän pitää nyt kiinnostaa minua ihan valtavasti. Se on vain kortti, jossa on joulutervehdys. Ei sinua varmasti kiinnosta piirretty kuva joulukuusestakaan.

Vierailija
26/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne ovat ihan ok. Mutta en säilytä niitä kuvia, ihan roskiin lentävät.

Vierailija
27/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistäkää paremmaksi. Anoppi oli kerran itsestään lähettänyt kuvan meille. Kuva otettu laivareissulla..

Anoppisi on fiksu nainen. Tietää olevansa tonttu ja on valmis myöntämään sen.

Vierailija
28/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käly laittoi yhtenä jouluna kortin, jossa oli niiden kesämökistä kuva. 

Mieluummin minä tätäkin katselisin kuin kuusenhavua ja kynttilää. Ihan mielenkiintoista, jos en siellä ole käynyt. 

Tietysti, jos tarkoitus on jotenkin leveillä kesähuvilallaan, niin tilanne toinen. Mutta lähtökohtaisesti, jos on kaunis kuva vaikkapa hienossa talvimaisemassa, niin mikä ettei. 

Entä kesämökki kauniissa talvimaisemassa, kera järvelle laiturilta katselevan koiran? Ja kukaties lasten? Tai peräti koko perheen? Missä kohtaa kortti ylittää sietokyvyn rajan?

Vierailija
29/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä itsetehdyt kortit on parhaimpia, mutta lapsista tehty kortti ei vaan nappaa. Ei ole kyse kateudesta, mulla on ihan omia lapsia eikä tulis mielenkään laittaa niitä korttiin. Ja se just kun saa tenavakortin perheeltä jonka kanssa ei ole välttämättä tekemisissä kuin kerran kaks vuodessa, ensin on ihan että öh kenen öapset nää on. :D

Ap

Se, ettei sinua kiinnosta, ei tarkoita ettei muita kiinnosta. Meillä on todella läheinen suku ja lähes aina laitan kuvan koko perheestä tai ainakin lapsista. Joskus on kuva missä on lapset ja koirat tonttulakit päässä jne. Sukulaisilta tulee viestejä joulun jälkeen, että olipa ihana kun laitoit teistä kuvan kun ei olla taas aikoihin nähty jne. Koska lähetän kortit vain sukulaisilleni ja lapsieni kummeille niin ongelmaa ei pitäisi olla. Itse olen iloinen jokaisesta kortista minkä saan, enkä voi käsittää tuollaisia ihmisiä jotka laittavat jonkun vaatimuksen lähetetyille joulutervehdyksillekin. Ilmoita toki näille ihmisille etteivät muistele sinua jouluna tuollaisilla korteilla kun joulusi menee pilalle.

Vierailija
30/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21: Ei niitä kuvia tarvitse katsoa sillä mielellä, että tämän pitää nyt kiinnostaa minua ihan valtavasti. Se on vain kortti, jossa on joulutervehdys. Ei sinua varmasti kiinnosta piirretty kuva joulukuusestakaan.

No minua ainakin kiinnostaa se enemmän, ainakin lapsen piirtämänä. Ne ovat hauskoja ja söpöjä.

Minusta nyt vain on noloa lähettää ei-sukulaiselle kuva omista lapsista. Tulee vain mieleen että mitä tässä yritetään todistella. Omaa erinomaista keskiluokkaisuutta,arvaan?

Vierailija
31/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa aloittaja.

Huomioinet ystävällisesti että joulu on jälleen tänäkin vuonna lähestymässä.

Tämän johdosta voinet siirtyä joulunajaksi vaatekomeroosi mököttämään. Näin et tule vahingossakaan nähneeksi yhtään ällöttävää joulukorttia. Et sitä alemarketin surkeasti piirretyllä joulupukin kuvalla varustettua mielikuvituksetonta ja kiinassa painettua bulkkikorttia, kuin et myöskään sitä tuttavan/sukulaisen räkänokka-kakaroiden kuvalla varustettua ällöttävää paskakorttiakaan.

Mikäli mahdollisuutesi viettää joulunaika ihan keskenäsi siellä komeron perillä tuijottelemassa omaa napaasi ovat rajoitetut, hanki ainakin riittävän suuri roska-astia eteiseen postiluukkusi alle ja kippaa sen sisältö aina kotiin tultuasi suoraan silppuriin tai keittiöjätteen sekaan, niin säästyt mokoman räävittömän saastan näkemiseltä ja mielenterveytesi säilynee vakaammalla tasolla.

Oikein hyvää ja rauhallista joulua sinulle!

Vierailija
32/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minua ainakin kiinnostaa se enemmän, ainakin lapsen piirtämänä. Ne ovat hauskoja ja söpöjä.

Minusta nyt vain on noloa lähettää ei-sukulaiselle kuva omista lapsista. Tulee vain mieleen että mitä tässä yritetään todistella. Omaa erinomaista keskiluokkaisuutta,arvaan?

Just. Eli lapsi saa piirtää sulle kuvan, mutta omaa naamaansa hän ei saa näyttää?

Ilmoita viimeistään huomenna tällaisille tutuille vaatimuksesi joulukorttien suhteen.

Vierailija
33/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha...kuinkahan vainoharhainen täytyy olla että rupeaa oikein hartaasti pohtimaan että mitähän joku etäinen tuttavaperhe nyt tälläkin joulukortilla haluaa todistella? :D Jos tulee pelkkä ostettu massakortti, niin sitten varmaan tosistelevat että kyllä heilläkin on rahaa kun pystyvät ihan postikorttiin ja -merkkiin investoimaan? Entäs joku SPR:n hyväntekeväisyyskortti? Siteen varmaan todistelevat sitä miten ovat NIIIIN paljon parempia ihmisiä kun oikein SPR:llekin lahjoittvat... :D

Vierailija
34/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaapa vaikka fb:iin joku kiertopäivitys ketkä ETTE halua kuvakortteja. Meidän joulukortissa on nimittäin tänä vuonna KOKO PERHE. Ettei tarvitse kenenkään kärsiä, tiedän olla lähettämättä.

Vierailija
35/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsetehdyt joulukortit ovat parasta! Yhdeltä perheeltä on viimeiset 10v tullut sellaisia kortteja jotka ovat sisältäneet jonkun lasten sanoman kivan asian minusta(ja nytemmin myös miehestäni&meidän lapsesta). Siellä on pohdittu mm. miten minulla on kolmen ihmisen hiukset ja kampaako minun äiti niitä vielä (pitkä ja paksu tukka :D), sitä osaanko oikeasti puhua tonttujen kieltä, voisko X (meidän lapsi) olla mun pikku-pikkusisko kun mulla ei ole yhtään eikä silläkään ole yhtään isosiskoa? Jne hauskoja ja söpöjä juttuja lasten suusta.

Sitten on yksi (uus)perhe joka laittaa joka vuosi huonosti kuvatub kuvan lapsistaan. Viimevuonna rivissä oli 1-16-vuotiaat, koristeltuna joulukoristeilla.. Ja tekstinä hyvää joulua.

Niin että kun sua nuollaan ja kehutaan tarpeeksi siinä kortissa niin sitten alkaa kelvata? Tavallinen kuvakortti haukutaan lyttyyn lähettäjän perhemuodosta lähtien...

Vierailija
36/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon ihmisestä joka ei kestä katsella toisten lasten kuvia. OLET TURHAN KATEELLINEN! Turha vetää omia selityksiä kun paistaa kilometrin päähän minkä luontoinen ihminen olet. "En vain pidä lapsista". Hah!

Moni ei edes saa joulukortteja.

Vierailija
37/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon ihmisestä joka ei kestä katsella toisten lasten kuvia. OLET TURHAN KATEELLINEN! Turha vetää omia selityksiä kun paistaa kilometrin päähän minkä luontoinen ihminen olet. "En vain pidä lapsista". Hah!

Moni ei edes saa joulukortteja.

Vahinkoalapeukku! Sori.

Vierailija
38/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mun mielestä on tosi kivaa saada lapsikuvia. Näkee minkä näköisiä ne kaukaisimmatkin kumminkaiman lapset tänä vuonna ovat. Paljon kivampaa kuin saada pahvinpalanen missä lukee hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta. Se vasta on tylsää ja persoonatonta. Joulu on lasten juhla. En oikeasti ymmärrä miksi joku voi vetää herneen nenään toisten lasten kuvista. 

Vierailija
39/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en suuremmin välitä pipareista mutta en kyllä jaksa siitä vetää hernettä nenään jos joku sattuu lähettämään mulle piparin kuvalla varustetun kortin. Voi hyvää päivää taas...

Vierailija
40/79 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos haluaa vaikka isovanhemmille lähettää joulukortin jossa on tenavat tonttuasuissa. Mutta esim. mua ei kiinosta katsella niitä joulukortissa. Kun sellaset lapsikortit ei ensinnäkään ole jouluisia. :D hehe, nojoo mut varmaan kivitetään tän mielipiteen takia. Mutta cmoon, joulukortti jossa omat lapset...eh, not working..b:D

Kiinnostaako ihmisiä yleensäkkään katsella minkäänlaisia joulukortteja? Valokuvakorteissa nyt on edes jotain mielenkiintoista. Joku kaupan tonttukortti, jääkö joku ihailemaan niitä?