Tunnetko ketään äitiä joka on jäänyt kotiäidiksi vielä kun

Vierailija

nuorinkin lapsi on täyttänyt kolme? Ja siis oikeasti kotiäidiksi eikä työttömäksi työnhakijaksi. Mitä ajattelet tällaisesta ratkaisusta?

Kommentit (7)

Vierailija

Olin vähän kade, kun heidän perheellään oli tähän taloudellinen mahdollisuus. Äiti piti ihanaa blogia ja askarteli lastensa kanssa päivät pitkät. Äiti meni töihin, kun nuorempi lapsi oli ekalla, oisko ollut kevätpuolella.

Vierailija

Minä olin kunnes kahdesta lapsestamme nuorempikin meni kouluun. Oltiin miehen kanssa tämä jo sovittu ennen kuin ensimmäistäkään lasta tehtiin, ja se oli molempien tahto. Mies sai rauhassa keskittyä uraan, kun ei tarvinnut lasten hoitoon eikä kotitöihin osallistua, ja minä taas sain sen mistä olin aina haaveillut, olla lasten kanssa kotona. 

Siitä en ole koskaan ollut järin kiinnostunut että mitä muut siitä ajattelee. 

Vierailija

Tiedän joitain. Ja olisin mielelläni itsekin jäänyt. Ehkä tehnyt välillä joitain keikkatöitä, mutta ei ole muuta mahdollisuutta, kun olla töissä, kun mies ei tienaa kummosia. Ja kuitenkin omistusasunto pitää olla (miehen mielestä). Kolmannen lapsenkin tekisin, jos meillä olisi paremmat tulot.

Vierailija

Tunnen, itseni. Ja sille tielle jäin. En suosittele, paitsi jos koulutus on sellainen, että työllistyminen myöhemminkin varmaa. 

Itse en halunnut, että lapset joutuisivat olemaan yksin loppupäivää koulun jälkeen. Huono valinta näin jälkikäteen ajatellen. Kunhan nuorimmaiseni aikuistuu, joudun todennäköisesti leipäjonoon, jos sellaisiakaan enää siinä vaiheessa ylläpidetään.

Ottakaa virkavapaata, tehkää lyhyempää työpäivää, palkatkaa kotiapua, mitä vaan, mutta älkää jääkö tyhjän päälle, jos työpaikka on.

t. viiskymppinen köyhä

Vierailija

Kakkonen jatkaa: Ymmärsin, että tuossa perheessä oli sovittu, että mies saa luoda uraa ja naisen omaisuutta kartutettiin sinä aikana eli tavallaan "kerrytti eläkettä".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tunnen, itseni. Ja sille tielle jäin. En suosittele, paitsi jos koulutus on sellainen, että työllistyminen myöhemminkin varmaa. 

Itse en halunnut, että lapset joutuisivat olemaan yksin loppupäivää koulun jälkeen. Huono valinta näin jälkikäteen ajatellen. Kunhan nuorimmaiseni aikuistuu, joudun todennäköisesti leipäjonoon, jos sellaisiakaan enää siinä vaiheessa ylläpidetään.

Ottakaa virkavapaata, tehkää lyhyempää työpäivää, palkatkaa kotiapua, mitä vaan, mutta älkää jääkö tyhjän päälle, jos työpaikka on.

t. viiskymppinen köyhä

Minulla ei ole ollut työllistymisongelmia kotiäiteilyn jälkeen, mutta minä teinkin niin päin, että hankin lapset ensin, sitten kotiäiteilin, sitten vasta hankin koulutuksen ja pääsin koulutuksen jälkeen töihin. Koulutuksen hankin tekniselle alalle, jolla silloin oli kova työvoimapula. Ei haitannut että ensimmäistä alan työtä hakiessani olin 32-vuotias.

- 2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat