Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohhoh, vesilasku (vuoden kulutus) yllätti!

Vierailija
16.11.2015 |

Mulle tulee puhtaasta vedestä lasku vesiosuuskunnalta kerran vuodessa. Lasku oli 16,05 euroa, eli vettä oli vuodessa kulunut vain 7 m3! Mittarin vuokra oli puolet laskun suuruudesta. Aivan käsittämättömän vähän! Käyn about joka toinen päivä suihkussa (5 min) enkä vedä joka pissan jälkeen vessaa (mitä turhaan kun yksin asun). Pyykkiä pesen about kerran viikossa. Olenkohan mä saastainen enkä tajua sitä itse? Okei, tarkastelujaksolla asuin käytännössä muutaman kuukauden miesystäväni luona ja peseydyin siellä, eli se vaikuttaa varmaan kuution verran, mutta silti tuo vedenkulutus on todella pientä! Vielä kun sais saman trendin sähköön niin rikastuisin :D

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ole mahdollista, mittarissa vikaa. Itse asun yksiössä, olen kotona vain parina päivänä viikossa, otan lyhyitä suihkuja ja tiskaan käsin. Pönttöä vetelen tosi harvoin, sähkölaskut ovat kympin luokkaa kuukautta kohden.

Ööö...mites suihkut ja pöntön veteleminen sähkölaskuun liittyy?

Voi se liittyä jos lämmin vesi lämpenee sähköboilerilla.

Vierailija
22/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee puhtaasta vedestä lasku vesiosuuskunnalta kerran vuodessa. Lasku oli 16,05 euroa, eli vettä oli vuodessa kulunut vain 7 m3! Mittarin vuokra oli puolet laskun suuruudesta. Aivan käsittämättömän vähän! Käyn about joka toinen päivä suihkussa (5 min) enkä vedä joka pissan jälkeen vessaa (mitä turhaan kun yksin asun). Pyykkiä pesen about kerran viikossa. Olenkohan mä saastainen enkä tajua sitä itse? Okei, tarkastelujaksolla asuin käytännössä muutaman kuukauden miesystäväni luona ja peseydyin siellä, eli se vaikuttaa varmaan kuution verran, mutta silti tuo vedenkulutus on todella pientä! Vielä kun sais saman trendin sähköön niin rikastuisin :D

Mikäs tässä tiedotuksessa oikein oli ideana? Kerrot kuluttavasi vähän vettä ja asuneesi osan vuotta miesystäväsi luona, joten vesilasku oli pieni. Aha?

Sähkölaskun saat pieneksi samalla tavalla. Älä käytä sitä, tai asu muualla ja kuluta jonkun toisen laskuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ole mahdollista, mittarissa vikaa. Itse asun yksiössä, olen kotona vain parina päivänä viikossa, otan lyhyitä suihkuja ja tiskaan käsin. Pönttöä vetelen tosi harvoin, sähkölaskut ovat kympin luokkaa kuukautta kohden.

Pöntöstä ainakaan ei yleensä lämmintä vettä vedellä kuitenkaan...Tai mistäs minä tiedän jos tuo onkin kytkenyt pöntön kuumavesiputkeen...

Vierailija
24/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NO huhhuh..meillä on 4-henkinen perhe ja menee kuutio vuorokaudessa. Tiskikone käy kerran tai kaksi päivässä, pyykkikone samoin, eli tietysti se selittää osan, mutta ei voi mennä 7 kuutiota vuodessa oikeasti vaikka asuisi yksin. Kuutio menee jo pelkkään juomiseen, ruoanlaittoon ja kahvin ym. keittoon..

LOL, jaa 356m3 vuodessa. Tarkistappa nyt faktasi ja tule sitten uudelleen esittämään asiasi.

Vierailija
25/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöntöstä ainakaan ei yleensä lämmintä vettä vedellä kuitenkaan...Tai mistäs minä tiedän jos tuo onkin kytkenyt pöntön kuumavesiputkeen...

Ei,mutta suihkussa yleensä käytetään ja muuallakin lämmintä vettä.

Vierailija
26/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla mahdollista että vesimittarissa on vikaa niissä on ollut paljon vikoja. joissain taloyhtiöissä on siirrytty takaisin maksamaan kuukausittaista summaa vedestä kun mittarit ei olleet luotettavia. aiheesta oli artikkeli Helsingin sanomissa.

Vierailija
27/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO huhhuh..meillä on 4-henkinen perhe ja menee kuutio vuorokaudessa. Tiskikone käy kerran tai kaksi päivässä, pyykkikone samoin, eli tietysti se selittää osan, mutta ei voi mennä 7 kuutiota vuodessa oikeasti vaikka asuisi yksin. Kuutio menee jo pelkkään juomiseen, ruoanlaittoon ja kahvin ym. keittoon..

LOL, jaa 356m3 vuodessa. Tarkistappa nyt faktasi ja tule sitten uudelleen esittämään asiasi.

Niin siis 365 :)

Vierailija
28/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin mahdollista noin pieni vedenkulutus (etenkin jos on pitkiä jaksoja käytännössä kuluttamatta ollenkaan, kuten ap). Meillä 5-henkisellä perheellä, jossa kolme välillä ammeessa mielellään polskivaa tenavaa, päivittäiset suihkut, iso akvaario vedenvaihtoineen ja kuivina kesinä puutarhan kasteluineen, on ollut keskimääräinen kulutus kuutio/hlö vuodessa.

Kuutio/hlö/vuosi? Siis viisihenkisellä perheellä 5 kuutiota vuodessa?

Tekee 2,7 litraa per päivä! Johan se menee melkein pelkkään juomaveteen. Eipä siitä enää montaa desiä jää sitten ammekylpyihin ja suihkutteluihin...

Vierailija
29/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei,mutta suihkussa yleensä käytetään ja muuallakin lämmintä vettä.

Mutta tässä nimenomaan kysyttiin pöntön vetämisen ja sähkölaskun välistä yhteyttä.

Vierailija
30/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa arviona on 45kuutiota per hlö/vuosi tuo vedenkulutus, ollaan siis omakotitalollisia. Miehen kanssa kahdestaan kulutetaan reilusti alle per henkilö vaikka ollaan ns. huolettomia veden käyttäjiä. Tiskataan juoksevan hanan alla, kylpyamme löytyy ja sitä käytetään jne. Ihmetyttää vaan, että miten tuo kunnan arvio voi olla noin korkea?? Itselle pienet vesimaksut (n. 23€/kk) on tietenkin mukava asia.

Vierailija
31/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin mahdollista noin pieni vedenkulutus (etenkin jos on pitkiä jaksoja käytännössä kuluttamatta ollenkaan, kuten ap). Meillä 5-henkisellä perheellä, jossa kolme välillä ammeessa mielellään polskivaa tenavaa, päivittäiset suihkut, iso akvaario vedenvaihtoineen ja kuivina kesinä puutarhan kasteluineen, on ollut keskimääräinen kulutus kuutio/hlö vuodessa.

Nyt sulla on kyllä termit tai laskelmat ihan vinksallaan. Noilla tiedoilla 5 kuutiota vuodessa ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista :D

Vierailija
32/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jauha peetä. Yksi kuutio on 1000 litraa. Ja sinun kaavallasi se tekisi 2,7 litraa päivässä. Meillä on vessanpytyn isompi huuhtelu enemmän kuin 2,7 litraa. Tilastojen mukaan keskimääräinen vedenkulutus Suomessa on 140litraa/hlö/päivä. Meillä on ollut noin 90litraa/hlö/päivä, mutta kun lapset kasvaa, niin suihkun käyttö kasvaa.

Vierailija
33/33 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassa arviona on 45kuutiota per hlö/vuosi tuo vedenkulutus, ollaan siis omakotitalollisia. Miehen kanssa kahdestaan kulutetaan reilusti alle per henkilö vaikka ollaan ns. huolettomia veden käyttäjiä. Tiskataan juoksevan hanan alla, kylpyamme löytyy ja sitä käytetään jne. Ihmetyttää vaan, että miten tuo kunnan arvio voi olla noin korkea?? Itselle pienet vesimaksut (n. 23€/kk) on tietenkin mukava asia.

Tuo tekee 123 litraa/hlö/vuorokausi ja se on alle keskiarvon. Näissä kiinteän vesilaskun kämpissä on ihan käsittämättömiä kulutksia. Meillä aikanaan rivarissa oli keskimääräinen kulutus 180 litraa/hlö/päivä ja se on ihan käsittämätön määrä. Mutta kun oli kiinteä hinta, niin eipä se veden kulutus ilmeisesti paljoa painanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi