Voi ei, aivan mahtava mies, mutta se polttaa tupakkaa
Miten se maku ja haju voikin olla niin vastenmielinen?
Ja miten nykypäivänä vielä joku voi sellasta myrkkyä vetää sisuksiinsa?
Tottuuko siihen kumppanin sätkän hajuun ja makuun? Spermakin varmaan maistuu sätkälle... :(
Nyt kyllä vähän harmittaa. Oikeasti.
Kommentit (32)
Tuossa tupakoimisessa on myös se puoli, että vaikka ei itse poltakaan altistuu siinä passiiviselle tupakoinnille. Itse en ottaisi tätä riskiä. Lähisukulaiseni kuoli syöpään pitkän 40-vuotisen avioliiton jälkeen. Puoliso oli itse terveellisten elämäntapojen puolesta ja hänellä ei ollut mitään perussairauksia ennen syöpädiagnoosia...Vaikka syöpä on voinut aiheutua tässä tilanteessa jostain muustakin. Mutta on silti hyvin mahdollista, että altistuminen passiiviselle tupakoinnille niin pitkään (mies oli ketjupolttaja koko liiton ajan) olisi syövän takana....Itse en siis vaan uskaltaisi ottaa riskiä tässä asiassa. Oma puolisoni ei tupakoi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tupakoimisessa on myös se puoli, että vaikka ei itse poltakaan altistuu siinä passiiviselle tupakoinnille. Itse en ottaisi tätä riskiä. Lähisukulaiseni kuoli syöpään pitkän 40-vuotisen avioliiton jälkeen. Puoliso oli itse terveellisten elämäntapojen puolesta ja hänellä ei ollut mitään perussairauksia ennen syöpädiagnoosia...Vaikka syöpä on voinut aiheutua tässä tilanteessa jostain muustakin. Mutta on silti hyvin mahdollista, että altistuminen passiiviselle tupakoinnille niin pitkään (mies oli ketjupolttaja koko liiton ajan) olisi syövän takana....Itse en siis vaan uskaltaisi ottaa riskiä tässä asiassa. Oma puolisoni ei tupakoi.
Eikö sitä sanotakin, että se passiivinen tupakointi on jopa haitallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin tupakointi terveellistä elämää viettävänä on sellainen kynnyskysymys, että siinä saisi mennä muutoin hyvä mies... Se haju on yksinkertaisesti niin kuvottava, puhumattakaan addiktin elämän rutiinien pakottavuudesta.
Addiktin elämän rutiinien pakottavuus? Mitä tarkoitat tällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä sanotakin, että se passiivinen tupakointi on jopa haitallisempaa.
Pakkoko sitä on sitten vieressä seisoa kun toinen on tupakalla? Tuskin nykyisin kukaan enää sisällä tai autossa polttaa. Tai ainankik tämän voi polttamaton kieltää. Jos tupakoija haluaa sauhutella niin tekee sen sitten yksin pihalla. Nykysuomessa tupakointia on rajoitettu jo niin paljon, että passiiviselle tupakoinnille altistuu vain jos itse ei ymmärrä siirtyä kauemmas tupakoijista. Lapset asia erikseen, he altistuvat vanhempien idiotismin takia.
Jokainen saa tappaa itsensä haluamallaan tavalla.
Toisten vahingoittaminen tai jopa tappaminen siinä sivussa on alkeellista.
Tupakoinnin pitäisi olla laitonta.
Muistakaa myös, että tupakoivat miehet ovat suurella todennäköisyydellä impotentteja 20 v päästä... hyvästi seksielämä.
24: Eiköhän tuolla tarkoitettu vaikka tilannetta, jossa kumppanin on heti herättyään päästävä tupakalle? Jos ei itse sitä hajua siedä, niin sitten ei paljon kiinnosta saada sitä tupakoitsijaa viereensä takaisin sänkyyn, vaikka löhöilyä voisikin jatkaa.
Niitä lienee paljonkin tilanteita, joissa tupakoitsijan on "just nyt saatava sauhut" ennen kuin voi jatkaa elämäänsä ja aina sitten mietitään onko tarpeeksi tupakkaa mukana ja mistä sitä pääsee ostamaan, jos ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Nykysuomessa tupakointia on rajoitettu jo niin paljon, että passiiviselle tupakoinnille altistuu vain jos itse ei ymmärrä siirtyä kauemmas tupakoijista.
Joo ja tupakoitsijat todellakin pitävät huolen, että muiden on siirryttävä esim. sateella bussikatoksen alta pois. Onhan se nyt savuttomien tehtävä väistää.
Idiootit toisten myrkyttäjät.
Minäkin luulin että tupakointi olisi vakava turn-off, mutta sitten iski täälläkin salamarakkaus :) Ei voi mitään. Polttakoon sitten. Tietää kyllä että minä en polta enkä tavasta erityisemmin pidä, mutta en tuomitsekaan. Ei polta seurassani selvin päin kovin usein (humalassa kyllä, siis silloin kun itsekin olen, eipä silloin mitään pahaa makuakaan huomaa ja hajua vielä vähemmän) ja silloinkin kun on polttanut niin aina ottaa jonkin pastillin tai purkkaa päälle. On jopa puhunut vähentämisestä ja lopettamisesta minun vuokseni. Ihana mies ja yritän kannustaa häntä terveemmän elämän suuntaan liikaa nipottamatta tai varsinkaan tuomitsematta kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siinäpä olisi hyvä aihio muokattavaksi. Kyllähän se jonkun verran mykkäkoulua, nalkuttamista ja pihtaamista vaatii, mutta sinnikkyys palkitaan.
Sauhuttelijaa ei niin vain muokatakaan. (Ja yhtä ilkeää on se "jokailtainen pari kaljaa" , vaikka muuten olis täydellinen mies, yök.) Täällä todellinen älyjätti, mies kehuskeli vuosikausia lopettavansa tupakan ihan milloin huvittaa, ja kuulemma voi olla polttamatta jos haluaa, ei tee tiukkaa. Minä kuuntelin ja odotin, että jospa se nyt viimein...
Ja paskat, mikään ei ole niin kuvottava kuin röökille haiseva vanheneva äijä. Kolmenkymmenen vuoden kokemuksella tämä. Seksit on loppu, eikä mihinkään voi sen kanssa mennä, kun joka välissä on päästävä milloin mihinkin nurkalle vetämään. Koko auto haisee. Ja pahenee vaan. Odotan kuinka alkaa lima röhistä keuhkoissa ja henki salvata. Rahaa palaa, sijoitusyksiöitä ois voinut vaikka ostaa...
Olen itse muinoin nuoruudessa tupakoinut, ääliö kun olin hetken, joten tiedän toisenkin puolen asiasta. Hullujen hommaa, tehdä hidasta itsemurhaa ensin kivuliaasti sairastuen ja siitä ruhtinaallisesti vielä maksaen! Alkoholismiin verrattava asia.
Vierailija kirjoitti:
Kun alettiin seurustella mun miehen kanssa, hän tupakoi. Tein kuitenkin pienillä eleillä selväksi, että tapa inhotti minua. En todellakaan nalkuttanut tms, mutta väistin esim leikkisästi suudelmaa heti sauhuttelun päälle ja suihkun jälkeen kehuin ja nuuskuttelin ahnaasti miestä, kun hän tuoksui niin hyvälle. En todellakaan liian ilmeisesti ollut että "hyihyi kun haiset tai maistut pahalta",mutta niin vaan mies lopetti tupakoinnin 😊 Alkuun jatkoi viihteellä tupakointia, sitten sekin jäi. Ymmärrän kyllä miten vaikeaa tavasta on luopua, ja siksi arvostan hänen lopettamistaan todella paljon.
Meillä oli kyseessä sellainen salamarakkaus, että tupakointi ei olisi väliimme tullut. Eli itse en osaa ajatella noin, että oli mies muuten miten ihana tahansa, niin jos polttaa niin se siitä. Me on oltu yhdessä jo 15 vuotta, ja olen iloinen että olen saanut elää nämä 15 vuotta savutonta elämää. Kuitenkin alkaisin mieluummin vaikka itsekin tupakoimaan, kuin että luopuisin yhteisistä vuosista ja rakkaastani.
Tämä tarina on suoraan kuin minun näppikseltäni! Kaikki muu pätee, mutta olemme olleet nyt yhdessä 12 v. Mieheni lopetti polttamisen täysin ehkä 10 v. sitten.
Hear hear!!