Koulun työharjoittelu ja taidan olla aivan väärällä alalla :(

Vierailija

Olen tehnyt vasta 2 viikkoa harjoittelua josta olen ollut jo 4 päivää pois. Ihan kamalaa! Jotenkin nyt läpsähti vasten kasvoja että ala ei tod. ole mua varten. En tajua miten kukaan voi tehdä tuota p*skaa työkseen. Aloitin opinnot innoissani elokuussa joten tää on mun eka vuosi. Kuvittelin olevani alalle soveltuva :(
Onko kellään kokemusta tällaisesta? Jätittekö koulun kesken?

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Hyvä, että huomasit nyt! Ehkä sinuna katsoisin vielä kevälukukauden loppuun, mutta hakisin kevään yhteishaussa muualle varmuuden vuoksi. Toisaalta, jos kyseessä ovat hoitoalan opinnot, niin ensimmäinen harjoittelu saattaa olla pahin ja työstä voi myöhemmin oppia tykkäämään. Etenkin kun työpaikkoja on paljon erilaisia. Tsempit sinne!

Vierailija

Siis really...? Lähihoitajan päiväkodit eivät ole todellakaan ainoita työpaikkoja, tiesithän sen? Et voi lytätä koko alaa yhden päiväkodin takia. Toinen ja kolmas vuosi ovat ihan erilaisia. Itse rakastin päiväkotijaksoa ykkösellä ja myöhemmin valmistuinkin lapsista ja nuorista lähihoitajaksi. Kaverilla oli sama homma ku sulla, ei voinut sietää ekaa vuotta ja lapsia. Valmistui vanhusten koulutusohjelmasta ja rakastaa työtään. Valoja päälle.

Vierailija

Lapset on toki ihania ja tykkää minusta mutta henkilökunta kiusaa minua niin pahoin että menen joka päivä vessaan salaa itkemään. He antaa mulle myös mitä ihmeellisimpiä tehtäviä, esim. viime viikolla jouduin pesemään koko päiväkodin ikkunat. Taukoja en ole saanut vielä yhtäkään. Joka kerta kun joku kakkii/pissii vaippaan/housuun niin minä "pääsen" vaihtamaan kuivat. Tätit istuu itse kahvilla jatkuvasti. Jne. Ihan kamalaa :'( Ap

Vierailija

No mutta voithan lähärinä suuntautua muuallekin kuin päiväkotiin, katso nyt viel toinenkin harkka. Mutta sitäkin varten ne harkat on että huomaa sitten jos ei sovikaan alalle. Mutta nyt kannattaa vielä katsoa ja hammasta purren vaan tää harkka läpi. Siellä on varmasti ihmisiä jotka tietää jo nyt ettei ikinä tuu suuntautuu esim. vanhuksiin, mutta silti nekin harkat pitää suorittaa.

Vierailija

Lähihoitajalle on muitakin työpaikkoja kuin päiväkoti. Voiko työharjoittelun päiväkodissa muuten välttää mitenkään? Minäkin menisin mieluummin minne tahansa muualle.

Vierailija

Mulla tosiaan ois vielä se 4 viikkoa minkä pitäisi jaksaa. En saa enää edes unta öisin kun on henkisesti niin huono olo. Ihan hirvee fiilis. Ihan oksettaa. En pysty mitenkään menemään sinne tänään, en vaan pysty :( ap

Vierailija

Luultavasti ei ole sinun alasi tuo ja kannattaa harkita opintojen keskeyttämistä. Mutta, kyllä ongelmaa ja vikaa on nyt myös asenteessa.. Vaikka työ olisi raskasta ja epämieluisaa niin jos ei edes kymmentä päivää jaksa tehdä vaan jää kotiin lintsaamaan niin kyllä vikaa on muussakin kuin työssä. 

Eli kehotan miettimään vielä onko kyse todella siitä että ammatin realiteetit eroavat noin voimakkaasti omista odotuksista vai ihan siitä että ylipäätään työn tekemisen raskaus yllätti sinut. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapset on toki ihania ja tykkää minusta mutta henkilökunta kiusaa minua niin pahoin että menen joka päivä vessaan salaa itkemään. He antaa mulle myös mitä ihmeellisimpiä tehtäviä, esim. viime viikolla jouduin pesemään koko päiväkodin ikkunat. Taukoja en ole saanut vielä yhtäkään. Joka kerta kun joku kakkii/pissii vaippaan/housuun niin minä "pääsen" vaihtamaan kuivat. Tätit istuu itse kahvilla jatkuvasti. Jne. Ihan kamalaa :'( Ap

Todella inhottavaa kyykytystä. Voisitko valittaa siitä jonnekin, esim. kouluusi? Sinun kuuluisi saada harjoitella sitä mitä työsi tulisi olemaan valmistuneena, eikä pestä mitään ikkunoita. Minusta tuo nyt ei kuulosta siltä että olisit väärällä alalla, vaan sun harkkapaikka on huono. Yritä selvitä kunnialla loppuun tämä, seuraava paikka voikin olla aivan ihana!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat