Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ohhoh, vesilasku (vuoden kulutus) yllätti!

Vierailija

Mulle tulee puhtaasta vedestä lasku vesiosuuskunnalta kerran vuodessa. Lasku oli 16,05 euroa, eli vettä oli vuodessa kulunut vain 7 m3! Mittarin vuokra oli puolet laskun suuruudesta. Aivan käsittämättömän vähän! Käyn about joka toinen päivä suihkussa (5 min) enkä vedä joka pissan jälkeen vessaa (mitä turhaan kun yksin asun). Pyykkiä pesen about kerran viikossa. Olenkohan mä saastainen enkä tajua sitä itse? Okei, tarkastelujaksolla asuin käytännössä muutaman kuukauden miesystäväni luona ja peseydyin siellä, eli se vaikuttaa varmaan kuution verran, mutta silti tuo vedenkulutus on todella pientä! Vielä kun sais saman trendin sähköön niin rikastuisin :D

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Juu ei ole mahdollista, mittarissa vikaa. Itse asun yksiössä, olen kotona vain parina päivänä viikossa, otan lyhyitä suihkuja ja tiskaan käsin. Pönttöä vetelen tosi harvoin, sähkölaskut ovat kympin luokkaa kuukautta kohden.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juu ei ole mahdollista, mittarissa vikaa. Itse asun yksiössä, olen kotona vain parina päivänä viikossa, otan lyhyitä suihkuja ja tiskaan käsin. Pönttöä vetelen tosi harvoin, sähkölaskut ovat kympin luokkaa kuukautta kohden.

Onko teillä muka asuntokohtainen mittari?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No miksi mä muuten olisin tähän vastannut :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi? Meilläkin on jokaisessa asunnossa oma mittari ja jokainen maksaa vedestä tasan kulutuksensa mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mättäitä ja maitopottuja, sanoisi Päätalon Kalle.

Puhutaan veden kulutuksesta, niin täällä kehutaan sähkölaskun pienuutta.

Minä asun yksin ja luulenpa, että veden kulutukseni on todella minimaalista ja minulla menee 20 kuutiota vuodessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne vesilaskua sähkölaskussa laskuta?

Vierailija

En nyt jotenkin usko. Asun yksin ja mulla menee samanverran kuukaudessa veteen, vaikka yritän pihistellä (jättää esim pöntön vetämättä ja pestä harvoin pyykkiä). Pakko olla virhe tuossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne vesilaskua sähkölaskussa laskuta?

Katos vaan :D Vesilaskut tosiaan, piti sanoa.

Vierailija

Hyvinkin mahdollista noin pieni vedenkulutus (etenkin jos on pitkiä jaksoja käytännössä kuluttamatta ollenkaan, kuten ap). Meillä 5-henkisellä perheellä, jossa kolme välillä ammeessa mielellään polskivaa tenavaa, päivittäiset suihkut, iso akvaario vedenvaihtoineen ja kuivina kesinä puutarhan kasteluineen, on ollut keskimääräinen kulutus kuutio/hlö vuodessa.

Vierailija

Hmm, yksi vessanveto vie pöntöstä riippuen 5-10 litraa. Sit suihkussa, menee sielläkin aika monta litraa. Sit vielä tiskaus ja kai sinä vettä juotkin hanasta. Noiden lukujen mukaan mitä annoit, keskikulutuksesi on 20 litraa päivässä. Ei oikein kuulosta totuudenmukaisena. Kyllä jossain on virhe.

Vierailija

Piti ihan heittää exceliin :D. Eli jos lasketaan että olin kotonani 9 kuukautta tuosta ajasta niin suihkukertoja tulee 120 kpl ja niihin menee 6 m3. Pyykinpesuun ja tiskikoneen pyöritykseen n. kuutio (vievät googlen mukaan näköjään todella vähän). Vessan vetely siihen päälle niin ollaan alle 8 kuutiossa. Että hyvinhän tuo näköjään voi olla mahdollista. Harvemmin sitä viittä minuuttia suihkussa olen millä tuo on laskettu

-ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat