Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmät luulevat olevansa kasvissyöjiä

Vierailija

Sanovat olevansa kasvissyöjiä, vaikka käyttävät munaa ja maitotuotteita. Osa jopa kalaa.

En jaksa korjata enää, rypeköön idiotismissaan.

Kommentit (10)

Vierailija

Niin no, ainakin laktovegetarismi ja lakto-ovovegetarismi yleensä lasketaan kasvisruokavalioihin, vaikka ei toki maito ja munat kasviksia olekaan. Itse asiassa jos sanoo ilman lisäselityksiä olevansa kasvissyöjä, yleensä saa sitten ruokaa missä on vähintään maitotuotteita myös, joskus myös munia. Täytyy erikseen ilmoittaa olevansa vegaani että voi olla varma että saa ruokaa jossa ei ole mitään eläinperäistä. 

Vierailija

Väärin, kasvissyöjät eivät ole tyhmiä vaan sekasyöjät. Jos sanot olevasi lakto-ovo-vegetaristi, niin sekasyöjä vastaa "Hä? Mikä se on?". Ja jos kasvissyöjä sanoo olevansa kasvissyöjä, sekasyöjä vastaa "Syöksä kalaa?". On yksinkertaisempaa sanoa olevansa kasvissyöjä kuin alkaa selittämään ruokavalioista tietämättömille sekasyöjille sen enempää. Toki sekasyöjissäkin on niitä, jotka tietävät, mitä on esim pescovegetarismi ja fennovegetarismi.

Vierailija

Ei se pasta tai leipäkään kasvis ole. Pitäisikö kasvissyöjän syödä vain ja ainoastaan vihanneksia ja hedelmiä? On kovemman luokan huijari jos lautasella onkin spagettia parsakaalin sijaan?

Vierailija

Olen kasvissyöjä ja syön myös kananmunaa ja maitotaloustuotteita. Lapset syö myös kalaa. Vältämme myös liivatetta, juoksutetta sekä eläinperäisiä lisäaineita mm e120 jne. 

On helpompi sanoa ihmisille, että olemme kasvissyöjiä, tosin lapset syö myös kalaa. Minulle ja lapsillekin kasvissyönti on niin arkipäivää ja normaalia ettei siitä sen kummempaa numeroa tee, minäkin olen ollut kasvissyöjänä jo yli 20 vuotta. Usein tuntuu että muille ihmisille se kasvissyönti on ongelma. 

Totta on ettei kananmuna tai rahka ole ns kasvista kuten tomaatti ja porkkana, saati se lasten syömä kala. Siksi olenkin lakto-ovo-vegetaristi ja lapset lakto-ovo-pesco-vegetaristeja, mutta helpoin on aina vaan sanoa se "olemme kasvissyöjiä". 

Vierailija

No minusta on helpompaa kuitata ruokavalio "kasvisruoka"-termillä ja tarvittaessa lisätä että "maito ja muna ok", kuin ruveta joka hemmetin kerta erittelemään että syönkö hunajaa tai liivatetta tai luomumunia tai käytänkö nahkakenkiä. Jos keskustelukumppania kiinnostaa, niin voin toki avata ruokavaliota ja jopa elämäntapoja tarkemmin, mutta harvemmin esim. missään lounasravintolassa tarvitsee noita selitellä. Osaan myös itse tehdä tarkentavia kysymyksiä, esim. "onko siinä kalaa"...

Vierailija

Ja kun sanoo olevansa kasvissyöjä, ei haittaa, vaikka kyläpaikassa olisi tarjolla ihan puhtaasti vegaaniruokaa. Sekin kun käy kasvissyöjälle oikein hyvin. 

Vierailija

Olen parempi kuin muut joista koen velvollisuudekseni saarnata avaus, samaa sarjaa kun köyhät on sitä ja tätä. Keskittyisit omaan elämääsi jos sellainen löytyy.

Huokaaaaaaasu

Koko toi keskustelu on yhtä mielekäs kuin tämä: "Ei se oo rullatuoli vaan pyörätuoli..." Erilaiset "ruokavaliovalinnat" kiinnostaa vaan niitä, jotka tykkää ruoalla leikki, mutta silti ne siitä toitottavat vaatimuksineen kunnes kaikilta korvat puutuu. Itte oon peskokarnivouriovomaani ja salaattikin maistuu. Se on OMNIVOURI eikä mikään "sekasyöjä".

Vierailija

Tämä avaus rupesi ihan naurattamaan. Niin lajityypillistä av:ta se on. Asiaan kuin asiaan otetaan kantaa haukkumalla muita ihmisiä tyhmiksi ja idiooteiksi. Valikoituuko tänne ihmisiä, joiden aamutee on pelkkää etikkaa?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat