Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa itseä ajoissa sängystä ylös

Vierailija

Nukuin TAAS pommiin. Viimeiset 3-4 viikkoa olen joka viikko nukkunut 2-5 kertaa viikossa pommiin, ihan sama miten aikaisin menen sänkyyn. Mulla on melatoniinia, ei auta. Argh. Kouluun kestää mennä tunti ja opettajat eivät aina päästä sisälle. Vinkkejä siihen miten herään ajoissa??

Kommentit (7)

Vierailija

Valvo ja mene samoilla silmillä kouluun. Sitten heti koulun jälkeen nukkumaan. Heräät sitten kun heräät ja menet kouluun ajoissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko ongelmana siis ylösnousu vai unensaanti? 

Molemmat. Kun ei illalla/yöllä saa unta niin on vaikea nousta aamulla

Vierailija

Melatoniini luultavasti väsyttää sinua vielä asmuisin, kokeile sen pois jättämistä. Joillakin synteettinen melatoniini voi kertyä elimistöön joilloin ilmenee pysyvää tokkuraisuutta. Minulle kävi niin ja meinasin menettää työpaikkani. N23

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Melatoniini luultavasti väsyttää sinua vielä asmuisin, kokeile sen pois jättämistä. Joillakin synteettinen melatoniini voi kertyä elimistöön joilloin ilmenee pysyvää tokkuraisuutta. Minulle kävi niin ja meinasin menettää työpaikkani. N23

Tokkuraisuus on kyllä tuttua. Kiitos neuvosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ongelmana siis ylösnousu vai unensaanti? 

Molemmat. Kun ei illalla/yöllä saa unta niin on vaikea nousta aamulla
Tottakai näin joo. Aloitusviestissä kun vaan jää hiukan epäselväksi se miten paljon on vaikeuksia unensaannissa. Melatoniinin poisjättöä kannattaa tosiaan kokeilla koska tuntuu itselle ainakin oudolta että esim seitsemältä herääminen olisi toistuvasti jotenkin ylivoimaisen vaikeaa vaikka unensaanti menisikin myöhempään. 

Jos unettomuus valvottaa pitkälle yöhön ja lähes aamuyöhön niin koittaisin kyllä myös tuota etten menisi nukkumaan ollenkaan vaan samoilla silmillä kouluun ja sitten koulun jälkeen koittaisin valvoa mahdollisimman pitkälle iltaan ja siitä yöunille ja aamulla ylös. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat